Kulfisk Tråden.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pytte86
    • November 2007
    • 158

    här kommer 2 bilder på den lille krabaten, inte så skarpa men kunde inte få dom bättre.

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    och
    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

    Kommentar

    • diväteoxid
      • December 2006
      • 356

      Jag har också en dvärgkulfisk i mitt 180L. Tänkte bara fråga en lustig sak...min kulis ligger och "sover/vilar" bakon ett osiris blad varje kväll när belysningen dämpar ner...detta varje kväll några timmar ALLTID på samma plats. Ser så härligt och kul ut, så var tvungen att fråga om ni sett detta betende hor era kulisar?

      Kommentar

      • nfalkestav
        • July 2005
        • 58

        tänkte höra hur det går att han dvärgkulisar med räkor och/Eller påfåglesgobisar eller andra gobisar? Funkar det tror ni?

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          Dvärgkulfiskar går att ha ihop med räkor. Dom kommer dock att ta deras yngel och så! men dom större låter dom vara. jag har mina ihop med gobis och det funkar bra =)
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • nfalkestav
            • July 2005
            • 58

            låter toppen! vilka gobisar har du dina med?

            Kommentar

            • Tetrax^
              • June 2006
              • 131

              Jag kommer inom en snar framtid att starta upp ett litet Kulfisk-akvarium och tanken är att några Carinotetraodon travancoricus skall få bo där. Karet är på 63L och jag undrar vad det optimala antalet är och/om sällskap är att tänka på. Jag har läst att en del har räkor tillsammans med dessa och det verkar ju gå bra - men mitt kar ligger ju på 63L så det är ju inte det största precis. :/

              Jag undrar som följer:
              Hur många Carinotetraodon travancoricus kan jag låta flytta in i ett 63L?
              Vad är bra sällskap till dessa förutom räkor?
              Om jag bestämmer mig för räkor - Vilka skall jag välja och hur många bör jag ha?
              Kan jag låta ett par Kuhlii-ålar gå tillsammans med dem?

              Jag vill inte göra något förhastat så jag börjar med att ställa frågor till er som vet innan jag börjar köpa invånare.
              Min Zoon - Mvh Tetrax^

              Kommentar

              • mossa83
                • March 2008
                • 8

                Nybliven kulfiskägare

                Införskaffade i dag på lunchrasten en dvärgkulfisk till mitt 100l sällskapsakvarium.
                Tanken var att han skulle göra rent hus bland sniglarna och sedan gå tillbaka till affären. Men nu tror jag han blir kvar!
                Han rör inte mina mollyyngel inte neontetrorna å inte räkorna =) Men något han däremot har gjort så är det att äta. Räknade till ca 40 kanelbullesniglar på lunchen lite snabbt. så det måste ha funnits många fler, nu 7 timmar senare har jag bara hittat en enda liten snigel!!

                Hoppas han håller sig lika snäll nu när sniglarna nästan är slut också

                Kommentar

                • nfalkestav
                  • July 2005
                  • 58

                  Ursprungligen postat av patriksg
                  Dvärgkulfiskar går att ha ihop med räkor. Dom kommer dock att ta deras yngel och så! men dom större låter dom vara. jag har mina ihop med gobis och det funkar bra =)

                  inget svar?

                  Kommentar

                  • Thaifighter
                    • August 2006
                    • 420

                    Tetraodon cutcutia

                    Hej!

                    Kul tråd som sagt!
                    Hade själv ett par Tetraodon cutcutia för 20 år sen snart, som lekte villigt och ofta, och som fick små yngel som liknade "ballonger" som "svävade" runt i karet!
                    Matade dom med nykläckt Artemia utan problem.
                    Föräldrarna brydde sej inte om ynglena som fick klara sej själva, dock så var dom små väldigt aggresiva mot varandra när dom växte upp, så till slut var där bara 20-30 stycken kvar i en kull som kanske varit 100 eller fler från början!
                    Här är lite gamla bilder på paret som hette "Humle och Dumle", och några av deras yngel precis innan dom såldes.

                    Thaifighter






                    ps är det någon som vet vad den här arten kallas för idag, då jag tror man har bytt namn på dom!?
                    Senast redigerad av Thaifighter; 10 July 2008, 12:11.
                    Alla mina fisk-video på Youtube!
                    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

                    Kommentar

                    • Lilla Len
                      • July 2008
                      • 29

                      Hej!

                      Jag och min pojkvän har en kulfisk. Antagligen en Grön Kulfisk. (vi köpte den på djurmagazinet). Vår lilla kula verkar inte äta så mycket. Har någon, någon ide på hur de ska matas? Vi har försökt med flingor, crabfish (det blev en succe för bl.a. svärdbäraren som vaktade den med sitt liv =) ) och även frysta röda mygglarver. Men det verkar som att kulan inte äter endå. Kulan ändrar lite i färg också tycker vi. Vet någon vad detta kan bero på? Tacksam för svar.

                      Kommentar

                      • Diwa
                        • December 2006
                        • 300

                        kikar in å vinkar
                        nybliven pufferägare till två carinotetraodon lorteti
                        de går i ett artakvarium då de är fruktansvärt aggressiva mot andra fiskar (de försökte mao äta upp ungarnas platy)
                        otroligt roliga och intressanta fiskar och ger helt klart mersmak...

                        drömmen är fahaka puffern eftersom vi vill ha sötvatten främst
                        110L 54L 54L

                        Kommentar

                        • patriksg
                          • May 2007
                          • 1705

                          Fahaka vill jag också ha! Har en teori att dom kanske kan gå med små små räkor??????
                          Mvh Patrik

                          Kommentar

                          • patriksg
                            • May 2007
                            • 1705

                            Drar liv i tråden igen! Hur går det med era kulfiskar? Är dom kvar? Någon mer på zoopet som skaffat sig en?
                            Mvh Patrik

                            Kommentar

                            • Vandal
                              • January 2006
                              • 1655

                              jag blev väldigt sugen senast jag var på tropen, han hade en av modell större, dock såg det inte ut som nån lineatus (fahaka) eller mbu, arterna jag verkligen vill ha... så den fick gå kvar, knaprade sandsnäckor gjorde den iallafall så det stod härliga till...
                              over and out /Petter
                              Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

                              http://saltvattenvandal.blogspot.com/

                              Kommentar

                              • Peter1904
                                • February 2003
                                • 1079

                                Är på gång att skaffa några dvärgkulfiskar till mitt köksakvarium. Några tips på vad man skall tänka på för att undvika nybörjarmisstag?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...