Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanA
    • March 2006
    • 124

    Akvastabil

    Är det kvalitet? Tunnt glas och sekunda glas med bubblor är mina tidigare erfarenheter av danska Akvastabil. De finns i svart aluram men är de lackade eller mer hållbara eloxerat? Gillar inte helglas, visserligen mycket snyggt men med tanke på säkerhet och livslängd är det ramakvarium som gäller. Minst 500L hade jag tänkt mig och bottenbredd 60cm.
    Är akvastabil bra eller är det zooline som gäller? Finns zooline att få i svart ram 540liters?

    Inte så dyra http://www.zooplanet.se/ men riskabelt med transport av akvarium.
    Senast redigerad av StefanA; 18 April 2006, 22:15.
  • Opus
    • January 2006
    • 1014

    #2
    Ocean finns med svart ram, transport kommer du aldrig ifrån, om du inte får dom till att montera ihop akvariet hemma hos dig
    Vescere bracis meis!

    Kommentar

    • mmm
      • June 2004
      • 901

      #3
      Vad jag förstått ska Akvastabil hålla hög kvalite på sina akvarier. Har själv ett 720 liters och är än så länge nöjd (efter 4 månader). Vägde rätt mycket (120 kg enligt tillverkaren) så tunt glas lär det inte vara...
      /Mattias

      Kommentar

      • NE
        • January 2004
        • 1549

        #4
        Jag har ett Akvastabil som snart är 10år, jag skulle inte byta ut det mot något annat, snyggt, bra kvalité, har aldrig varit några problem.
        /Niklas

        Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

        Kommentar

        • StefanA
          • March 2006
          • 124

          #5
          Ursprungligen postat av Opus
          Ocean finns med svart ram, transport kommer du aldrig ifrån, om du inte får dom till att montera ihop akvariet hemma hos dig
          Tror faktiskt det företaget http://www.zooplanet.se/ har fri frakt just nu om man beställer ett komplett akvastabil paket. Blir nog trots allt lite väl dyrt om man ska ha en heltäckande original ramp och skåp med tillbehör. Kanske köper jag ett beg kar om jag får tag i ett fint och lackar själv istället.

          Vad är Ocean för tillverkare? Hur länge har dom funnits? Och Zooline verkar ha lagt ner?!!
          Senast redigerad av StefanA; 21 April 2006, 20:50.

          Kommentar

          • Opus
            • January 2006
            • 1014

            #6
            Jag tror Ocean är svenskt och dom är billigare än DalaZooline, det är det enda jag vet.
            Har hört någonstans att Zooline gick konkurs men att dom har startat upp igen (trodde inte att samhall företag inte kunde gå i konkurs, men, men..)
            Har Akvastabil egen heltäckande ramp? annar kan det va lite svårt att hita en med rätt mått, jag tyckte det var lite konstigt mått på 530l akvariet.
            Vescere bracis meis!

            Kommentar

            • StefanA
              • March 2006
              • 124

              #7
              Jo de har tydligen sina egna mått i danmark. För att inte tala om tyska kar. Bottenbredden är betydligt mindre än höjden på karet. Trångbodda som måste tänka på golvytan kanske? Mycket troligt!
              Zooline ingår väl i en privat firma med andra intressen nu har jag hört. Kanske inte långlivat om ni inte alla här sätter igång och beställer alukar på löpande band.

              Kommentar

              Arbetssätt...