Hemichromis lifalili blood red ( Nykläckta ynglar )

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Farzad_N
    • December 2014
    • 9

    Hemichromis lifalili blood red ( Nykläckta ynglar )

    Hej på er . Mina hemichromis lifalili fick massor av ynglar och nu är det 2dagar som simmar fri med deras föräldrar . Tänkte ge de levande artemia men inte säker efter hur många dagar de behöver mat ? Och hur länge ska de vara hoss deras föräldrar ? Det är första gången får ynglar av desa typ och nästan vet ingenting hur män sköter de . Läst lite här och där på nätet . Men allt information och tips är välkomna och uppskatas .
    mvh Farzad
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Så fort de blivit frisimmande så bör man börja mata dom med foder som mikromask samt artmeianauplier.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Farzad_N
      • December 2014
      • 9

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Så fort de blivit frisimmande så bör man börja mata dom med foder som mikromask samt artmeianauplier.
      Ok tack .
      Senast redigerad av Farzad_N; 08 April 2015, 14:27.

      Kommentar

      • Farzad_N
        • December 2014
        • 9

        #4
        Hej igen . Nu har det gåt nästan 2 månader och ynglarna är fortfarande me sina föräldrar . Men idag jag märkte att honan jagar ynglarna det ser inte som hon vill käka up dem och funderar att borde jag skilja de ? Eller låter de vara ? Hanan är kraftig skyddande även attackerar och jagar mina fingrar och krossar matt ( pelets) åt sina ynglar även honan krossar åt de .
        Mvh Farzad

        Kommentar

        Arbetssätt...