Inreda kvadratiskt och högt akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mert91
    • July 2002
    • 877

    Inreda kvadratiskt och högt akvarie

    Hej!

    Skall starta ett akvarium med tanganyikaciklider och undrar hur man bäst och effektivast inreder ett 60x60x80 (80cm högt) akvarium? Skall man satsa på ett stort stenröse i mitten eller ett i vardera bakre hörn? Har ni lite tips på hur ni hade inrett ett sådant akvarie på ett passande sätt?

    Ha de!
    Med vänliga hälsningar!

    //M.M
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Hur kommer akvariet att vara placerat. Mot en vägg eller mitt i rummet?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • simpson
      • July 2012
      • 666

      #3
      Ursprungligen postat av mert91
      Hej!

      Skall starta ett akvarium med tanganyikaciklider och undrar hur man bäst och effektivast inreder ett 60x60x80 (80cm högt) akvarium? Skall man satsa på ett stort stenröse i mitten eller ett i vardera bakre hörn? Har ni lite tips på hur ni hade inrett ett sådant akvarie på ett passande sätt?

      Ha de!
      VILKA arter du tänk ha bör diktera inredningen, då de kan komma ifrån vitt skilda delar av sjön och med olika behov.

      Kommentar

      • mert91
        • July 2002
        • 877

        #4
        Hej!

        Akvariet är ett Haquoss Cubextreme 280L. Det skall stå mot en vägg och bli befolkat med 4sg A. Compressiceps, 4st J. Ornatus, 4st L. Ocellatus samt 2st S. Petricola.

        Är ute efter förslag då akvariet har en udda form. Tacksam för alla förslag!
        Med vänliga hälsningar!

        //M.M

        Kommentar

        • simpson
          • July 2012
          • 666

          #5
          Ursprungligen postat av mert91
          Hej!

          Akvariet är ett Haquoss Cubextreme 280L. Det skall stå mot en vägg och bli befolkat med 4sg A. Compressiceps, 4st J. Ornatus, 4st L. Ocellatus samt 2st S. Petricola.

          Är ute efter förslag då akvariet har en udda form. Tacksam för alla förslag!
          Flera av dessa arter lever väl naturligt efter klippväggar eller stenar, hade nog försök bygga ett rejält och högt stenröse. Finns en tråd här på zoopet, kanske halvår gammal om ett Tanganyikakar med en 'central' stenröe i ett ganska högt och smalt akvarie.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Jag hade satsat på ett stenröse mot den bakre rutan
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            Arbetssätt...