Malawisort?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andreas_ 031
    • July 2015
    • 33

    Malawisort?

    Någon som kan hjälpa mig med denna möjligtvis.
    Har fått förslag på albino golden eller dyl. Men ingen som vet säkert, även vad gäller kön.



    Mvh
    Andreas
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Ja det ser ju onekligen ut som någon slags albino golden.
    Vad det gäller kön så var det inte en lätt fisk att könsbestämma, är den vuxen så gissar jag på hona men om det är en ungfisk så kan det lika gärna va en hane

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Men den har ju inte riktigt goldens kroppsform. Jag gissar på att det är en korsning av något slag
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Andreas_ 031
        • July 2015
        • 33

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Men den har ju inte riktigt goldens kroppsform. Jag gissar på att det är en korsning av något slag
        Är lite inne på de med. Den går med bla golden så jag kan jämnföra rätt av. Dock är dom golden jag har inte riktigt fullvuxna ännu.

        Var inne och pratade med Kent på Nols ciklidhobby.
        Han sa nästan direkt att det var en albino golden. Just pga dom röda ögonen och att han tydligen fått såna förr vid best.

        Dock kroppen känns längre än golden och inte samma huvud form.
        Men det kanske är som du säger någon form av korsning med golden i då.
        Lite synd för jag har bara en o och har letat förbrilt efter åtminstone en motpart. Dock ingen lycka där.

        Det närmsta ja verkar komma är ju golden.
        Den kommer bra överens simmar tillsammans med 5 andra golden, 3 fire fish, 3 acei och 3 hongi.

        Så jag har lugn och harmonisk i karet

        Mvh
        Andreas

        Kommentar

        Arbetssätt...