Växer så det knakar.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Janne W
    • November 2005
    • 8

    Växer så det knakar.....

    Vet inte vad växten heter, men den ser ut som en större men glesare piprensare.

    Har haft växten en vecka nu och den har ringlat iväg över 20cm.

    Sedan har jag ett sorts (gräs) som skickar ut en massa rotskott och efter ca 5cm sätter den en ny planta och så fortsätter det...
    I denna takt kommer akvariet nästan vara fullt av växter inom ett par månader.

    Är detta normalt??

    Och eftersom det är så gynnsamt för växterna....finns det någon risk med fiskarna då??
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av Janne W
    Är detta normalt??
    Ja...
    Ursprungligen postat av Janne W
    Och eftersom det är så gynnsamt för växterna....finns det någon risk med fiskarna då??
    Ingen fara, bara du behåller lite simutrymme!
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • Pechvogel
      • October 2005
      • 378

      #3
      Ursprungligen postat av Janne W
      Vet inte vad växten heter, men den ser ut som en större men glesare piprensare.

      Har haft växten en vecka nu och den har ringlat iväg över 20cm.

      Sedan har jag ett sorts (gräs) som skickar ut en massa rotskott och efter ca 5cm sätter den en ny planta och så fortsätter det...
      I denna takt kommer akvariet nästan vara fullt av växter inom ett par månader.

      Är detta normalt??

      Och eftersom det är så gynnsamt för växterna....finns det någon risk med fiskarna då??
      vad är ditt knep?
      Fish and Chips --> Chipspåse framför akvariet en lugn kväll

      ZOON

      Kommentar

      Arbetssätt...