Bakgrunder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RightC
    • January 2004
    • 12

    Bakgrunder

    Hejsan på er.

    Jag har probelm med en bakgrund. Den syns inte om den inte är "vaccumklistrad" mot baksidan på akvariet. Prblemet är att det är lite svårt att få det så. Har provat att sätta såpvatten mellan bakgrunden och glaset men det fungerade bara i ett par dagar innan det släppte igen. Finns det någon som har ett förslag om hur mna kan göra. Vill helst inte sätta bakgrunden i akvariet.

    / Camilla
  • Pelle__k
    • March 2003
    • 646

    #2
    Har jag fattat fel eller har du haft såpvatten i akvariumet?
    I så fall kommer du att ha fler och större problem än att inte bakgrunden sitter på plats!!!!
    www.discusklubben.se
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=73101

    Kommentar

    • RightC
      • January 2004
      • 12

      #3
      Självklart har jag inte haft det, hade såpvattnet mellan bakgrunden och glaset på UTSIDAN av akvariet.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Har jag fattat fel eller har du haft såpvatten i akvariumet?
        Så här står det ovan - "Vill helst inte sätta bakgrunden i akvariet."

        Tycker att det verkar lite märkligt att den inte syns - har du försökt tejpa fast den?
        Annars finns ju alltid möjligheten att palcera en tunn plyfa-skiva bakom bakgrunden och tejpa fast denna - då lär "affischen" ligga kloss an mot rutan.

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • RightC
          • January 2004
          • 12

          #5
          Tack för tippset Kjell. Ska prova det.


          Jag håller med om att det är konstigt. Har aldrig haft det problemet förrut.

          / Camilla

          Kommentar

          • RightC
            • January 2004
            • 12

            #6
            Hej igen.

            Ser tyvärr inte ut att fungera. Det verkar som om att det verkligen inte får vara minsta gnutta luft mellan glaset och bakgrunden. Några fler förslag kanske??

            / Camilla

            Kommentar

            • micke_80
              • November 2003
              • 45

              #7
              När jag hade en vanlig bakgrund så hade jag två billiga (Ikea)dinge spotlampor bakom akvriet så det lyste upp bakgrunden. Det kan vara svårt att få plats med om akvariet står för nära väggen.
              /Micke
              Namn:Micke
              150liters akvarium
              375liters akvarium

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=145192

              Kommentar

              • Ulla
                • April 2002
                • 1163

                #8
                Det finns klisterspray för akvariebakgrunder. Det ska sprayas på glaset och sen tar man en gummiskrapa och pressar fast bakgrunden mot glaset. Det ska gå att ta bort planschen utan att det blir kladd kvar på rutan. Bara för montering utanpå akvarier/terrarier.

                JBL Fixol Aquarium background picture adhesive heter det. Kolla exempelvis förljande länk:
                JBL Fixol Aquarium back scenery glue,4014162612106,JBL,6121000,,can be removed at any time,aquarium,aquaristic,aquaristik,aquaristikshop


                Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637

                Kommentar

                • RightC
                  • January 2004
                  • 12

                  #9
                  Micke_80 akvariet står tyvärr för nära väggen för det men tack för tipset.

                  Ulla. Tack så mycket ska försöka att få tag på det.

                  /Camilla

                  Kommentar

                  Arbetssätt...