Nytt 540L insjöfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Farox
    • March 2011
    • 49

    Nytt 540L insjöfisk

    Tja.
    Håller på att sälja av mina "monster" fiskar för att testa insjöfisk på en seriös nivå Jag slutar gymnasiet nu till våren så vet inte om jag ska resa eller plugga på annan ort och i så fall hade jag behövt sälja alla mina dyrare fiskar.

    Akvariet är ett 540L 150x60x60cm med filtrering bestående av 1x Fluval FX5, 1x Fluval 305 och 1x Fluval 4+. Akvariet står i min källare som blir ca 18-19C på vintern men har ett förråd precis bredvid som fungerar som svale där det blir ca 5-10C på vintern. Kan sätta in ett mindre akvarie där och pumpa emellan för att få ner tempen i stora.

    Jag kommer att fånga abborrar så fort isen släppt och sedan börja jaga små gäddor när leken är över. Har också gjort 3st "yngelfällor" som jag tänkte lägga i och försöka fånga gös och lake med.

    Kom gärna med idéer och tips!
    www.mfksweden.se
  • Farox
    • March 2011
    • 49

    #2
    Oj glömde helt bort denna tråden :P Har lite borrar nu, här är filmer:
    Här var när jag bara hade en för 3 månader sedan:
    Här är Krickes abborre som simmar i hans 540L akvarium. Den är mycket matglad som ni får se i videon.


    Nu har jag 3st och en solabborre:
    Numera är det 3st abborrar runt hektot som simmar i Krickes 540L akvarium. Det är även en solabborre i akvariet.
    www.mfksweden.se

    Kommentar

    • PandaMannen
      • January 2013
      • 23

      #3
      Oj va kul. Abborrar är verkligen vackra djur. Måste jag komma ihåg om jag skaffar ett monsterakvarie

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Tänk på att gäddorna växer fort och går nåt kanske in i munnen är det mat. Lakarna brukar oxå vara duktiga på att smaska i sig om nåt ser ut att gå ner. Lakar vill helst ha svalare vatten än dom andra för att verkligen trivas oxå. Är fiskarna i s a s samma storlek finns risk att den som växer snabbast ser dom andra som mat lite då och då. Har själv haft t ex abborre som medans små blivit lite för stor mot gös och tackat för maten.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        Arbetssätt...