Zoopetklubb Väst

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    ansjo liknar på pricken min farsa på den där bilden.... fast han gillar katter istället för fisk, saknar glasögon och jobbar på skrot så det är nog inte samma.

    kjell visar upp den vackra sidan??
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      1/ AUKTION
      Program - vi besöker Göteborgs Ciklidgrupps auktion
      Tid: 28/11 - samling 12.00
      Plats: Frölundagymnasiets bespisning
      Ingen egen aktivitet utan vi träffas helt enkelt bara vid entrén klockan .12.00 och presenterar oss för varandra och får en Zoopet-namnskylt.

      Anmälda:
      ansjo
      lillfrasse
      sultanen + flickvän
      GöranE
      Blossom7
      Sven-Olof
      Pannecke
      Raskens x 2
      starman
      Totalt 11 st


      2/ GLÖGGFEST och KNYTKALAS (max 25 st vuxna kan anmäla sig).
      Tid: Lördagen den 5/12 kl. 15.00
      Plats: Fotskäl - hemma hos Raskens.
      Knytkalas: Alla måste bidra med något ät- och/eller drickbart. Anmäl nedan vad du kan ta med

      Anmälda:
      Kjell Fohrman + bättre hälft
      ansjo + hona + yngel
      lillfrasse
      GöranE
      Rasken x 2 + yngel
      noisy
      9 vuxna, 3 yngel

      3/ TYSKLANDSRESA
      Vi upprepar resan som vi gjort tidigare år och kommer också i år att åka gemensamt i en minbuss.
      Tid: 5 - 8/2 2010
      Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 5/2 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 8/2 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 9/2).
      Det är ju också möjligt för ett gäng att skippa färjan och åka ner med bil (skulle t.ex. funka bra för de som är från södra Sverige) och ansluta i Hamburg/Hannover.
      Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från förra årets Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka odlare, ev. offentliga akvarier, affärer. Exakt program kommer senare
      Pris: Går ännu inte att ange exakt men sannolikt så kommer det att kosta ca. 2.000 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir naturligtvis priset åtskilligt lägre.
      Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig). Observera att vi kan max åka 8 st i minibussen - först till kvarn gäller....... verkar dock som om intresset är stort så det blir nog ockås em personbil - dvs plats för 4 till

      Anmälda: (max 12 st i minibuss och i bilen)
      Kjell Fohrman
      kaj.p
      ansjo
      lilfrasse
      sultanen + flickvän
      GöranE
      Raskens Agneta
      karrokaja
      Totalt 9 st

      Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
      Goldmedlem (och deras anförvanter)
      Gott humör på träffarna
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Annika
        • January 2002
        • 2518

        Hej

        Här kommer ett par anmälningar till TYSKLANDSRESAN

        Jag och brorsan kommer med + 1 st bil Berbel längtar efter dig LillFrasse

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Sedär ja, vilket jä*la gäng vi blir! Kul att Micke hakar på med!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ja, riktigt trevligt att vi blir så många på resan - nu är det ju bara en plats kvar i de 2 bilarna.



            / AUKTION
            Program - vi besöker Göteborgs Ciklidgrupps auktion
            Tid: 28/11 - samling 12.00
            Plats: Frölundagymnasiets bespisning
            Ingen egen aktivitet utan vi träffas helt enkelt bara vid entrén klockan .12.00 och presenterar oss för varandra och får en Zoopet-namnskylt.

            Anmälda:
            ansjo
            lillfrasse
            sultanen + flickvän
            GöranE
            Blossom7
            Sven-Olof
            Pannecke
            Raskens x 2
            starman
            Totalt 11 st


            2/ GLÖGGFEST och KNYTKALAS (max 25 st vuxna kan anmäla sig).
            Tid: Lördagen den 12/12 kl. 15.00
            Plats: Fotskäl - hemma hos Raskens.
            Knytkalas: Alla måste bidra med något ät- och/eller drickbart. Anmäl nedan vad du kan ta med

            Anmälda:
            Kjell Fohrman + bättre hälft
            ansjo + hona + yngel
            lillfrasse
            GöranE
            Rasken x 2 + yngel
            noisy
            9 vuxna, 3 yngel

            3/ TYSKLANDSRESA
            Vi upprepar resan som vi gjort tidigare år och kommer också i år att åka gemensamt i en minbuss.
            Tid: 5 - 9/2 2010
            Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 5/2 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 8/2 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 9/2).
            Det är ju också möjligt för ett gäng att skippa färjan och åka ner med bil (skulle t.ex. funka bra för de som är från södra Sverige) och ansluta i Hamburg/Hannover.
            Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från förra årets Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka odlare, ev. offentliga akvarier, affärer. Exakt program kommer senare
            Pris: Går ännu inte att ange exakt men sannolikt så kommer det att kosta ca. 2.000 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir naturligtvis priset åtskilligt lägre.
            Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig). Observera att vi kan max åka 8 st i minibussen - först till kvarn gäller....... verkar dock som om intresset är stort så det blir nog ockås em personbil - dvs plats för 4 till

            Anmälda: (max 12 st i minibuss och i bilen)
            Kjell Fohrman
            kaj.p
            ansjo
            lilfrasse
            sultanen + flickvän
            GöranE
            Raskens Agneta
            karrokaja
            Annika
            Mikael Håkansson
            Totalt 11 st

            Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
            Goldmedlem (och deras anförvanter)
            Gott humör på träffarna
            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 30 October 2009, 14:43.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Har tyvärr virrat till det lite i huvudet - glöggfesten skall ju vara den 12/12 och inte den 5/12 som jag skrev: Hoppas att det är OK för er som redan anmält sig. Vete sjutton hur jag lyckades snurra till det - men fel blev det i alla fall
              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 30 October 2009, 14:52.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                För min del är det lugnt, jag reflekterade det först men tänkte att det kanske blev ändrad datum pga Raskens skulle göra vattenbyte eller något...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • noisy
                  • October 2006
                  • 338

                  Så jättebra!
                  Den 5:e skall jag med ett gäng till Lisebergs jul men jag avbokade det för att kunna hänga med er till raskens.
                  Nu kan jag ju vara med på bägge grejorna hurra.

                  Kommentar

                  • noisy
                    • October 2006
                    • 338

                    Jag anmäler mig till Tysklandsresan om jag får lov efter att ha hoppat av två år i rad tidigare.
                    Samtidigt måste jag lägga in en brasklapp om att det är svårt för mig att idag veta hur läget är i början på februari men att jag självklart betalar alla uppkomna utgifter om jag inte kan följa med och ingen annan tar platsen i mitt ställe.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      För min del är det lugnt, jag reflekterade det först men tänkte att det kanske blev ändrad datum pga Raskens skulle göra vattenbyte eller något...
                      Nej, Raskens-Tomas hinner inte bygga färdigt akvarierummet tills den 5 - därför sköt jag upp det en vecka så att det blir klart
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av noisy
                        Så jättebra!
                        Den 5:e skall jag med ett gäng till Lisebergs jul men jag avbokade det för att kunna hänga med er till raskens.
                        Nu kan jag ju vara med på bägge grejorna hurra.
                        Va bra, tur att mitt virriga huvud kan vara till glädje för någon
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          / AUKTION
                          Program - vi besöker Göteborgs Ciklidgrupps auktion

                          Tid: 28/11 - samling 12.00
                          Plats: Frölundagymnasiets bespisning
                          Ingen egen aktivitet utan vi träffas helt enkelt bara vid entrén klockan .12.00 och presenterar oss för varandra och får en Zoopet-namnskylt.

                          Anmälda:
                          ansjo
                          lillfrasse
                          sultanen + flickvän
                          GöranE
                          Blossom7
                          Sven-Olof
                          Pannecke
                          Raskens x 2
                          starman
                          Totalt 11 st


                          2/ GLÖGGFEST och KNYTKALAS (max 25 st vuxna kan anmäla sig).
                          Tid: Lördagen den 12/12 kl. 15.00
                          Plats: Fotskäl - hemma hos Raskens.
                          Knytkalas: Alla måste bidra med något ät- och/eller drickbart. Anmäl nedan vad du kan ta med

                          Anmälda:
                          Kjell Fohrman + bättre hälft
                          ansjo + hona + yngel
                          lillfrasse
                          GöranE
                          Rasken x 2 + yngel
                          noisy
                          9 vuxna, 3 yngel

                          3/ TYSKLANDSRESA
                          Vi upprepar resan som vi gjort tidigare år och kommer också i år att åka gemensamt i en minbuss.
                          Tid: 5 - 9/2 2010
                          Hålltider: Vi tar Stena färjan från Göteborg till Kiel kl. 19.00 på fredagskvällen den 5/2 och åker hem från Kiel på måndagskvällen den 8/2 (hemma i Gbg 09.00 på tisdagsmorgonen den 9/2).
                          Det är ju också möjligt för ett gäng att skippa färjan och åka ner med bil (skulle t.ex. funka bra för de som är från södra Sverige) och ansluta i Hamburg/Hannover.
                          Program: Vi besöker en husdjursmässa där växt-och Nanoakvarietävlingen Planted Aquarium ingår (kolla in Zoopetartikeln från förra årets Planted Aquarium). I övrigt kommer vi att besöka odlare, ev. offentliga akvarier, affärer. Exakt program kommer senare
                          Pris: Går ännu inte att ange exakt men sannolikt så kommer det att kosta ca. 2.000 kronor och då ingår färja t/r, hyttplats på färja, 2 nätters dubbelrum på hotell, bilkostnad i Tyskland. För de som åker bil direkt blir naturligtvis priset åtskilligt lägre.
                          Deadline för bokning: Preliminärt den 31/12, men ju tidigare desto bättre (båtresan blir dyrare ju senare man anmäler sig). Observera att vi kan max åka 8 st i minibussen - först till kvarn gäller....... verkar dock som om intresset är väldigt stort så ytterligare en bil med 4 st är nu fylld - men ni kan gärna fortsätta att anmäla er - vi kanske får ihop ytterligare en bil

                          Anmälda: (8 st i minibuss och 4 i en bil + ev. en bil till)
                          Kjell Fohrman
                          kaj.p
                          ansjo
                          lilfrasse
                          sultanen + flickvän
                          GöranE
                          Raskens Agneta
                          karrokaja
                          Annika
                          Mikael Håkansson
                          noisy
                          Totalt 12 st

                          Medlemskrav i Zoopetklubbväst:
                          Goldmedlem (och deras anförvanter)
                          Gott humör på träffarna
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Raskens
                            • April 2006
                            • 933

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Har tyvärr virrat till det lite i huvudet - glöggfesten skall ju vara den 12/12 och inte den 5/12 som jag skrev: Hoppas att det är OK för er som redan anmält sig. Vete sjutton hur jag lyckades snurra till det - men fel blev det i alla fall
                            Jag undrade oxå lite grann o tänkte.
                            Va tur att vi ska vara hemma den dan
                            Ja nu får Tomas att göra i källaren och idag så sålde vi 420 karet.
                            Så det blir inget tomt kar här den 12.

                            Nu är det fyra tjejer som skall med till Tyskland,kul.
                            Tänk redan nu är jag sugen på sockerdricka
                            Agneta

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              brukar det inte vara en massa kvinns med?? stackars dom då...
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av karrokaja
                                brukar det inte vara en massa kvinns med?? ...
                                Med så många snygga killar borde det i alla fall vara det
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...