Tanked på tv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    #31
    Håller helt med. Är hemma med sjuk ettåring som älskar djur. Men är det djur på animal planet? Nej.
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • blaze1337
      • July 2014
      • 646

      #32
      Ursprungligen postat av HWH
      Håller helt med. Är hemma med sjuk ettåring som älskar djur. Men är det djur på animal planet? Nej.
      vet hur det känns , finns annars massa dokumentärer som är bra på tex netflix brukar kolla en del på det ^^ animal planet , Discovery channel etc inget håller namnet allt är så random som dem visar o 90% är helt fel


      på tal om tanked , såg ett avsnitt , de kasta in ett par hajar i ett akvarie som var max 2000 liter , och på andra sidan några aligators i samma storlek på tank .. planen var att man skulle "byta ut" fiskarna när dem blev större.. när dem nämde det så bytte jag kanal bara haha.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #33
        Fast nu det senaste har det faktiskt varit en del avsnitt av Animal Precinct som jag inte har sett. Och Too Cute går ju att se, när det inte är alltför missbildade raser. Dock är det en del repriser. Och nästa vecka ska det visst börja en ny säsong med America's Cutest Pet, där kattförståsigpåaren Jackson Galaxy (My Cat From Hell) brukar komma med kommentarer... Liksom några av de medverkande i nämnda Tanked.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #34
          Tittade på ett Tanked med en blandning som får en att bli så besviken . dom är ju inga nybörjare så undrar hur dom tänker. Några olika mollys i med några olikaarter barber oxå och glasmalar sen ett gäng discusar. Kanske andra oxå. Akvariet var på mottagningen hos en veterinär så deras fyndigaste invånare var: waterdogs. Pratar dom ändå troligast om axolotlar är tempe så fel den kan bli med diskusarna. Några hade inga gälar eller möjligen någon pyttestump. Även om varit tigersalamandrar ska ju dom utan gälar upp på land så det hade inte varit bättre.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Blomstertider
            • December 2014
            • 3

            #35
            Nya filmer är alltid välkomna. Håller med om att det är roligt att hitta på vad andra har för sig i olika projekt.
            //Simma lugnt

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              Ursprungligen postat av Blomstertider
              Nya filmer är alltid välkomna. Håller med om att det är roligt att hitta på vad andra har för sig i olika projekt.
              Hmm, gått vilse?

              Nya America's Cutest Pet har ju som sagt börjat nu, och man kan ju inte annat än att bli på bra humör av att se kissekatter göra söta saker, klanta sig som bara katter kan, eller visa att att åtminstone en del av dem besitter en nästan kuslig intelligens.

              Plus att Karen Halligan nog måste vara en av de vackraste människor jag sett Dessutom är hon veterinär.

              Har tappat intresset lite för Tanked. Visst, det är något seriösare i framtoningen (mindre bråk och tjafs, och det som är, är mer med glimten i ögat, de retas med varandra, mer än att de är osams) än Fish Tank Kings som går på Nat Geo Wild, och de är ju riktigt duktiga på att bygga akvarier, men jag kan ändå inte komma ifrån känslan att fiskarna kommer i andra hand, efter den flashiga inredningen.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #37
                Nu tappade jag den lilla respekten jag hade för Tanked... De ska bygga akvarier av ett trumset, som de tänker ha slöjstjärtar i, för att de, enligt Tanked, nöjer sig med syrestenar, och anpassar sig till små akvarier
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • plusskenford
                  • August 2011
                  • 252

                  #38
                  Men ett program som jag älskar på animal planet är call of the wildman !!!! Han är ju stört skön ��

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #39
                    Hehe, jovars, men föredrar program som Animal Cops, Bondi Vet, Wild Russia (och de andra, liknande programmen från andra delar av världen), My Cat From Hell, och Too Cute (om de inte visar för missbildade raser).
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • plusskenford
                      • August 2011
                      • 252

                      #40
                      Gillar dom också du rabbla upp där... Jackson galaxy är en frän typ hans gittar väska med katt grejer i är lite rolig.... Men finns det inget renodlat program för just akvarie fiskar i deras miljö men även i akvarium? skulle vilja ha ett program om detta skulle vara fränt.
                      Senast redigerad av plusskenford; 20 April 2015, 19:21. Anledning: Lägga till

                      Kommentar

                      • plusskenford
                        • August 2011
                        • 252

                        #41
                        Tanked tycker jag man inte kan sätta i det forumet. Dom berättar ju knappt nått om fiskarna och visar bara ett fåtal av dom det tycker jag är tråkigt.

                        Kommentar

                        • Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

                          #42
                          Har nu följt denna serie alla säsonger. Bygga akvarium kan dom, men någon större kunskap om fisk det finns inte alls.

                          Men eftersom det är en amerikans serie så är det väl mest viktigt att allt är så häftigt som möjligt.
                          Trots allt detta och att man blir arg nästan varje avsnitt man ser så kan jag inte sluta kolla på serien.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #43
                            Ursprungligen postat av plusskenford
                            Gillar dom också du rabbla upp där... Jackson galaxy är en frän typ hans gittar väska med katt grejer i är lite rolig.... Men finns det inget renodlat program för just akvarie fiskar i deras miljö men även i akvarium? skulle vilja ha ett program om detta skulle vara fränt.
                            Nja, tyvärr börjar Animal Planet bli mer och mer oseriöst (läs amerikanskt), och visst, ibland i nå'n av de mer seriösa naturfilmerna som de trots allt fortfarande visar, så kanske man kan få se en ciklid eller två, eller om hur indianer fångar kardinaltetror och säljer, men renodlade program om "akvariefiskar" är sällsynta. Finns ett avsnitt av Mutant Planet där de tillbringar mycket tid i Malawisjön.

                            Ursprungligen postat av Jesper Broman
                            Har nu följt denna serie alla säsonger. Bygga akvarium kan dom, men någon större kunskap om fisk det finns inte alls.

                            Men eftersom det är en amerikans serie så är det väl mest viktigt att allt är så häftigt som möjligt.
                            Trots allt detta och att man blir arg nästan varje avsnitt man ser så kan jag inte sluta kolla på serien.
                            Jo, ibland blir man smått vansinnig, men som du säger, man fastnar ändå på nå't sätt, dels för att en del av akvarierna faktiskt är riktigt snygga, och inte alltför illa ur fiskarnas synvinkel, men också för att de verkar vara ett rätt skönt gäng på ATM, och att det är kul att se kundernas reaktioner när de visar akvarierna.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #44
                              Nu är det däremot ett intressant program på Animal Planet, ett avsnitt av Mutant Planet som till stor del utspelar sig i Malawi och Tanganyikasjön. Har visserligen sett det några gånger förr, men det är fortfarande lika intressant. Det visar flera smarta beteenden hos cikliderna.
                              Senast redigerad av Shepard; 26 April 2015, 19:18.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • louiseh
                                • March 2015
                                • 37

                                #45
                                Ursprungligen postat av Shepard
                                Nu tappade jag den lilla respekten jag hade för Tanked... De ska bygga akvarier av ett trumset, som de tänker ha slöjstjärtar i, för att de, enligt Tanked, nöjer sig med syrestenar, och anpassar sig till små akvarier
                                Såg det avsnittet också, blev helt paff.... Och de använde en app i mobilen för att mäta vibrationer och ljud i trumman, tyckte hela grejen var så sjukt oproffsigt! Knappast att man fick en känsla av de brydde sig det minsta om fiskarna, de bryr sig bara om att kunden ska få det de vill ha. "If you can dream it we can build it" är väl deras motto..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...