Börjar växa till sig mina invånare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • plusskenford
    • August 2011
    • 252

    Börjar växa till sig mina invånare

    Tanga karet 😜
    Bifogade filer
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Riktigt fint!
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • plusskenford
      • August 2011
      • 252

      #3
      Tack så mycket 😀Men Det går ju inte att jämföra med ditt kanon fina akvarium sjukt snyggt..... Ska lägga upp lite bilder och tankar om mina Tanganyika ciklider, kanske hjälper någon som undrar kanske 😀

      Kommentar

      • Faltaren
        • July 2005
        • 1453

        #4
        Kul kul 😀
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

        Kommentar

        • simka
          • November 2013
          • 326

          #5
          Så snyggt!
          450L Malawi - Pågående projekt
          180L Malawi - Avvecklat
          60L Rasboror & tetror - Avvecklat

          Kommentar

          • plusskenford
            • August 2011
            • 252

            #6
            Leptosoma Malasa Stim mycket trevliga individer,, livar upp den övre delen av akvariet !!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • plusskenford
              • August 2011
              • 252

              #7
              Kan någon ge mig ett tips hur man fångar julidiochromis reagani kipili ursäkta stavning...
              jag har fått massor av yngel som nu är cirka 4-5 cm långa och dom är hur många som helst. Jag behöver få ut många av dom....
              Finns det fällor till dom rackarna eller hur ska jag göra !!!! Tacksam för s var

              Kommentar

              • simpson
                • July 2012
                • 666

                #8
                Ursprungligen postat av plusskenford
                Kan någon ge mig ett tips hur man fångar julidiochromis reagani kipili ursäkta stavning...
                jag har fått massor av yngel som nu är cirka 4-5 cm långa och dom är hur många som helst. Jag behöver få ut många av dom....
                Finns det fällor till dom rackarna eller hur ska jag göra !!!! Tacksam för s var
                Är de rejält hungriga och glupska gentemot övriga invånare så en rejäl håvning när du just matat, borde ge en full håv.

                Annars vid vattenbyte när det är lågt vatten i akvariet håva upp några, eventuellt använda skivor och avgränsa akvariet till mindre delar för att lättare kunna håva upp.

                Kommentar

                • plusskenford
                  • August 2011
                  • 252

                  #9
                  Tackar för svar !! Ja ja får väl helt enkelt ha tålamod,.. Det är ett stort sten röse som dom flyr in i tyvärr så det är inte lätt..
                  hmmm kanske rör av plast det blir ju som en grotTa och sedan två håvar på var sin sida och lyfta upp ??

                  Tack

                  Kommentar

                  • Frame
                    • December 2015
                    • 20

                    #10
                    Ursprungligen postat av plusskenford
                    Kan någon ge mig ett tips hur man fångar julidiochromis reagani kipili ursäkta stavning...
                    jag har fått massor av yngel som nu är cirka 4-5 cm långa och dom är hur många som helst. Jag behöver få ut många av dom....
                    Finns det fällor till dom rackarna eller hur ska jag göra !!!! Tacksam för s var
                    Jag läste någonstans att man kan totalmörklägga akvariet ett tag och att fiskarna då går in i någon sorts dvala, sedan tänder man upp snabbt och då ska de tydligen vara sega och slöa och därmed lättfångade. Ingen aning om det är en bra idé eller inte, men kanske är något att prova?
                    Jag=gröngöling. Men fiskarna är blå, gula, svarta och orangea!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...