Hornbach - Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Princess
    • May 2003
    • 11

    Hornbach - Göteborg

    Nån som har varit och tittat på den nya tyska byggvarufirman (?) Hornbach i Göteborg? Neontetra för 4,50:-, Juwel- och MP akvarium, Eheim-grejer och massa tilbehör till helschyssta priser.. Märkligt värre... Inget vidare kul i fiskväg men akvarium och tillbehör är nog bland det billigast jag sett på länge..
  • JR
    • April 2003
    • 2112

    #2
    jo det är rätt billigt...men konstigt nog ungefär 80-100% dyrare än tyskland..lite knas eftesom de är tyskar???
    --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
    http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      Har varit där. För dem handlar det bara om att jobba med storsäljande produkter. Men om du är akvarist och vill ha mångfaldet så är detta inget för dig.
      Sen jag upplevde jag inte heller någon markant "low price" känsla,hittade flera artiklar till samma pris i andra zooaffärer.
      kaj.p
      www.hallandsakvaristerna.org
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • fremar
        • August 2003
        • 1287

        #4
        Var ligger den firman då?

        Kommentar

        • JR
          • April 2003
          • 2112

          #5
          på hisingen, aröd industriområde.. inte långt från biltema..
          --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
          http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            #6
            Aha ok, kanske ska kika förbi där imorrn då, planerade att åka förbi backaplan och köpa några amano räkor till. Verkar ju rätt knasigt med en byggvarufirma som säljer fiskar hehe.

            Kommentar

            • fremar
              • August 2003
              • 1287

              #7
              Ursprungligen skickat av JR
              jo det är rätt billigt...men konstigt nog ungefär 80-100% dyrare än tyskland..lite knas eftesom de är tyskar???
              Vart brukar du beställa från Tyskland? Såg att de hade en testlåda från JBL på Hornbach för 398:- med PH, FE, KH, NO2, NO3 som jag vart lite sugen på i alla fall.

              Kommentar

              • Trancemaster
                • October 2003
                • 14

                #8
                Ja det är ju inte så svårt och missa om man säger så....Stort j***a oranget byggnad...fast dom flesta grejorna där står det bara på tyska men helt okej tycker jag

                Kommentar

                • robban
                  • February 2003
                  • 322

                  #9
                  efter du har varit på horbach så åker du till herkules zoo och ser att dom spöar det mesta hornbach har på hyllorna ex neon för 10 st/39 spänn och så vidare.

                  Kommentar

                  • imported_n/a
                    • October 2003
                    • 33

                    #10
                    JAg har vart på Hornbach ett antal ggr. bl a köpt en bakgrund som finns att beskåda på min Zoon. Å nu är jag sugen på MP:s 600liters möbel. Jag har aldrig vart på hercules, så min fråga är om han hr billiga akvarier oxå?
                    Bosse J
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=94870

                    Kommentar

                    • Morellen
                      • November 2003
                      • 4349

                      #11
                      fast man ser ju att de säljer till folk utan att upplysa om VAD de köper... och det verkar inte vara mkt till karantän? Fiskarna skakas direkt ur transportpåsen och säljs igen(fast jag vet ju inte var de varit innan)
                      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                      "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                      (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                      Kommentar

                      • ray
                        • January 2002
                        • 954

                        #12
                        Har också besökt Hornbach ,de har dåligt sortiment och priserna var högre än andra butiker i Göteborg ,tre zoobutiker i Göteborg har bättre eller samma priser och mer sortiment.
                        Håller med robban att Herkules spöar hornbach på det mesta.
                        http://www.gp.se/ic/Master.do?Crt=SWD0%7C%7C%7Cakvarium%7C&ClkImg=GP_0 5432083.jpg&Ovr=GP&Pl=1&ClickSource=Graph&Plc=&sta te=doShowAd
                        ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                        Kommentar

                        • MagicFingers
                          • November 2003
                          • 3136

                          #13
                          Nej, Supporten på hornbach kan man ju strunta i, men JAG tror att herkules iaf. köper växter från hornbach och plussar några kronor (vallisneria), dåligt sortiment?.. kan jag inte hålla med om direkt... dom har ju reflektorer sp man ser dom.. och maten dom säljer är rätt väl sorterat..och bra priser på fruset!
                          och hornbach ger prisgaranti emot priser i HELA SVERIGE (butik, ej internet) har själv nyttjat!, sparade 32:- på en fisk (guldansistrus) samt att jag betalat för för få fiskar (köpte 5 betalade en) extra växter mm. jag é stamkund!
                          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                          Nunc Est Bibendum

                          Kommentar

                          • bjurstrom
                            • March 2003
                            • 233

                            #14
                            De var dåliga på fiskar. Men i övrigt tycker jag att de har stort sortiment. Trevligt att så mycket är framme också, så man kan gå runt och kolla ordentligt på grejerna. Och de har prisgaranti, så kan inte vara så dyrt. Även om priserna verkar variera en hel del. De har även mycket dammprylar. Och många av de saker Hornbach har finns inte på andra ställen (tyskt sortiment). Riktigt intressant att se alla snygga akvarier uppställda och att de inte säljer aluminiumramakvarier som är himla fula. Utan snygga akvarier (dock dyra märken) men även mycket billiga helglas (vilket är svårt att hitta i göteborg annars. Herkules t.ex. har inga billiga helglas alls).


                            Andreas
                            min sida på zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=264826

                            Kommentar

                            • Olle A
                              • January 2002
                              • 1661

                              #15
                              Jag var på Hornbach för ett par dagar sedan och tycker att det verkar vara en fräsch affär med bra priser. Fisksortimentet är OK, även om man knappast hittar några sällsyntheter. Hur mycket personalen kan vågar jag inte yttra mig om efter ett enda besök, men däremot lyckades jag värva en kund som medlem i stadens akvarieförening.

                              Olle

                              Kommentar

                              Arbetssätt...