Månadsmöte Haninge akvarieförening

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Apistojohan
    • January 2014
    • 262

    #16
    Nu drar höstsäsongen igång igen och det är dags för månadsmöte hos Haninge akvarieförening onsdagen den 10 september. Info finns i det första inlägget i tråden.
    Välkomna!
    Haninge akvarieförening

    Kommentar

    • Apistojohan
      • January 2014
      • 262

      #17
      Snart är det dags för oktobermötet. Den 8 oktober är det dags. Kvällens tema är räkor och föredragshållaren är Daniel Brodin.
      Info finns i det första inlägget i tråden.
      Om någon kvällen till ära vill köpa Blue Jelly-räkor kan det hända att jag lyckas få med ett gäng.
      Välkomna till mötet, gamla och nya!
      Senast redigerad av Apistojohan; 03 October 2014, 09:32.
      Haninge akvarieförening

      Kommentar

      • Apistojohan
        • January 2014
        • 262

        #18
        En påminnelse. Månadsmöte ikväll. Räkföredrag som sagt. Till mötesauktionen kommer "[n]ån påse med Ultra blue rilli samt kanske nåt mer tar jag med mig till auktionen..." (säger föredragshållaren).
        Själv tar jag med mig vanlig Javamossa och Christmas-mossa till mötesauktionen.
        Välkomna!
        Haninge akvarieförening

        Kommentar

        • Apistojohan
          • January 2014
          • 262

          #19
          Jag är lite sent ute. Storauktionen och storauktionsbaksmällen har fått mig att nästan glömma att vi faktiskt har månadsmöte onsdagen den 12 november (som är imorgon). Vi hoppas givetvis på en del nya ansikten. Jag inbillar mig iallafall att det var en hel del nya ansikten på auktionen i söndags.

          Att träffa akvarister IRL kan vara trevligt och man kanske har frågor om fiskarna som man spontanköpte i auktionsyran. Kvällens tema är fiskodling och leds av Tyrone.

          Välkomna ska ni vara, gamla och nya medlemmar!
          Haninge akvarieförening

          Kommentar

          • Apistojohan
            • January 2014
            • 262

            #20
            Onsdagen den 10 december är det dags för HAF:s julmöte. Information om program, tid och plats finns i första posten.
            Välkomna!
            Haninge akvarieförening

            Kommentar

            • Apistojohan
              • January 2014
              • 262

              #21
              Nytt år, nya tag och förhoppningsvis lite nya medlemmar.

              Onsdagen den 14 januari är det månadsmöte för Haninge akvarieförening, dessutom i ny lokal.
              På programmet. Vi inleder med ”Fisko” med chansen att vinna månadens fisk eller växt. Därefter blir det ett föredrag: ”Genetik for dummies”. Owe S håller det och det blir förhoppningsvis spännande diskussioner. Tiptstolvan står Janne S för (2014 års segrare). Sedan blir det allmänt akvarieprat och prat om akvarieloppisen (som hålls söndagen den 8 februari i Vegabaren) och en mötesauktion innan vi går hem (mötesprogram här).
              Plats: Vegabaren (Handen Hamburgerbaren AB) Nynäsvägen 8, 136 47 Haninge. (karta här).
              Tid: 19.00.

              OBS! NY LOKAL!
              Vi har bytt lokal. Eftersom Vegabaren har god mat, så passar det bra att dyka upp i god tid inför mötet och förslagsvis äta middag tillsammans med andra HAF:are. Hemsida med meny här).

              ATT ÅKA KOMMUNALT TILL VEGABAREN
              Enligt www.sl.se tar resan 36 minuter från Centralen. Se här. (Pendeln till Skogås och buss 830 mot Handenterminalen, hoppa av vid Kvarntorps industriområde och gå ca 350 meter i bussens färdriktning.) Åker man från Farste C tar bussturen 24-25 minuter, från Trångsunds pendeltågsstation 17 minuter och från Skogås pendelstågsstation 12 minuter. Från Handenterminalen tar bussresan ca 7 minuter.

              Med ny lokal är det upplagt för familjeutflykt till akvariemötet. Middag och möte i ett!

              Välkomna!
              Senast redigerad av Apistojohan; 11 January 2015, 12:50.
              Haninge akvarieförening

              Kommentar

              • Apistojohan
                • January 2014
                • 262

                #22
                Då är det dags för möte snart. Dyker det upp något kul till mötesauktionen? Jag dyker i alla fall upp i god tid, så att jag får en matbit också.

                Ett resetips för de som kommer från "stan" är att ta buss 810 från Gullmarsplan till Kvarntorpsvägen och sedan gå ca 400 meter. Busstrippen tar 17 minuter enligt sl.se.

                Välkomna!
                Haninge akvarieförening

                Kommentar

                • Apistojohan
                  • January 2014
                  • 262

                  #23
                  Onsdagen den 11 februari är det månadsmöte igen. Information finns i det första inlägget. Vegabaren är platsen och vi börjar kl. 19, men flera av oss är där tidigare och äter middag.
                  Välkomna!
                  Haninge akvarieförening

                  Kommentar

                  • Apistojohan
                    • January 2014
                    • 262

                    #24
                    En mötespåminnelse. Möte idag kl. 19 i Vegabaren. De som kommer lite tidigare träffar nog på en hel del HAF:are som äter middag där.

                    Jag tar med mig följande till mötesauktionen:
                    -Vallisneria tortefolia (fick för mycket på loppisen)
                    -Blue Jelly-räkor
                    - Röd rundstjärtsguppy, vuxna plus ungdomar (kommer ursprungligen från en SGS:are i "Nacka" så det har nästan stamtavla)

                    Välkomna!
                    Senast redigerad av Apistojohan; 11 February 2015, 14:02.
                    Haninge akvarieförening

                    Kommentar

                    • Apistojohan
                      • January 2014
                      • 262

                      #25
                      Onsdagen den 11 mars är det månadsmöte för Haninge akvarieförening. Info finns i det första inlägget.
                      Jag tar nog åtminstone med mig lite växter till mötet (Hydrocotyle leucocephala, Ceratophyllum demersum och kanske lite Vallisneria sp.).
                      Haninge akvarieförening

                      Kommentar

                      • Apistojohan
                        • January 2014
                        • 262

                        #26
                        Liten påminnelse. Efter valfri måltid på Vegabaren så är det dags för månadsmöte. Idag kl. 19. Jag tar med mig lite ogräs till mötesauktionen.
                        Välkomna!
                        Haninge akvarieförening

                        Kommentar

                        • Apistojohan
                          • January 2014
                          • 262

                          #27
                          Onsdagen den 8 april är det månadsmöte för Haninge akvarieförening. Temat är DIY. Info finns i det första inlägget.
                          Det blir en del växter från mig på mötesauktionen:
                          - Limnobium laevigatum (Frogbit) (några djäkligt stora och några lite mindre)
                          - Najas guadalupensis (Guppygräs)
                          - Ceratophyllum demersum (Hornsärv)
                          Det kanske blir andra växter också, möjligtvis t o m någon kul mossa.

                          Välkomna!
                          Haninge akvarieförening

                          Kommentar

                          • Apistojohan
                            • January 2014
                            • 262

                            #28
                            Onsdagen den 6 maj (ja, det är imorgon) är det möte i Vegabaren med Haninge akvarieförening.
                            Jag tar med mig lite till auktionen. Det blir troligtvis:
                            - Blue Jelly-räkor
                            - Hydrocotyle leucocephala
                            - En smalbladig Vallisneria
                            - Limnobium laevigatum (Frogbit)
                            - Kanske också lite Leptodictyum riparium (Stringy moss)
                            Senast redigerad av Apistojohan; 05 May 2015, 13:28.
                            Haninge akvarieförening

                            Kommentar

                            • Apistojohan
                              • January 2014
                              • 262

                              #29
                              Då närmar sig dagens möte... Välkomna!
                              Haninge akvarieförening

                              Kommentar

                              • Apistojohan
                                • January 2014
                                • 262

                                #30
                                Onsdagen den 3 juni är det dags för HAF:s traditionella utomhusmöte. Och som vanligt håller vi till ute på vischan - och förutom att kalla vischan för "kungliga Tungelsta" kan vi väl kalla det för "Oscarianbygden Tungelsta". Tyrone är nämligen värd.
                                På programmet står inte bara korvgrillning utan även utlottning av månadens fisk/växt/pryl, tipstolva, odlingslotteriet, tre-/femkamp och trevligt samkväm.
                                Tid: 19.00
                                Plats: hos Tyrone
                                Information om mötet finns i senaste Hafkvaristen, som ni borde hitta här.Blivande medlemmar, som vill komma på mötet kan få info genom att maila till epost@haningeakvarieforening.se eller genom att leta reda på Tyrone på eniro och ringa honom (han pratar gärna i telefon).
                                Haninge akvarieförening

                                Kommentar

                                Arbetssätt...