Leopardgecko och vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tyko
    • April 2015
    • 279

    Leopardgecko och vatten

    Jag har märkt (efter att ha läst så jag visste att det inte skulle vara skadligt) att leopardgeckos mår bra av att bada, men kan de simma?
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    #2
    Leopardgecko och vatten

    Ursprungligen postat av Tyko
    Jag har märkt (efter att ha läst så jag visste att det inte skulle vara skadligt) att leopardgeckos mår bra av att bada, men kan de simma?
    Våra fem badar aldrig, har de bara en ordentlig fuktlåda så blir det aldrig några problem med ömsningen. Ett ljummet bad kan hjälpa till mot förstoppning men den risken bör man minimera redan från start. Vi har sand i våra terrarier men de har även fri tillgång på kalkpulver så att de slipper slicka på substratet. De utfodras även på en flat yta så att de slipper få sand i magen.

    Det finns filmer på leopardgecko som simmar på youtube men jag är skeptisk till att man 1, bör bära runt på dem och 2, ha simskola med dem. De bor bäst i sitt terrarium med rätt temperatur och en ordentlig fuktlåda.
    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 25 August 2015, 23:35.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Tyko
      • April 2015
      • 279

      #3
      Jag tänkt mer att om man sätter in en stor vattenskål, finns det risk att de drunknar även om det går lätt att ta sig ur?

      Kommentar

      Arbetssätt...