Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Schull
    • August 2004
    • 2889

    Dator/Data problem? ställ frågan här.

    Ja som rubriken lyder, en sådan tråd kanske skulle vara bra när man får problem med datorn. Tråden kanske skulle kunna klistras?..

    Iaf. Jag börjar, varför växlar tangentbordet till EN lite då och då? Jag har XP PS/2 anslutet bord.
    /L
    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!
  • Schull
    • August 2004
    • 2889

    #2
    Ska kanske säga. Meningen är att man ska kunna ställa lite enklare frågor som man kanske inte vill ställa på något data forum. Utan lite mera dagliga problem som uppstår.
    /L
    Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

    Kommentar

    • dgqlof
      • November 2003
      • 1344

      #3
      Ursprungligen postat av Schull
      ...varför växlar tangentbordet till EN lite då och då? Jag har XP PS/2 anslutet bord...
      Därför att du tryckt en speciell tangentkombination. Gå in i kontrollpanelen - nationella inställningar - fliken Språk - knappen Information. Välj att ändra tangentkombinationen med "Snabbtangentinställningar" eller enklare, ta bort Engelska som alternativ.

      Kommentar

      • Tastyfish
        • February 2005
        • 1761

        #4
        i många fall är det shift och alt?
        Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
        Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
        Måste skaffa mig fler djur!

        Kommentar

        • Birgitta W
          • October 2005
          • 2764

          #5
          Jag såg i en annan tråd att datorn blir slöare om man har många cookies från t.ex Zoopet. Hur tömmer man dem? Har gjort det en gång (med guide!) men glömt hur jag gjorde.
          Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

          Min zoon :
          http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

          Kommentar

          • port513
            • October 2005
            • 116

            #6
            Ursprungligen postat av Birgitta W
            Jag såg i en annan tråd att datorn blir slöare om man har många cookies från t.ex Zoopet. Hur tömmer man dem? Har gjort det en gång (med guide!) men glömt hur jag gjorde.
            Du får ha en bra slö dator om några cookies ska kunna slöa ner den så pass att du märker av det

            Rensar gör du med IE i menyn Verktyg-Internet-Alternativ och sen klickar du på knappen Ta bort cookies... Använder du inte Internet Explorer så får någon annan ta vid här.


            /Henke

            Kommentar

            • Birgitta W
              • October 2005
              • 2764

              #7
              Nu har jag tagit bort cookies, inte för jag vet om jag behövde men i fall att...
              Jättebra tråd för en data-analfabet som jag!
              Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

              Min zoon :
              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

              Kommentar

              • Schull
                • August 2004
                • 2889

                #8
                Ursprungligen postat av port513
                Ursprungligen postat av Birgitta W
                Jag såg i en annan tråd att datorn blir slöare om man har många cookies från t.ex Zoopet. Hur tömmer man dem? Har gjort det en gång (med guide!) men glömt hur jag gjorde.
                Du får ha en bra slö dator om några cookies ska kunna slöa ner den så pass att du märker av det

                Rensar gör du med IE i menyn Verktyg-Internet-Alternativ och sen klickar du på knappen Ta bort cookies... Använder du inte Internet Explorer så får någon annan ta vid här.


                /Henke
                Hos mig hjälpte det iaf att rensa. Det var bara Zoopet som "segade", hade kört TP test så jag visste att "linan" var ok. Datorn är AMD 2400 något bla bla, och det är väl inte jätte slött iaf?
                Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                Kommentar

                • AquaPro
                  • August 2005
                  • 219

                  #9
                  Hade en 2400+ för ett par år sedan, och den smed på riktigt bra! ;D
                  2 Meter Växtburk.

                  Kommentar

                  • port513
                    • October 2005
                    • 116

                    #10
                    Ursprungligen postat av Schull
                    Ursprungligen postat av port513
                    Ursprungligen postat av Birgitta W
                    Jag såg i en annan tråd att datorn blir slöare om man har många cookies från t.ex Zoopet. Hur tömmer man dem? Har gjort det en gång (med guide!) men glömt hur jag gjorde.
                    Du får ha en bra slö dator om några cookies ska kunna slöa ner den så pass att du märker av det

                    Rensar gör du med IE i menyn Verktyg-Internet-Alternativ och sen klickar du på knappen Ta bort cookies... Använder du inte Internet Explorer så får någon annan ta vid här.


                    /Henke
                    Hos mig hjälpte det iaf att rensa. Det var bara Zoopet som "segade", hade kört TP test så jag visste att "linan" var ok. Datorn är AMD 2400 något bla bla, och det är väl inte jätte slött iaf?
                    Sämsta datorn i min datorpark är en 500MHz med 128MB SDRAM och den segar aldrig oavsett antal cookies.

                    Sidor som bygger på att hämta information från en databas kan ju faktiskt i perioder gå slött just pga utformningen av sidan och den aktuella belastningen. Har aldrig varit med om att någon sida börjat gå slött pga för många cookies, är ändå programmerare och gjort många jobb där det används ett stort antal cookies.


                    /Henke

                    Kommentar

                    • Raven
                      • February 2005
                      • 15385

                      #11
                      håller med port513

                      är inne på många sidor som kör med cookies märker aldrig av problem av de som jag inte direkt kan relatera till långsam server.

                      sen om man har datorproblem kan man ju alltid gå in på min hemsida
                      inte den i signaturen nu utan den som kommer fram när man klickar på användarnamnet.
                      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                      Faktatråd Om AkvarieVatten
                      Växtakvaristernas Paradis

                      Kommentar

                      • Schull
                        • August 2004
                        • 2889

                        #12
                        Ursprungligen postat av Raven

                        sen om man har datorproblem kan man ju alltid gå in på min hemsida
                        Data forum, dessutom på engelska (brrr) det är ju sådana man vill undvika.
                        /L
                        Hela detta inlägg uppnår verkshöjd och är SKYDDAT av copyrightslagen!

                        Kommentar

                        • janne dansk
                          • June 2004
                          • 1740

                          #13
                          Ursprungligen postat av Schull
                          Ursprungligen postat av Raven

                          sen om man har datorproblem kan man ju alltid gå in på min hemsida
                          Data forum, dessutom på engelska (brrr) det är ju sådana man vill undvika.
                          /L
                          håller med föregående talar
                          mvh janne
                          Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

                          Kommentar

                          • Frågvis
                            • October 2005
                            • 1204

                            #14
                            Datorklockan har stannat på 14.36!? Virus, dåligt batteri? Nej fältet som visar klockan uppdateras inte? Väldigt konstigt och irreterande. Var och tryckte rörde över fältet. Så efter ett tag visade klockan rätt tid. Vad beror detta problem på?
                            Den som frågar får veta

                            Kommentar

                            • mam
                              • May 2004
                              • 1064

                              #15
                              Ännu en datorklockfråga då: Vår datorklocka drar lite. På ett par månader har den halkat efter flera minuter. Jag har lärt mig leva med det, men det hade varit intressant att veta varför den gör så...
                              /Nina

                              Kommentar

                              Arbetssätt...