Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Webo
    • August 2014
    • 1968

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Rev ner det idag
    Va.. varför det? Tog det sig inte eller behövde du saker till ett nytt projekt?
    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Har aldrig lyckats bra med växtkar. Förstår inte hur du bär dig åt. Some skills required.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av Webo
        Va.. varför det? Tog det sig inte eller behövde du saker till ett nytt projekt?
        Det var inte så snyggt + att jag var klar med det. Jag fick det dit jag ville ha det helt enkelt.

        Nu ligger det rötter på ytan, snart är det igång igen
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Ursprungligen postat av Einarsson
          Har aldrig lyckats bra med växtkar. Förstår inte hur du bär dig åt. Some skills required.
          Samma recept alla gånger. Lampa-gas-gödning. KISS-regeln deluxe..

          Jag har inredningsprylar så att jag kan bada i det..

          Då fungerar det sannolikt hyggligt hur man än vrider till det :P
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Krävs lite fingertoppskänsla att få bra balans mellan lampa gas och gödning dock. Du doppar väl bara fingret i vattnet i några sekunder sne känner väl du exakt ppm av Co2, nitrat och allt det där. Luktar på det en extra gång om du är osäker.. "Mja, 14,4 nitrat ungefär..."
            350L Diskus

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av Einarsson
              Krävs lite fingertoppskänsla att få bra balans mellan lampa gas och gödning dock. Du doppar väl bara fingret i vattnet i några sekunder sne känner väl du exakt ppm av Co2, nitrat och allt det där. Luktar på det en extra gång om du är osäker.. "Mja, 14,4 nitrat ungefär..."
              Jag är generellt dålig på att mäta, eller, jag mäter aldrig någonting egentligen. Jag ställer in bubbeltakten och kollar så att dropchecker´n blir grön. Det är inte min grej att mäta och dola. Jag tänkte kanske eventuellt börja torrdosera PMDD snart, jag kör fortfarande tre flaskor liksom.

              Jag tror att grejen är att man ska låta bli att tänka så mycket, funkar det behöver man inte laga det.
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Webo
                • August 2014
                • 1968

                Hur går det med karen Mathias? Några nya bilder att visa oss?
                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av Webo
                  Hur går det med karen Mathias? Några nya bilder att visa oss?
                  Det händer ganska mycket med allt just nu men det sker pö om pö då jag jobbar dygnet runt. Jag hinner inte med olika forum på den nivån som jag skulle önska. Använder du Instagram så finns det en hel del material där, du söker enkelt fram mathiasaquariums om du vill. Allt går precis som det ska med allt men skötseln skulle kunna vara lite bättre, det göds lite för lite och ansas sparsamt. Jag byter vatten varje vecka men jag kom precis på att jag inte haft i gödning på två veckor.

                  Jag har fått lite hjälp via Cyberzoo nu under sommaren vilket är kul men mer om detta när det beger sig. Det finns således en massa roliga nyheter och planer som kommer redovisas när det lugnar ner sig lite. En ny blogg/hemsida finns med i planerna också.

                  I övrigt så eskalerar terrariedelen också, den var ju oväntad. Är man skadad så är man.
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Webo
                    • August 2014
                    • 1968

                    Ok. Det låter ju som om vi kan få lite att titta på lite längre fram.

                    Jag har inte instagram men ska se om jag kan hitta dig där iaf på något sätt.

                    EDIT: För er som också vill se på Mattias på Instagram så kan ni det här (mycket godis där): https://instagram.com/mathiasaquariums
                    Senast redigerad av Webo; 17 July 2015, 14:12.
                    Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Ursprungligen postat av Webo
                      Ok. Det låter ju som om vi kan få lite att titta på lite längre fram.

                      Jag har inte instagram men ska se om jag kan hitta dig där iaf på något sätt.

                      EDIT: För er som också vill se på Mattias på Instagram så kan ni det här (mycket godis där): https://instagram.com/mathiasaquariums

                      Det gick ju alldeles utmärkt att finna även utan ett eget konto.

                      Jag kommer absolut att hålla Zoopet hyggligt uppdaterat men det är tyvärr inte här jag kommer till min rätt. Jag gillar snabba forum, jag gillar ett snabbt flöde och jag gillar breda kanaler. Jag får tyvärr inte ut så mycket av Zoopet och Zoopet får inte ut så mycket av mig.

                      Internationellt så finns det ett stort intresse för växter men forumsvängen här är stendöd på den fronten. Jag och Zoopet har helt enkelt växt isär men så kan det bli. Jag träffar på många av forumets medlemmar dagligen via andra kanaler så min akvaristiska ådra blir mer än väl mättad.

                      Håll koll på instagram om ni vill se bilder, det är där allt hamnar nu när jag är ute och rör mig så mycket
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Webo
                        • August 2014
                        • 1968

                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        Det gick ju alldeles utmärkt att finna även utan ett eget konto.

                        Jag kommer absolut att hålla Zoopet hyggligt uppdaterat men det är tyvärr inte här jag kommer till min rätt. Jag gillar snabba forum, jag gillar ett snabbt flöde och jag gillar breda kanaler. Jag får tyvärr inte ut så mycket av Zoopet och Zoopet får inte ut så mycket av mig.

                        Internationellt så finns det ett stort intresse för växter men forumsvängen här är stendöd på den fronten. Jag och Zoopet har helt enkelt växt isär men så kan det bli. Jag träffar på många av forumets medlemmar dagligen via andra kanaler så min akvaristiska ådra blir mer än väl mättad.

                        Håll koll på instagram om ni vill se bilder, det är där allt hamnar nu när jag är ute och rör mig så mycket
                        Ja och din blogg ser jag inte är uppdaterat på 14 månader :-)
                        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Ursprungligen postat av Webo
                          Ja och din blogg ser jag inte är uppdaterat på 14 månader :-)
                          Den ska skrotas
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • Webo
                            • August 2014
                            • 1968

                            Misstänkte det. :-(
                            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Svängarna går ganska fort här hemma. Jag kommer att ställa bort det stora växtakvariet. Det hamnar hos en kamrat som får sköta det åt mig tills jag finner lusten igen. Jag har mina småburkar att sköta och det kommer räcka gott under hösten tror jag.

                              Mer reptiler åt folket
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Det har hänt en del sedan sist. Akvariet blev kvar och det blev omstartat i helgen. Av någon märklig anledning vill inte tapatalk att ni ska få se men det finns bilder på min instagram som finns länkad ovan. Jag lovar er ordentligt med bilder den närmsta tiden
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...