Etroplus Maculatus - bortglömd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Tja, i värsta fall så funkar de nog att ha tillsammans, nanoluteus är ju en snäll liten centralamerikan. Båda gillar ju lite högre pH.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Falconer
      • November 2005
      • 786

      #32
      Att dom är ovanliga är inget jag märkte när jag skulle sälja dom överblivna fiskarna precis. Försökte få dom sålda i ett par månader innan jag tillslut fick sänka priset rejält. Då gick det. Ha dom tillsammans....det kan väl knappast sluta lyckligt? Det är ju en lite centralamrrikan men trots allt en centralamerikan.. och akvariet är bara 80 långt. Kanske går utan lek men med lek lär det bli bråkigt? Eller vad säger du/ni?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #33
        När jag köpte mina nanoluteus så sa han att den som kommit in med ynglen hade fått åka till Norge för att få tag i den ena föräldern till dem. Jag hade mina i ett 100-liters ihop med lite ditt och datt. Den är betydligt snällare än t.ex zebracikliden.

        Men 80 cm långt, tja, det kanske är lite litet för både nanoluteus och gul ciklid.
        Bifogade filer
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Falconer
          • November 2005
          • 786

          #34
          Okek. Vad hade du med dom i 100l? Usch jag har verkligen svårt att bestämma mig nu.....:/

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #35
            Hmm, vad hade jag dem med... Om jag minns rätt så var det bl.a ett 10-tal kuhlii, 10 Corydoras septentrionalis, och L183 (under hanen syns svansen på ett L183-yngel).
            Senast redigerad av Shepard; 12 December 2014, 19:06.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Falconer
              • November 2005
              • 786

              #36
              Så dom går inte hårt på corys?

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #37
                Inte vad jag minns, tycker nästan paletter är värre mot pansarmalar.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Falconer
                  • November 2005
                  • 786

                  #38
                  Sådär! Nu simmar ett VFpar från Indien hemma hos mig. Slängde i mina humefiskar som sällskap. Funkar bra. Om nån dag ska jag tillsätta lite salt till dom. Blir spännande.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    #39
                    Åh så spännande det låter. Du har ingen bild/ film på underverken?
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Falconer
                      • November 2005
                      • 786

                      #40
                      Tyvärr ingen bild eller film än. Någon som vet hur man kan trigga dom till lek? Har provat med salt men dom verkar inte supernöjda precis. Ska prova att succesivt byta till sött igen. Dom är också ganska skygga. Kan det hjälpa med lite sällskapsfisk som rör sig i dom övre regionerna?

                      Kommentar

                      • spångberg
                        • August 2011
                        • 26

                        #41
                        Va kul att se den här tråden, väntar på en grupp vf maculatus som ska gå i mitt 675l.
                        Vilken salthalt har ni kört på?

                        Kommentar

                        • Falconer
                          • November 2005
                          • 786

                          #42
                          0,2% men just dom här jag har från Indien ska tydligen gå bäst i sötvatten. Dom har lekt i butiken i sötvatten och fått frisimmare. Så jag håller på att byta från bräckt till sött igen. :/

                          Kommentar

                          • spångberg
                            • August 2011
                            • 26

                            #43
                            Läste på seriouslyfish att lite orädda firrar hjälper mot skygga indier.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              #44
                              Det stämmer, spångberg. När jag hade mina tidigare, så körde jag med vanliga guppys i karet för att få paret trygga och på hugget. Guppy är som Prozac för fiskar med vekt psyke.Tyckte dessutom nästan att de lekte lättare i sött vatten.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Falconer
                                • November 2005
                                • 786

                                #45
                                Okej. Så det blev bättre med guppys? Jag funderade på lineatus gold som är från Indien men dom är ju lite mer rovgiriga än guppys. :-) Något får det bli iaf. Mollys är ju också intressant men då jag vill prova cikliderna i sötvatten vet jag inte. :-)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...