Sverige-Österrike 2-1

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Sverige-Österrike 2-1

    Jag har lite förvånade en bra känsla inför kvällens match, jag tror att ett tidigare svajigt Sverige tar ett stabilt grepp och vinner med 2-1.
    Vad tror ni?
    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    #2
    Man kan alltid hoppas,Sverige är ju alltid lite svajigt

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Tippar 3-1, så spännande .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        #4
        Visst är det spännande

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          #5
          Ursprungligen postat av Inger H
          Tippar 3-1, så spännande .

          //Inger
          det låter bra!😊
          /Johan
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Sverige är tyvärr inte särskilt bra i fotboll på herrsidan längre, i alla fall inte på A-landslagsnivå. Det har de väl egentligen inte varit se'n Tomas Brolin, Henke Larsson, och Martin Dahlin (numera har vi egentligen bara Zlatan, och eftersom fotboll är en lagsport så räcker det tyvärr inte). Brukar inte bli förvånad när Sverige inte går vidare till slutspelen, och resonerar som så att så som de spelar så förtjänar de det inte heller. Och som nå'n sa, det är nästan skönt när Sverige inte klarar kvalen, för då kan man följa turnéringarna mer avslappnat, utan att behöva bita på naglarna över om Sverige ska åka ut redan i grundspelet, eller om de ska ta sig i alla fall lite längre.

            Rysslandmatchen nu senast var ju inte sådär vansinnigt imponerande. Men med det sagt, Sverige har en chans att vinna över Österrike... Men säker kan man inte vara.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              #7
              Ursprungligen postat av Shepard
              Sverige är tyvärr inte särskilt bra i fotboll på herrsidan längre, i alla fall inte på A-landslagsnivå. Det har de väl egentligen inte varit se'n Tomas Brolin, Henke Larsson, och Martin Dahlin (numera har vi egentligen bara Zlatan, och eftersom fotboll är en lagsport så räcker det tyvärr inte). Brukar inte bli förvånad när Sverige inte går vidare till slutspelen, och resonerar som så att så som de spelar så förtjänar de det inte heller. Och som nå'n sa, det är nästan skönt när Sverige inte klarar kvalen, för då kan man följa turnéringarna mer avslappnat, utan att behöva bita på naglarna över om Sverige ska åka ut redan i grundspelet, eller om de ska ta sig i alla fall lite längre.

              Rysslandmatchen nu senast var ju inte sådär vansinnigt imponerande. Men med det sagt, Sverige har en chans att vinna över Österrike... Men säker kan man inte vara.
              Du har missuppfattat allt. Varför tror du "länder" som Luxemburg och Färöarna har publik och supportrar, det handlar om hopp och glädje.
              Jag tycker att vi är bra som har möjligheter att gå till EM-slutspel.
              /Johan
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ursprungligen postat av Marten88
                Du har missuppfattat allt. Varför tror du "länder" som Luxemburg och Färöarna har publik och supportrar, det handlar om hopp och glädje.
                Jag tycker att vi är bra som har möjligheter att gå till EM-slutspel.
                /Johan
                Jovisst, men personligen försöker jag att se realistiskt (kan kanske ibland misstas för cynism) på saker och ting, och jag hyser inget större hopp att Sverige kommer att lyckas särskilt bra, då de helt enkelt inte har uppvisat nå'n större kvalitet i sitt spel på sistone. Damlandslaget, och U21-landslaget tycker jag är roligare att följa för tillfället.

                Men självklart blir jag glad om A-landslaget vinner, men som sagt, tycker inte de har imponerat på ett tag.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  I rest my case
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    joråsåatte... 1-4, tack för det målet Zlatan (som jag sa, det är i stort sett bara honom vi har numer).
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Marten64

                      • July 2012
                      • 1020

                      #11
                      Inte roligt, Sverige var minst sagt svajiga, glädjen är tillfälligtvis borta men hoppet finns kvar. Hoppet om ett slutspel och det kommer alltid att finnas kvar.
                      /Johan
                      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        #12
                        Vi är väl lite som engelsmännen - dvs vi tror att vi är kanonbra fast vi egentligen är rätt kass

                        Lagerbäck kritiserades ju på sin tid våldsamt för att han lät Sverige spela utifrån våra reella förutsättningar (dvs rätt "tråkigt")och då klarade sig ju Sverige trots allt bra (långt bättre än om man såg till nivån på spelarna).
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Jaja, nu är vi hur som helst i EM Zlatan, alltid denne Zlatan...
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            #14
                            Ursprungligen postat av Shepard
                            Jaja, nu är vi hur som helst i EM Zlatan, alltid denne Zlatan...
                            Så härligt!
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #15
                              Ursprungligen postat av Marten88
                              Så härligt!
                              Japp Trodde det inte riktigt, men kul att ha fel för en gångs skull.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...