Vilken storlek ska jag välja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • twiser
    • February 2005
    • 21

    Vilken storlek ska jag välja

    Mitt malavikar har börjar bli för litet och riktar in mig på ett lite större

    Fiskar som går i dagsläget är Blå Delfin 5 st , 4 Golden , 2 Linni (Yepp jag vet dem kommer behöva större) , 1 Kameleont ,4 dvärgbotior samt 3 siameser

    Dem jag funderar på är ett 540Liter 150x60x60 Dalazooline för 4700:- inkl ställning och ljusramp alternativ
    ett 420 Liter med måtten 100x60x70 med akvariemöblel för 4800:- med 12mm glas...

    Behöver lite hjälp och bestämma mig , känner mig väldigt velig i dagsläget , 540 är ju självklart större men 420l ser maffigare ut
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #2
    Jadu... Det där kan du nog bara avgöra själv.
    För min del hade det blivit ett 540L eftersom det skulle passa bättre på den "tänkta" platsen här hemma.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      ett akvarium kan aldrig va för stort bara för litet
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • Gimbo
        • January 2005
        • 2734

        #4
        Ursprungligen postat av Raven
        ett akvarium kan aldrig va för stort bara för litet
        Du har så rätt...
        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

        Kommentar

        • atlas1
          • September 2004
          • 83

          #5
          gör som mej raven skaffa ett billigt kar på 800 till 1000 l så blir både firrarna och du nöjda
          Göran

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            hade ja kunnat atlas1 så hade ja.

            småtveksam till om ja ens hade kunnat ha ett 375L på en standard aluställning med tanke på att både väggar å golv rör sej.
            har en spricka mellan en vägg och golvet som bara blir större till exempel.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Gimbo
              • January 2005
              • 2734

              #7
              Ursprungligen postat av Raven
              hade ja kunnat atlas1 så hade ja.

              småtveksam till om ja ens hade kunnat ha ett 375L på en standard aluställning med tanke på att både väggar å golv rör sej.
              har en spricka mellan en vägg och golvet som bara blir större till exempel.
              Ajaj... Dags att göra något åt det kanske?
              -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

              Kommentar

              • atlas1
                • September 2004
                • 83

                #8
                gör som mej raven jag har oxå bott i kvillestan men flytta till angered 100 m till angereds zoo plus att man fick betong golv
                Göran

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  #9
                  Ursprungligen postat av Gimbo
                  Ursprungligen postat av Raven
                  hade ja kunnat atlas1 så hade ja.

                  småtveksam till om ja ens hade kunnat ha ett 375L på en standard aluställning med tanke på att både väggar å golv rör sej.
                  har en spricka mellan en vägg och golvet som bara blir större till exempel.
                  Ajaj... Dags att göra något åt det kanske?
                  Ursprungligen postat av atlas1
                  gör som mej raven jag har oxå bott i kvillestan men flytta till angered 100 m till angereds zoo plus att man fick betong golv
                  jo skulle ju kunna flytta men finns inte många ställen som kan slå dom goa grannar jag har eller hyran(2674kr 33kvm 1:a) dessutom bor mormor i närheten och jag är den ende som har tid å åka å handla för henne.

                  tror inte de kommer bli några problem å få upp de 375l som ligger på sängen just nu ska bygga bänken själv så då kommer det bli en ordentlig och stadig bänk.
                  dessutom är golvet och väggen där de står rätt stabilt men skulle vilja ha ett akvarie modell stort och enda lediga platsen skulle va där sängen stor och där rör de på sej.
                  har en springa mellan golvet å väggen på 1cm.

                  dessutom har dom hus jag varit i med betonggolv varit extremt kalla vintertid ochj ag hatar mattor.
                  hade över 23grader inne förra vintern när de va -15 grader ute och de ska man inte klaga på
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  Arbetssätt...