Kalksten

#1 - 10 september 2005 16:03
Hej,

Jag undrar om det är någon här som känner till någon plats i Småland, gärna i närheten av Växjö, där det finns något gammalt kalkbrott? Det är ju så ruskigt dyrt att köpa 30 kilo kalksten i affären, speciellt om man kanske har möjlighet att ta vid ett brott (givetvis med markägarens tillstånd!) :)

Mvh Fredrik
#2 - 10 september 2005 21:23
Här? :D
#3 - 10 september 2005 21:25
[QUOTE=Torstensson]Här? :D[/QUOTE]

Haha...
#4 - 10 september 2005 22:26
Jag fattar inget :) Ska du köpa/plocka kalksten sammtidigt så säljer du? :D
#5 - 10 september 2005 22:44
Haha
#6 - 11 september 2005 00:06
[QUOTE=Gimbo]Jag fattar inget :) Ska du köpa/plocka kalksten sammtidigt så säljer du? :D[/QUOTE]

Det är en annons ifrån april...:p
#7 - 11 september 2005 13:05
Mmm, mycket vatten har runnit under broarna sedan jag försökte sälja kalkstenen... Jag prövade att köra Malawi ett kort tag, men det funkade dåligt i det akvarium jag hade då. Istället satsade jag på att köra på Sydamerika i båda mina kar... Det ironiska är att jag skänkte bort kalkstenen till en kompis, och hjälpte honom inreda ett Malawikar som nu funkar kanonbra. Detta i kombination att jag aldrig kommer att få någon fason på mina växter utan Co2 gör att jag nu tänker byta till Malawi...

Därför är jag nu på jakt efter kalksten, det verkar inte som om det finns något bra ställe att plocka på i Växjötrakten så det får bli en resa till Skåne! :)
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 11 september 2005 13:08
Det finns gott om kalksten på Öland.

Annons