Kvistar från nedklippt häcki akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erikderek
    • March 2013
    • 718

    Kvistar från nedklippt häcki akvariet?

    I går klippte jag ner vår häck på baksidan, med tanke på att den vuxit sedan mitten på 1960 talet så blev det mycket grenar och kvistar trotts att jag så länge jag bott där försökt att hålla den i schack men tidigare ägare har väl varit så där framgångsrika. Nog om själva häcken, när jag körde skottkärrelasten så började fundera på om det inte skulle bli riktigt bra att använda detta i akvariet. Jag valde ut några "små" detaljer då det skall i ett 54 liters akvarium. Några kvistar hade knoppar på sig, behöver jag behandla kvistarna/grenarna typ torka i ugnen?

    En reflektion när jag såg det stora högarna på marken med kvistar/grenar var, wow, det här hade gjort sig rakt på botten ett akvarium modell större, massor med naturliga gömställen etc.

    EK
    Senast redigerad av Erikderek; 16 March 2015, 08:12.
    Vardagsrum akvariet - Malawi
    Projekt; Ny generation - SA
  • addo
    • January 2007
    • 609

    #2
    Bryt av knopparna och skrubba av eventuell mossa/lav från grenarna så ska det gå bra, förutsatt att ditt filter klarar den lite högre belastningen som kommer från att dom lätt nedbrytbara delarna (typ sav, kolhydrater mm) av kvisten bryts ned under dom första veckorna i karet.

    Du ska ha i en jäkla massa kvist för att du ska märka av den ökade belastningen så som regel är det inga problem

    Kommentar

    • Erikderek
      • March 2013
      • 718

      #3
      Tack för sitt svar, då vet jag hur jag skall göra.

      EK
      Vardagsrum akvariet - Malawi
      Projekt; Ny generation - SA

      Kommentar

      Arbetssätt...