720 liter Akvastabil

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    720 liter Akvastabil

    Riktigt kul att se vad du kommer att lockas av för Discus under jaktens gång Vad ska du ha den i för kar?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Det blir i 720-litaren när den blir färdig, en annan har ju lite närmare till se ställena som serverad diskus till oss.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Växtkar med discus - eller hur?.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Nja, det blir inget rent växtkar som mitt 960 förrän jag fått hem mh-rampen. Funderar även på att köra ett strikt rotkar med bara väldigt lite växter och mycket rötter, då gör sig bakgrunden bäst.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            Ursprungligen postat av ansjo
            Nja, det blir inget rent växtkar som mitt 960 förrän jag fått hem mh-rampen. Funderar även på att köra ett strikt rotkar med bara väldigt lite växter och mycket rötter, då gör sig bakgrunden bäst.
            Låter snyggt och "naturligt" - ser fram emot att få se detta.
            Men då behöver du ju inga MH belysningar och sparar en hel del pengar - fast det klart - det finns jäkligt billiga begagnade MH- belysningar att köpa idag så dessa är nog de billigaste armaturerna idag .
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det får vi ordna, det var ett tag sedan nu. Jo, jag kan nog se karet framför mig i nuläget, och just nu är det massor av rötter i det. Så blir frugan glad med, det ligger lite rötter och sten på baksidan liksom...
              Kompisen importerar grejer från det stora landet i öst, och nästa sändning blir det en sådan tänkte jag om det nu inte blir jäkligt bra med originalrampen.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jag har sett din baksida (på huset menar jag då) förstår att frugan blir glad du har som jag lite " bråte"som våra icke-akvaristiska bättre hälfter kallar det
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Jepp, så kan man kort uttrycka det. Men jag vet en som har ett helt garage fullt.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Hehe
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Jäklar vad det går undan, karet är inte ens påbörjat med bakgrundsbytet och så har man köpt på sig en grupp på 12 diskus...Det blev 12 Stendker diskus i 15-17 cm storlek, 6 Briljant turkos och 6 Cobolt. Som sagt, har man en gång haft diskus så är det svårt att släppa det helt...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Jäklar vad det går undan, karet är inte ens påbörjat med bakgrundsbytet och så har man köpt på sig en grupp på 12 diskus...Det blev 12 Stendker diskus i 15-17 cm storlek, 6 Briljant turkos och 6 Cobolt. Som sagt, har man en gång haft diskus så är det svårt att släppa det helt...
                        Nämen, var är dom nu då?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          De är hos nuvarande ägaren någon månad till...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            De är hos nuvarande ägaren någon månad till...
                            Aha, nu får du skynda på med bakgrunden...spännande.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ja, det känns ganska trevligt att köra på diskus igen. Tveksamt om det blir så mycket mer fisk än diskus och malar i karet, iaf till en början...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Ja, det känns ganska trevligt att köra på diskus igen. Tveksamt om det blir så mycket mer fisk än diskus och malar i karet, iaf till en början...
                                Vilka bamsingar du har köpt - dessutom cobolt, som är så jäkligt snygga. Jag har bara corysar med mina, det känns lugnt så tycker jag.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...