Ta bort grus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #16
    Ursprungligen postat av _spajder_
    kjell>> ta exemplet med ytlevande fiskar igen, det borde då vara okej att ha en svart plastskiva i botten av akvariet, något annat skulle dom inte ha sett i det vilda heller.

    Vad säger lagen om framavlade varianter, inte många som håller viltformen av discus, En odlat variants naturliga miljö borde vara i odlingkar= utan bottenmaterial?
    Som Ken skrivet
    Fråga 1: Svar nej(jag vet dom som har försökt med detta)
    Fråga 2: Ingen som helst skillnad
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bygert
      • March 2010
      • 2169

      #17
      Det går ju att diskutera två saker:

      1 Vad står det egentligen i reglerna? Tja... bottenmaterial som motsvarar naturlig miljö... Blir ju metervis med dy till mina rudor det. Vore troligen inte populärt vid kontroll och inte så bra för firrarna heller. Det blir helt enkelt inte vettigt om man ska följa det där och alltså övergår vi till>

      2 Vad Länsstyrelsen brukar tycka vid kontroll. Bar glasbotten gillar de inte. Grus eller sand på botten om än rätt tunt brukar få ok. Normalt sett är det vettigt att ha lite bottenmaterial ur flera synpunkter, undantagen är väl mest det som nämns i föreskriften som yngeluppfödning, sjukbehandling och liknande. Så lägger man i några gruskorn så kan man alltså lugnt utgå från att även om man inte uppfyllt vad det egentligen står i reglerna så kommer ingen att bråka om saken.
      Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

      Kommentar

      Arbetssätt...