tjock neon tetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BlupBlup
    • August 2007
    • 29

    #16
    växter...aha...attans oxo
    jag tog 2honor och två hanar i en 19l tank....med litegrövre ssand/sten som underlag så att rommen kunde va imellan stenarna och tetrorna inte skulle äta up dem....men växter la jag inte dit...sen så har jag mörktlagt med en handuk runt tanken...

    dit tog jag en liten syre pump med syresten....fast ett par ting som jag e en aningen osäker på är...hur långtid efter ska föräldrarna ut ur karet....vissa ställen säger 24h andra söger att d ska va uppe mot 3 dagar
    sen e frågan hur pass länge d ska va mörkt för liksom om man ska försöka med gryning så säger dem att äggen e så himla ljus kännsliga att dem dör med för mkt ljus...hur vet man va som e rätt mängd ljus...sista frrågan jag har e kan man till att början med mata yngeln me torfoder som e smulad väldigt fint....för akvaristen nära mig hade slut på annat och han sa att jag kunde gör d tills på frdag för då får han in micro mask....

    tack.. =)

    ps jag såg inte denna tråd så jag starta minegen men jag kan juh fortsätta här...
    Senast redigerad av BlupBlup; 14 August 2007, 21:34.

    Kommentar

    • suzanne.h
      • March 2005
      • 223

      #17
      Du kan ha föräldrarna i lekakvariet i tre dagar. Äggen är otroligt svåra att se och ynglena också. Men det var kanske för att jag hade torv i akvariet och vattnet var brunt. De tar inte micromask direkt utan måste ha infusorier och sedan artemia. Mata inte ynglena förrän de är frisimmande. De ska ha det mörkt under tiden, titta till dem då och då men täck över akvariet dessemellan.

      Kommentar

      • BlupBlup
        • August 2007
        • 29

        #18
        Ursprungligen postat av suzanne.h
        Du kan ha föräldrarna i lekakvariet i tre dagar. Äggen är otroligt svåra att se och ynglena också. Men det var kanske för att jag hade torv i akvariet och vattnet var brunt. De tar inte micromask direkt utan måste ha infusorier och sedan artemia. Mata inte ynglena förrän de är frisimmande. De ska ha det mörkt under tiden, titta till dem då och då men täck över akvariet dessemellan.
        tack så hemskt mkt för svaret jag skall göra som du sa...och sen får vi se hur d hela slutar..=)=)

        Kommentar

        Arbetssätt...