Att ha flera gibbi tillsammans.

#1 - 7 april 2005 11:41
Kan man ha två gibbiceps? Det är svårt att veta om de är två hanar, svårt att veta på dessa malar. I akvariet på badhuset i kristianstad ha de två pleco. Jag har aldrig sett dessa malar bråka. Har någon erfarenhet? De är små båda ännu och de kommer få ett stort akvarium innom snar framtid, när rätt akvarium dyker upp. Nu ska de vara i 375l. Vill gärna ha svar för det är Algot här på annons som jag kanske är intresserad av.
#2 - 7 april 2005 11:46
Jag hade två gibbiceps tillsammans. Det funkade ett tag när de var små, upptill 10-15 cm, men när de växte blev de alltmer aggressiva mot varandra. Tills slut fanns det ingen annan råd än att sälja den ena. Det är mina erfarenheter.
#3 - 7 april 2005 13:09
Jag har just nu två Gibbi ihop. Den ena 12-13cm, den andra runt 22-23cm. De funkar bra ihop. Fast kommer de för nära varandra så motar den stora bort den andra. Sen är det inget mer med det. Så, det är inget som är speciellt aggressivt.

De har sina egna tillhåll där de håller till och sina egna "gömställen". Den ena är på den vänstra halvan och den andra på den högra. Det slår aldrig fel :)

Tycker att Gibbiceps är en kalaskul mal.

Berätta gärna vidare hur det har gått om du skaffar dig två tillsammans.

Annons