Kan man ha något kul på IKEA Brusali?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Kan man ha något kul på IKEA Brusali?

    Svaret är: Ja det kan man faktiskt.

    Brusali och akvarium och hink med vatten från affären i.
    Bifogade filer
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Gosedjuret själv. På locket är det en svensk klodyvel som jämförelse bara.
    Bifogade filer
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Får duga som det är just nu iaf med snygg skarvdosa som bakgrund minus linsskyddet då.
      Favoritmat är nog chokladtomtar.
      Bifogade filer
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Sötnosar
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Han är pilsk som den nu så han gör enorma svallvågor. Ingen som råkar ha en pilsk giant water bug hona?
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Lite lustigt att vid första besöket av två från bup tittar dom inte ens åt fyra rc-bilar vid Crowley. Vid andra besöket nämner ena att han t o m tittat på youtube med giant water bugs. Fortfarande stjäl gullgossen uppmärksamheten från bilarna.

            Igår fick vi lära oss hur det är att jaga en på rymmen. Ska mata när han slänger sig upp på pumpen. Tar tag i sladden och svingar sig ut och mellan vägg och byrå ner på golvet. Är helt säker på var han är och ber frugan kolla medans hämtar burk. Börjar flytta lite men ser i sidosyn honom smygtassa på väg in i köket. Totalt bortfintad alltså. Hade tagit en evighet att hitta honom annars
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Imponerad av honom helt enkelt. Sen åtminstone från runt midnatt och ett halvt dygn framåt satt han med endast små korta avbrott och joddlade efter honor. Är det det som kallas k#tslag? Kanske är sista rycket och han känner att nu måste han ha tag i ett stycke hona och "mysa" med. Just nu är det påfyllning av energi och han kanske drar igång igen sen. Måste ju köra slut på sig tyvärr.
              Ett par gamla bilder på bocken.
              Sushi, får han inte levande, och svensk husmanskost.
              Barnvakt åt guppyyngel.
              Bifogade filer
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Rebah
                • January 2012
                • 410

                #8
                Är änna lite kluven mellan att tycka att han är rätt häftig och jäkligt skrämmande på samma gång. Kul med lite annorlunda varelser iaf. Tror jag
                "The trees move... do you not see it?"

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  #9
                  Vad sjutton är det???

                  OK, läste tidigare inlägg!

                  Häftigt!
                  Senast redigerad av Mr Woods; 03 September 2015, 22:03.

                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #10
                    Har varit en del brudlockande men inget svar..... Släppte i två dammsnäckor på prov jag haft ett bra tag och hoppades på algerna för fisk går ju inte. Ena lämnade in efter nästan två dagar men kan ha varit ändå eller så lärde han sig att snäckor är slemmiga äckelsaker. Den andra far runt som en Duracellkanin och skiter fullständigt i var den far fram. Leker även putsarfisk på Crowley och glider t o m omkring på fångstarmarna där absolut inget levande vill hamna. Men är man en dammsnäcka så bryr man sig tydligen inte. Flyta på ytan i perfekt huggläge. Vem bryr sig?
                    Bifogade filer
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • eriahl
                      • April 2004
                      • 5681

                      #11
                      Det känns lite svårt att få riktigt gör si eller så om det är problem. Köpte två från början men väntade med att hämta hem så affären skulle få köra med svampmedicin då den andra troligen hade det på "nosen" som hade fluff på sig. Dom duttade medicin i akvariet som vanligt. Blev ingen stor skillnad så tog hem ändå efter ett tag. Men hann inte prova så mycket för dog efter tre dagar har jag för mig. Crowley har också haft lika efter det och det är envist som satan. Men gör provar lite mer iaf så kanske därför monstret lever än. Nu är det en sväng igen som kanske har med extrema hårdkörningen med brudlockandet att göra? Bilder från olika tillfällen. Hinner det bli så fluffigt som på bilden så är det brottningsdax. Flyttar honom till plockgodisburk. Klipper till småbitar, inte för hårda, av disksvampar och "gnussar" bort det värsta. Han säger själv till när det räcker. Antingen genom att nypa tag i pincetten och då sitter den fast och bara stirra på mig eller oxå försöka snurra loss och komma åt aset, jag, i andra änden av pincetten. Ibland är det som att han har njutit av att bli kliad och bara lagt fångstarmarna på pincetten och sen har han sagt till. Efter det badar jag honom, i burken, på en höft med extra dosering och sen medicin i akvariet oxå men rätt dosering där.
                      Bifogade filer
                      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                      Kommentar

                      Arbetssätt...