PMDD fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Styfv
    • November 2012
    • 176

    PMDD fråga

    Hej!

    Vi har kört med pmdd i några år nu med goda resultat. Vi har ju en del fisk i karet och brukar ligga runt 50mg/liter i nitrat. (Svårt att avläsa testet). Kan man skippa KN03 delen i pmdd? Det finns ju liksom redan i överflöd i karet. Eller har vi missat nåt i kalkylen?



    Styfv, Karlstad
  • Styfv
    • November 2012
    • 176

    #2
    Inga tankar?

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      #3
      Jag skulle säga att du kan hoppa överKNO3 eller åtminstone minska doseringen successivt och mäta hela tidne så du inte gör någon hastig förändring. Borde räcka att ligga på 10-20.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Styfv
        • November 2012
        • 176

        #4
        Ja det va lite så vi resonerade, det känns onödigt att tillföra något som man kämpar för att hålla borta. Då tror ja vi provar det i fortsättningen.



        Styfv, Karlstad

        Kommentar

        • grt
          • May 2015
          • 3

          #5
          Testa att köra utan och se hur växterna reagerar, kan ju vara så att du kanske iallafall kan skära ner dosen på kno3. Du skulle nog ganska snabbt märka skillnad om no3 tog slut växterna gulnar. Själv kör jag på EI och ständigt näringsöverskott så för min del räcker inte enbart den no3 som kommer från ekosystemet

          Kommentar

          • Styfv
            • November 2012
            • 176

            #6
            Tack för svar. Vad är "EI"



            Styfv, Karlstad

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              #7
              Ursprungligen postat av Styfv
              Tack för svar. Vad är "EI"



              Styfv, Karlstad
              Estimated index. Innebär typ 50% vattenbyte i veckan och en dos pmdd. Om jag inte missuppfattat det.
              350L Diskus

              Kommentar

              Arbetssätt...