Yngel!!

#1 - 21 juni 2007 22:25
Nu har min Zimbawe Rock hona fått yngel och dom är munruvare så hon har dom fortf i munnen men någon som har erfarenhet av såna fiskar och hur dom sköter sina yngel? Bör jag ta bort honan efter dom blivit frisimmande eller tar hon hand om dom?
#2 - 22 juni 2007 00:33
vet inte svaren på frågorna men ville säga grattis :)
#3 - 22 juni 2007 07:46
Nu har min Zimbawe Rock hona fått yngel och dom är munruvare så hon har dom fortf i munnen men någon som har erfarenhet av såna fiskar och hur dom sköter sina yngel? Bör jag ta bort honan efter dom blivit frisimmande eller tar hon hand om dom?

vad har du för andra fiskar???
#4 - 22 juni 2007 08:39
[CENTER][SIZE=7]GRATTIS!!!![/SIZE]
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D[/CENTER]

[LEFT]Lycka till och hoppas att de överlever!!!!

Ps. Vet inte svaret på frågan, men blir bara så glad när folk lyckas Ds.[/LEFT]
#5 - 22 juni 2007 10:39
min erfarenhet av munruvare är att honan ruvar 3-4 v och släpper sedan ut dom och då är dom frisimmande, ett tips är att köpa yngelkar (om du inte har ett redan) och flytta över honan där så hon kan spotta ynglen där så dom inte blir uppätna.
lycka till:)
#6 - 22 juni 2007 12:16
Tackar allihop ^^ Jag har just nu honan i ett separat kar för det skulle aldrig gå att ha dom tillsammans med dom andra fiskarna men jag undra ifall jag bör ta bort honan med eller tar hon hand om dom? Vad mer bör jag tänka på?
#7 - 22 juni 2007 12:20
Tackar allihop ^^ Jag har just nu honan i ett separat kar för det skulle aldrig gå att ha dom tillsammans med dom andra fiskarna men jag undra ifall jag bör ta bort honan med eller tar hon hand om dom? Vad mer bör jag tänka på?

när honan har spottat så behöver hon vila upp sig innnan hon kommer tillbaka bland de andra fiskarna!
#8 - 22 juni 2007 12:29
nike83 skrev:
när honan har spottat så behöver hon vila upp sig innnan hon kommer tillbaka bland de andra fiskarna!

kommer hon käka dom ifall jag lämnar henne med yngeln?
#9 - 22 juni 2007 12:33

jag tror inte det!!! jag har precis ställt samma fråga i en annan tråd i samma sektion!! "Afrikanska ciklider"
#10 - 22 juni 2007 13:43

Har för mig att jag hört att friska välmående fiskar inte äter sina egna yngel.
#11 - 24 juni 2007 23:09
nike83 skrev:
jag tror inte det!!! jag har precis ställt samma fråga i en annan tråd i samma sektion!! "Afrikanska ciklider"

Tror jag ska ta ut henne ändå ^^ Nåt mer jag bör tänka på??

Annons