Ny bok!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    Ny bok!!!

    Det kom ett paket med nåt spännande, nationalnyckeln om svenska benfiskar. Riktigt kul, det behövs verkligen en grundlig modern bok om svenska fiskar och här finns både sötvattens och marina arter. Beskrivningar, utbredningskartor, bestämningsnycklar, bilder - 500 sidor porr för fisk- och fiskeintresserade.

    Det finns mer än man tror i svenska vatten och tillståndet är beklämmande för somligt. Arter har utrotats, det finns arter som ligger illa till, det finns rejäla kunskapsluckor så vi knappt vet vad som finns. Den här boken är ändå ett steg framåt, det är viktigt att veta för att kunna skydda.

    Nationalnyckeln är unikt bokprojekt för att beskriva alla sveriges arter. Det är hotat av besparingar vilket inte är nåt annat än en skandal. Stöd projektet, köp boken!!!

    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Det verkar intressant
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Dräglade omedelbart när den kom i lådan, och såna fantastiska illustrationer, allt man vill veta om svenska fiskar, som åtminstone jag är sorgligt okunnig om.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        #4
        Väcker med all rätt liv i denna gamla tråd som jag läste för någon vecka sedan. Jag blev direkt intresserad av boken och beställde den. Äntligen kom den. Fullspäckad med fakta och mycket fin, perfekt sommarkvällsläsning.

        / Johan
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        Arbetssätt...