Resultat i fototävlingen för februari 2015

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Resultat i fototävlingen för februari 2015

    Resultatet i första omgången av 2015 årsfototävling
    Kul med lite omväxling i toppen då Göran Å vann. Göran är visserligen ny här på Zoopet men han har ju tidigare varit (och är) väldigt framgångsrik i fototävlingarna på ciklid.org så han är ju inte direkt någon duvunge när det gäller akvaristiska fototävlingar.
    Stort grattis till Göran Å och även till alla andra duktiga deltagare.

    1/ 680 poäng/ Göran Å / Eretmodus cyanostictus
    2/ 570 poäng/ Kjell Goldsson / Symbios
    3/ 400 poäng/ Mr. Woods / Barnvakten, vanmakten
    4/ 300 poäng/ Webo / Aulonocara OB
    5/ 280 poäng/ Tommy Vestlie / Majestätisk och graciös frammarsch
    6/ 180 poäng/ petnym / Citrondvärgkejsare
    7/ 170 poäng/ Rebah / Tiger
    8/ 160 poäng/ Nanoräkan / En pyjamas
    9/ 140 poäng/ Likan / Nom, nom..
    10/ 90 poäng/ VisualDarkness / Brevbärar´n
    11/ 70 poäng/ PiaJo / Mätt och belåten
    11/ 70 poäng/ MWH / Mamma och barn
    12/ admin /Tropheus duboisis, Maswa
    12/ ansjo /Ska vi leka här?
    12/ Enola /Sjungande äppelsnäcka
    12 / Inger H/ Blå-gult

    Totalt kom det in 172 röster (60 röstande varav 3 diskades) med 4 av dessa röster var ogiltiga pga att de hade avgivits av röstare som inte hade röstat på 3 foton.
    Dessutom var det 2 av deltagarna (admin och Enola) i fototävlingen som glömde att rösta och enligt reglerna får de då ett avdrag på 30 poäng.
    Dessa poängavdrag och ogiltiga röster påverkade tyvärr i hög grad resultatlistan – som tur var så påverkade det dock inte högst placerade fotona.

    Kolla in kommentarerna på resp. foto på denna sida


    Alla deltagare kommer att få poäng (det är därför som flera foton hamnade på 12:e plats även om de fick lite olika poäng) i en sjunkande skala (från 12 ner till 1) och vid slutet av året kommer en sammanlagd resultatlista att publiceras där de bästa kommer att få fina priser, men vi kommer även att ha en fint pris som lottas ut bland de som har deltagit under året.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 19 February 2015, 21:17.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Resultatet i första omgången av 2015 årsfototävling
    Kul med liteomväxling i toppen då Göran Å vann. Göran är visserligen ny här på Zoopet menhan har ju tidigare varit (och är) väldigt framgångsrik i fototävlingarna påciklid.org så han är ju inte direkt någon duvunge när det gäller akvaristiskafototävlingar.
    Stortgrattis till Göran Å och även till alla andra duktiga deltagare.

    1/ 680 poäng/ Göran Å / Eretmodus cyanostictus
    2/ 570 poäng/ Kjell Goldsson / Symbios
    3/ 400 poäng/ Mr. Woods / Barnvakten, vanmakten
    4/ 300 poäng/ Webo / Aulonocara OB
    5/ 280 poäng/ Tommy Vestlie / Majestätisk och graciös frammarsch
    6/ 180 poäng/ petnym / Citrondvärgkejsare
    7/ 170 poäng/ Rebah / Tiger
    8/ 160 poäng/ Nanoräkan / En pyjamas
    9/ 140 poäng/ Likan / Nom, nom..
    10/ 90 poäng/ VisualDarkness / Brevbärar´n
    11/ 70 poäng/ PiaJo / Mätt och belåten
    11/ 70 poäng/ MWH / Mamma och barn
    12/ admin /Tropheus duboisis, Maswa
    12/ ansjo /Ska vi leka här?
    12/ Enola /Sjungande äppelsnäcka
    12 / Inger H/ Blå-gult

    Totalt komdet in 172 röster (60 röstande varav 3 diskades) med 4 av dessa röster varogiltiga pga att de hade avgivits av röstare som inte hade röstat på 3 foton.
    Dessutom vardet 2 av deltagarna (admin och Enola) i fototävlingen som glömde att rösta ochenlig reglerna får de då ett avdrag på 30 poäng.
    Dessapoängavdrag och ogiltiga röster påverkade tyvärr i hög grad resultatlistan –som tur var så påverkade de dock inte högst placerade fotona.

    Alladeltagare kommer att få poäng (det är därför som flera foton hamnade på 12:eplats även om de fick lite olika poäng) i en sjunkande skala (från 12 ner till1) och vid slutet av året kommer en sammanlagd resultatlista att publiceras därde bästa kommer att få fina priser, men vi kommer även att ha en fint pris somlottas ut bland de som har deltagit under året.
    Grattis till vinnaren och till er andra på pallen .
    Jag kom sist med ett gammalt foto, men vi 12:or kommer tillbaka, var så säker .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Ursprungligen postat av Inger H
      Jag kom sist med ett gammalt foto, men vi 12:or kommer tillbaka, var så säker .

      //Inger
      Sist är svårt att prata om i en omgång som denna - jag tyckte att ditt foto var riktigt bra. Så vänd på det och säg att du var lika bra som Anders och Christian och det är ju minst sagt meriterande
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #4
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Sist är svårt att prata om i en omgång som denna - jag tyckte att ditt foto var riktigt bra. Så vänd på det och säg att du var lika bra som Anders och Christian och det är ju minst sagt meriterande
        Japp, att ligga ungefär lika som Anders och Christian är inte illa - trots att det är från slutet . Men som sagt, vi kommer att komma igen .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #5
          Grattis Göran!

          Och till andra på pallplats med, gott jobbat i en omgång med många fina foton
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            #6
            Grattis till alla och tack till alla som röstade på mitt foto. Nu laddas där inför nästa runda.
            Senast redigerad av Webo; 19 February 2015, 23:58.
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              #7
              Grattis till vinnaren. Helt rätt i mitt tycke. Jag fick faktiskt otippat poäng. Vilket betyder att alla kan vara med för jag äger ju inte ens en kamera.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                #8
                Stort grattis till vinnaren, utan tvekan helt rätt segrare enligt mitt tycke. En eloge även till alla övriga som deltagit, toppenfina bilder.

                PS Newbie hälsar och tackar för rösterna
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #9
                  Grattis till Göran och hans solklara vinnarfoto och till alla er andra som tagit kanonbilder!
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #10
                    Grattis till alla, skitkul att tävlingen är igång igen!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      #11
                      Tack till alla som röstat!
                      Riktigt kul, även om jag personligen kan tycka att det var direkt oförtjänt att jag placerade mig över fjärdeplatsen...

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #12
                        Ursprungligen postat av Mr Woods
                        Tack till alla som röstat!
                        Riktigt kul, även om jag personligen kan tycka att det var direkt oförtjänt att jag placerade mig över fjärdeplatsen...
                        Bilden är snygg Och det är kul att det är "min" firre på bilden.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          #13
                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Tack till alla som röstat!
                          Riktigt kul, även om jag personligen kan tycka att det var direkt oförtjänt att jag placerade mig över fjärdeplatsen...
                          Din bild tyckte flera var bättre så det är ju absolut inte oförtjänt att du hamnade högre uppe. :-)

                          Skickat från min SGP311 via Tapatalk
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...