det händer grejer + bilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    #16
    ja anders skall försöka det, imorgon kommer mina gertrude ialf... måste hålla mig till efter jul ialf ;-)

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #17
      Ser fram emot bilder på dina Gertrude framöver .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        #18
        hej inger tack =D... ni har så fina kar alla så jag känner mig som en 6 åring som försöker mig på he he =D och det är så svårt att inte göra massa , men jag har ju läst i mats b trådar så jag bröjar förstå det mer å mer... prova känn efter och ja... ta det LUGNT-... men så trodde jag att nä jag kan ju inte göra nå sånt... men nu börjar jag tänka... nä om jag inte provar kan jag ju inte veta...

        lekte lite snigel mördare idag hade ihjäl 4 större såna physa...skall få med mig en eller 2 posthorn som jag hoppas skall tränga ut dessa.. =)

        å så skall det bli skönt med lite mer färg och fiskar man ser lite bättre, dessa nevousa hur man nu stavade det är ju väldigt små ;-)

        /eva

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          #19
          lite otur, det hade kommit pascai ist för gertrude, å dom var ledsna... men jag fick med mig 5 räkor och 3 nya planter ... gissa om min tång från ikea kommer till nytta =D

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            #20
            Det kom ju inte dem jag ville ha , men det kanske lika bra för det är ju inte så gammalt =)...

            skall försöka få till en kronologisk bild serie som jag kanske fått fram, men min mobil vill inte ta grynfria bilder och jag hittar inte ens nå bra inställningar, den gamla kunde man ju ställa ljus känslighet å sådant mer på... nog om det till karet=D

            första bilden med allt i ...

            nästa har jag bytt pump fick för mig den där var för liten å möblerat om lite


            fixat strilröret och fått lite nytt i form av gräs.. och fisk i nu


            nu mer växter och räkor och i dags dato ser det ut så här


            det jag är mest nöjd med är denna halvan



            medans den andra halvan inte blev så bra, jag tror jag har spridit ut växterna för långt ifrån varandra


            rötterna är jag ganska nöjd med , skall bli kul se hur mossorna tar sig det är två olika på dom


            så så är det nu... men jag måste nog göra lite fel för att känna in mer rätt det är ju ganska trixigt , samt räkerna kan gömma sig bakom den liggande roten för den är smal men hög i förhållande..

            /eva

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #21
              Du tanteva, jag tycker att bägge halvorna ser himla bra ut .
              Men sen funderar jag på det där "smycket" eller vad det är som hänger på roten. Är det ett smycke, eller?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                #22
                det är mina rotsänkare =D

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #23
                  Ursprungligen postat av tanteva
                  det är mina rotsänkare =D
                  Aha, det borde jag ha förstått .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    #24
                    jaha då har jag hittat mitt första räkskal som blitt ömsat idag =D

                    Kan det vara så att dom bleknar lite inför denna procedur ? för jag upplever några är lite blekare än dom var för bara nån dag sedan, en av dom har vart blek hela tiden. Han kan ju iofs bara vara lite blekare.

                    jag har valt att låta skalet ligga kvar som en del i karets kretslopp , frågan är om jag tänker fel..
                    Min förhoppning är ju att dom kan bruka kalken igen på någe vis , men kanske det är för långsam process

                    De posthornen jag fick hade lite dåliga skal så jag har slängt i lite tvättat och kokt äggskal i förhoppning dom ev skall kunna gnaga av lite kalk där, förmodligen borde jag skaffa såna där bläckfisk ben ist...Jag tror ju inte det lilla jag slängt i påverkar karet nå särskilt.

                    Rasbororna leker i pumpstrålen å gruffas lite och honorna visar upp sina fina stora silvriga bukar... kan vara nått på G där.. Hanarna utmanar även varandra lite i någon sorts styrkedans... det lunkar på

                    Själv har jag blivit biten av akvarie baskilusken i vill ju ha upp mitt andra med om jag törs...det har stått tomt i ca 7 år... frågan är om det håller tätt än... är lite skrajsen...

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      #25
                      är det tänkt jag skall posta alla nybörjarfrågor i*mitt första akvarium* eller om jag har frågor om räkorna kan jag fråga där fast det är nybörjar frågor ?

                      Kommentar

                      • Knax
                        • November 2012
                        • 1148

                        #26
                        Det är lugnt i vilket delforum som helst. ☺

                        Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
                        // Mats, a.k.a. Knax



                        "All's well that ends." - Unknown

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #27
                          Det bästa många ggr är att starta en projekttrådarna om sitt kar, då har du chansen att ställa de flesta frågorna där utan att behöva lägga in dem i rätt avdelning. Nackdelen är att man inte alltid får så många svar, men då har du allt om ditt kar samlat på ett ställe.
                          Skulle det sväva iväg OT i tråden gör det heller inte så mycket.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            #28
                            jo jag funderar på det , frågan är om jag får nån som tittar in .. när jag kör litet (än så länge ) bilder brukar hjälpa å nu kan jag lägga in dom direkt =D

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #29
                              Det blir så mycket lättare att läsa när bilderna ligger i tråden, ofta orkar jag inte ens öppna de bifogade bilderna av ren lathet...och jag är nog inte ensam.
                              Länka din projekttråd hit, så blir där snart lite fart i tråden.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                #30
                                ahhhh borde jag göra

                                Kommentar

                                Arbetssätt...