Projekt Akvastabil 530 + Woodrock + Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna_mvb
    • September 2007
    • 436

    #91
    Ja, jag älskar de med. Men hur övertygar man gubben?
    Han tyckte att mitt 240 liters är stort och tar all min tid

    Men kanske hittar vi lite plats i källaren...

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #92
      Jepp snygga firrar de brun röda kommer alltid o tillhöra mina favoriter.
      Lycka till med de små.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Vivan
        • November 2007
        • 125

        #93


        Kul att ni tycker det ser bra.

        Att övertyga en kvinna tar lite tid (utnötningstaktik) men det bästa sättet är nog att be henne välja, typ..
        Antingen så köper jag en ny veteranbil som jag renoverar upp från grunden (Tillbringade ett år i garaget med en Vauxhall Viva därav namnet Vivan) eller så skaffar jag ett akvarium igen. Vad tycker du?

        Anna_MVB; Hur man övertygar en man är en väl förborgad hemlighet. Det är en hederskodex

        /C
        För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

        Kommentar

        • Vivan
          • November 2007
          • 125

          #94
          Konstant lek i karet. Senaste månaden har det varit max en dag utan en kull med yngel eller ägg. Kul men samtidigt lite jobbigt för djuren då det är en konstant kamp för att skydda sina kullar.

          Önskar att jag hade mer tid, då skulle jag driva upp en kull...

          /C
          Bifogade filer
          För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

          Kommentar

          • Anna_mvb
            • September 2007
            • 436

            #95
            Ursprungligen postat av Vivan
            Anna_MVB; Hur man övertygar en man är en väl förborgad hemlighet. Det är en hederskodex

            Han börjar kolla i källaren. Efter lite städning och omflyttning...

            Kommentar

            • Vivan
              • November 2007
              • 125

              #96
              Bra Anna. Du verkar ha kommit på tricket

              I lördags inhandlades 30 Vinkeltetror. Trevliga tetror som håller sig högt i akvariet.

              Skickar upp en helbild på karet samt en närbild på några tetror.

              /C
              Bifogade filer
              För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

              Kommentar

              • Vivan
                • November 2007
                • 125

                #97
                Nu driver ett av paren upp en dubbekull!!! Yngelvård samtidigt som dom lagt ytterligare ägg. Snacka om effektivitet. Har aldrig sett eller hört om detta tidigare. Måste vara våren som kommit

                I mitten av karet har det blivit en trekant vilket inte funkar så bra. Misstänker att det är hannarna som både skall vakta sitt revir samtidigt då båda tror att den andre inkräktar. Dom har slagits så pass att en av dom börjat få sår över munnen. Om det är fortsätter så måste jag nog lyfta ut en av dom, men skall avvakta någon vecka eller så för attse om det fortsätter.

                /C
                Bifogade filer
                För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                Kommentar

                • Anna_mvb
                  • September 2007
                  • 436

                  #98
                  Ursprungligen postat av Vivan
                  Skickar upp en helbild på karet samt en närbild på några tetror.
                  Fint...och jag ska nog vänta ett tag till innan de underbara fiskarna kommer till vårt hem
                  Fått ett 8-kantigt på jobbet som skall möbleras först
                  Ursprungligen postat av Vivan
                  Dom har slagits så pass att en av dom börjat få sår över munnen. Om det är fortsätter så måste jag nog lyfta ut en av dom, men skall avvakta någon vecka eller så för attse om det fortsätter.
                  Aj, hoppas att det bli inga komplikationer och de kan samsas igen

                  Kommentar

                  • Maffia666

                    #99
                    Ursprungligen postat av Vivan
                    Bra Anna. Du verkar ha kommit på tricket

                    I lördags inhandlades 30 Vinkeltetror. Trevliga tetror som håller sig högt i akvariet.

                    Skickar upp en helbild på karet samt en närbild på några tetror.

                    /C
                    Måste säga att det är verkligen ett snyggt inrett akvarium! Det är så snyggt med grenarna som hänger ner i karet och flytväxterna som ger skugga. Ett enkelt men ack så bra inredningstips.

                    Kommentar

                    • Vivan
                      • November 2007
                      • 125

                      Ett tag sen jag gjore ett inlägg. Inga bilder men status är som tidigare. Inga egentliga problem. Mycket bra balans i karet. (Har inte ens behövt göra rent framrutan på 2 månader) Det enda som stör lite är snäckorna, men det krasar så fint mot glaset. (Någon gång borde dom ta slut... eller?)
                      Ett problem är att en diskus är rejält luggsliten, men det är tyvärr normalt med ett mob-offer... Reser mellan Måndag till torsdag varje vecka så det blir svårt med tiden just nu. Plus att jag har en veteranbil som jag pysslar om och kör på sommrarna. Bild enligt nedan..

                      /C
                      Bifogade filer
                      För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                      Kommentar

                      • taklampa
                        • March 2008
                        • 13

                        fin bil ! Men finare fiskar, angående ditt "hur stor är chansen att man köper 6 diskusar och får 3 lekpar" Jag måste slänga in att jag köpte 6 diskusar och fick 2 lekpar Men vi kanske bara hade tur ? ^^

                        Kommentar

                        • Vivan
                          • November 2007
                          • 125

                          Hej,

                          Reser konstant. Tur att man har en fru som kan backa upp. Har semester 3 veckor nu. Verkar som om den här kullen kommit långt utan att de blivit uppätna... Börjar separera från föräldrarna nu... Reser bort över helgen så de kommer kanske bli mat, men man vet aldrig...

                          /C
                          Bifogade filer
                          För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            Hej

                            Har sedan någon månad sex 14 cm Santarem från Stendker simmande hos mig. De är väldigt lika dina.

                            Jag hade inte samma tur som du att få tre lekpar, fick nöja mig med två

                            Men de leker som tokar de paren så jag är nästan glad att det bara blev två par

                            Mina går i ett 400-liters som varit igång nästan ett år med mycket växter och div tetror, så det har inte blivit några frisimmande yngel.

                            Men de är hur fina som helst, din tråd hjälpte mig att bestämma mig för både leverantör och typ av Discus
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Vivan
                              • November 2007
                              • 125

                              c90368... Valde själv mellan Santarem och Alenquer. Slumpen avgjorde då dom är väldigt lika... Då är vi fler som tycker att brunt är snyggast!

                              /C
                              För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                              Kommentar

                              • Vivan
                                • November 2007
                                • 125

                                Börjar bli frisimmande... Undrar just hur länge det kommer att hålla. Är just nu på väg till Estland för en week-end och kommer att bli bort i en vecka. Hoppas att min äldsta dotter inte kommer övermata bara. (Nogranna instruktioner)
                                Bifogade filer
                                För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                                Kommentar

                                Arbetssätt...