Tanked på tv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Tanked på tv

    Tycker det är kul att titta på deras olika akvariebyggen. Ett rätt snyggt akvarium men skrämmande att såna proffs lurar på en liten kille som drömt om akvarium dom fiskarna i det akvariet. Ger en tråkig känsla av att vara oseriösa eller noll koll, omöjligt, konstigt nog. http://www.youtube.com/watch?v=qqgUcVZxZ9E
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • Ryskbompa
    • August 2012
    • 930

    #2
    Looks like shit!

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      #3
      Men uj, två regnbågshajar i ett sånt litet kar, lär inte hålla många timmar. Silverhajarna var ju ordentligt korkat med.
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • Palmberg
        • May 2010
        • 164

        #4
        Synd att det går på TV vid sådana knepiga tider Är nog dags att sätta in hårddisken i digitalboxen snart så man kan spela in det!

        Annars brukar jag kolla lite på "Akvariekungarna" på National Geographic. Mycket saltvatten och tyvärr mycket konstgjord korall.
        Det går kl 23 ikväll och detta avsnitt handlar om:
        "Det krävs hårda material som klarar snabba bollar när teamet ska göra akvarier till utslagsplatsen på Miami Marlins nya basebollstadium."

        Ha det! /Henke
        Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Har sett avsnittet där de bygger ett akvarium på ett baseballstadium. Undrar om det inte är en lite stressande miljö för fiskarna, särskilt som det byggs på marknivå. Rätt intressant att se fiskarna, men annars är det ett smått tröttsamt program, där de mest är osams och håller på och tjafsar med varandra.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Palmberg
            • May 2010
            • 164

            #6
            Haha, ja, det finns ju ett antal liknande serier med samma upplägg men varierande verksamhet - chooperverkstad, bageri, frisörsalong, bilverkstad, tattueringsstudio osv. osv. - och exakt samma larviga upplägg på alla

            Dock så såg jag fel och kvällens avsnitt är:
            "Ser du fisken i det blå?. Före detta kunden Max vill ha ett korallakvarium som kommer att bli ett av södra Floridas största hemmaakvarium."

            Har för mig att jag redan sett det avsnittet
            Senast redigerad av Palmberg; 30 March 2013, 20:42. Anledning: felstavning
            Ha det! /Henke
            Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Jo, deras tjafsande går mig på nerverna faktiskt, och just därför är jag inte så sugen på att se den serien, även om den handlar om fiskar. Och att vissa av dem inte ens verkar inse att de inte kan blanda den och den fisken, utan de tycker bara den är häftig, och vill ha den i akvariet, och så blir det världens tjafs... Låter som när man hör/ser en barnfamilj i zoobutiken... "Jag vill ha den, den är häftig! Nej, den passar inte med de andra... Men jag VILL!!!"
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Kollar däremot nu på ett avsnitt av Mutant Planet som jag spelade in för ett tag se´n, mycket av programmet handlar om Malawi/Tanganyikaciklider.
                Senast redigerad av Shepard; 30 March 2013, 22:02.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #9
                  Jo börjar bli många med samma upplägg nu. Ibland är det kul när dom driver med varandra i Tanked t ex. Akvariet i teven var ok på utsidan men inredningen gav ingen wow känsla förresten. Tatueringsprogram är ganska sebara men synd när ny serie men samma kille är i annan stad bara.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Apropå Tanked så går det på Animal Planet nu, och jag blev rätt trött häromdagen. De byggde ett saltvattenskar, som skulle funka som skateboardramp! Snacka om idiotiskt... Fiskarna lär ju inte bli stressade alls av att skateboardåkare far upp och ner för framrutan, och ställer sig ovanpå karet

                    Det enda de brydde sig om var att karet skulle hålla, hur fiskarna mår var tydligen mindre viktigt. Nej, jag föredrar nog de jönsarna när de kommenterar gulliga/roliga djurklipp i America's Cutest Pet, där slipper man åtminstone deras eviga tjafs, och akvariebyggen som är snudd på djurplågeri.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Jojje_
                      • January 2013
                      • 335

                      #11
                      Ursprungligen postat av Animaniac
                      Apropå Tanked så går det på Animal Planet nu, och jag blev rätt trött häromdagen. De byggde ett saltvattenskar, som skulle funka som skateboardramp! Snacka om idiotiskt... Fiskarna lär ju inte bli stressade alls av att skateboardåkare far upp och ner för framrutan, och ställer sig ovanpå karet

                      Det enda de brydde sig om var att karet skulle hålla, hur fiskarna mår var tydligen mindre viktigt. Nej, jag föredrar nog de jönsarna när de kommenterar gulliga/roliga djurklipp i America's Cutest Pet, där slipper man åtminstone deras eviga tjafs, och akvariebyggen som är snudd på djurplågeri.

                      Amerikaner..
                      Fluval Edge 46L
                      Projekt - Ciklidhörna

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #12
                        Och igår byggde de ett akvarium (eller rättare sagt tre) i form av ett flipperspel. Den stora, övre delen fyllde de till bredden med scalarer. Det såg ju visserligen ut att vara högt nog, men de blinkande, färgade ljusen i bakgrunden var säkert inget fiskarna var särskilt förtjusta i. De försökte glänsa med lite kunskap, och berättade att scalarer är ciklider, och att de valde dem för att de är bra föräldrar, precis som uppdragsgivarna

                        Se'n hängde ett akvarium på varje sida också, varav det ena innehöll "glofish", men där tog deras kunskaper slut verkar det som, eftersom de inte nämnde att det är genmodifierade zebrafiskar. Man får ofta känslan av att deras uppdragsgivare inte kan ett smack om fiskar, utan bara vill ha nå't som ser häftigt ut. Det känns t.o.m som om de inte ens ser fiskarna som levande varelser, utan bara som rörliga inventarier.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          #13
                          Den känslan får jag också när jag kollar på tanked.

                          Jag har sett dom göra ett akvarium där fiskarna och koraller var i fokus och det var viktigt med harmoni i karet.
                          Familjen som skulle ha akvariet var inne på feng shui eller vad det heter.
                          Det kändes som att dom fick läsa på ordentligt för att få fisk och koraller som passade ihop.
                          Akvariet blev stort och visst var det några koraller i, men det mesta i karet såg ut som låtsaskorallerna som dom alltid använder.
                          Men så verkar det ju va i Amerika med det mesta, är det bara stort och flashigt så skiter dom i resten.

                          Edit: Jag har också sett det akvariet du pratar om och jag reagerade precis likadant som du

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Eftersom fiskarna knappast bryr sig om feng shui, så är det väl inget man bör prioritera vid inredandet av ett akvarium, viktigare är väl att fiskarna får en bra miljö.

                            Jag tycker ärligt talat att det är lite löjligt att en kanal som Animal Planet, som väl vill se sig som en seriös kanal om djur och natur, visar så'nt. Och det blir ju ganska motsägelsefullt, när de blandar seriösa, vetenskapliga program om t.ex hajar, där de försöker få bort myterna om dem, med mer sensationsjournalistiska program om hajattacker. Särskilt fånigt är ett program som heter Untamed & Uncut, med en berättare som nästan låter som en karikatyr. Och kunnig verkar han inte vara heller, vilket visar sig i ett avsnitt där jag har för mig att han kallar en kobra för adder, som är ett annat ord för viper, det vill säga huggorm. Kobror är giftsnokar.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

                              #15
                              Ja jag håller med dig om allt du säger.
                              Det jag menade med feng shui akvariet var att dom ville ha harmoni i akvariet och att alla fiskar och koraller skulle passa ihop. Och poängen var att dom fick läsa på för att fixa ett kar med harmoni.
                              Är man så "seriösa" akvariebyggare som dom så borde dom ha fixat det direkt.

                              Det jag stör mig mest på är att dom nästan alltid använder sina fejk-koraller i sina saltakvarier. Men det är nog alldeles för avancerat för dom med koraller.

                              Däremot kan dom ibland designmässigt göra större riktigt snygga akvarier, borträknat flipperspel och kylskåp mm. Jag menar då akvarier som ser ut som akvarier

                              Animal Planet har blivit en konstig kanal. Nu på fredagkvällar kl 22.00 går det ett program om en snubbe som bygger trädhus, alltså hus byggda uppe i ett träd. Kan förstå att det har med natur att göra, men det finns inga djur med och vad gör ett program om husbyggen i en sån kanal?

                              Kommentar

                              Arbetssätt...