Palettciklidparet biter sönder fenorna på mina columbiatetror - hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    #16
    Ursprungligen postat av Inger H
    Paletterna är inte dumma, dessa har en väldigt inbyggd instinkt att vara väldigt skyddande föräldrar . Allt och alla är ett hot mot deras bebisar och det beror inte på att dom är elaka.

    //Inger
    Ja dom är VÄLDIGT duktiga föräldrar

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      https://www.youtube.com/watch?v=ORxqEZkOzdE så här kan det se ut i ett 720 med duktigt vaktande föräldrar...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Katina
        • January 2006
        • 163

        #18
        Ja, kanske akvariet är för litet för paletterna, det har funkat jättebra till de fick yngel, men nu känns det inte bra. Det är på 180 liter och ganska mycket växter. Och jag fattar att paletterna inte är dumma/ elaka utan bara beskyddande - jag är inte totalt pantad, ursäkta om mitt sätt att uttrycka mig gav det intrycket. Får försöka fixa ngn tillfällig lösning så att alla kan må bra och sen omplacera någon av sorterna. Ha en trevlig midsommar!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #19
          Hoppas att du inte misstolkade mitt inlägg, ingen är "pantad", som ställer frågor . Du skulle bara veta vilka frågor som jag har ställt under åren.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Katina
            • January 2006
            • 163

            #20
            Ingen fara, jag kan nog uttrycka mig fel, kallar mina hundar dumma när de skäller på grannens katt också - fast det är deras instinkt. Tycker att det har lugnat sig lite i karet idag, kanske börjar ynglen bli så stora att föräldrarna släpper lite på vaktandet. Tetrorna är fransiga men simmar lite mer över hela ytan och inte bara uppe i ena hörnet och inga fler dödsfall så nu håller jag tummarna att det blir en lugn midsommarafton .

            Kommentar

            Arbetssätt...