Sinuit...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Sinuit...

    Har någon här någonsin som haft bihåleinflammation i pannan, eller är det bara jag som lyckas med att ådra mig dylika vansinnesåkommor?
  • Madde2008
    • December 2014
    • 43

    #2
    Äntligen något jag kan! Du har två pariga bihålor i pannan sinus frontalis! Dessa värker vid bihåleinflammation. Så även de ändra två bakom vid sidan av din näsa som kan ge värk vid övre tandraderna. Kan även göra ont om du knackar på kindbenen!

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #3
      Vad trevligt med någon som kan!

      Igår hade jag kraftig värk i höger pannlob, och det gjorde fruktansvärt ont bakom höger ögonryn.
      Värken är nästan borta idag, men jag upplever istället ett vridande tryck över näsroten samt i "pannhålorna" du beskriver och så är jag underligt öm och stel i nacken!?!

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        #4
        Bihåleinflammation har jag haft. Det känns som att hela fejset ska explodera. Gör ont i trynet något så in i. : D

        Det känns som jag inbillar mig det skulle göra om någon la en rejäl stekpanna klockrent i pallet på en.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Madde2008
          • December 2014
          • 43

          #5
          Dina bihålor befinner sig även bakom näsan. Man har liksom en ordentlig resonanslåda där uppdelad i fyra hålor. Det kan värka rejält i stora delar av ansiktet. Nackvärken kommer säkert från spänningar... Krya på dig!

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            #6
            Det är lugnt! Tack för uppmuntran! Att resonanslådan är ur funktion hörs tydligt, lite som att vara täppt i näsan trots att jag inte är det ett dugg!

            Man behöver väl inte söka för det så länge man inte har feber?
            Vårdguiden skräms ju så...
            Senast redigerad av Mr Woods; 24 March 2015, 21:47.

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              #7
              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Det är lugnt! Tack för uppmuntran! Att resonanslådan är ur funktion hörs tydligt, lite som att vara täppt i näsan trots att jag inte är det ett dugg!

              Man behöver väl inte söka för det så länge man inte har feber?
              Vårdguiden skräms ju så...
              För mig har det gått över efter några dagar bara allt efter förkylningen släpper. Jag har inte brytt mig mer än så. När man googlar osv så är man ju konstaterad död inom 2 minuter.

              Och dessutom, varenda gång jag googlat på symptom så jag har med 99% säkerhet kommit fram till att jag är gravid. Så jag vetifan om det brukar funka så bra.
              350L Diskus

              Kommentar

              Arbetssätt...