Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Ursprungligen postat av Webo
    Härligt att se ännu en av dina snygga växtkar. Gillar speciellt höjden i detta kar.
    Vad har du för mått på detta? Vad kör du för filter? Det är optiwhite glas i detta?
    Måtten är 95*40*40 och det är Optiwhite. Filtret är ett Eheim 2226, lätt det bästa filtret som gjorts.
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Hej Zoopet. Hur är läget här inne? Jag noterar att det är mer än ett halvår sedan jag skrev här inne, förr var jag väldigt aktiv men sedan tog Facebook över.

      Livet snurrar på, jag har haft problem med akvariestress ett tag och det har satt sig på hjärnan, det finns ingen lust längre. Jag håller sakta men säkert på att hamna rätt igen men jag kommer ta en paus från akvaristiken under en period. (Jag ska försöka i alla fall) Vi har precis köpt ett hus som behöver fixas till och jag jobbar väldigt mycket. Akvaristiken var som bäst när jag var student, det fanns tid så att det räckte då.

      Så fort huset är i fas kommer jag starta upp igen men jag behöver komma undan aquascaping-delen tror jag. Ett akvarium med sköna ciklider står högst på listan.


      Nu ska jag läsa igenom alla andra trådar och ta igen det jag missat. Vi hörs!

      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Surfade in en sväng på Zoopet idag för att få lite feeling. Kul att se så många bekanta "ansikten" i trådarna. Det har även skett en viss akvaristisk föryngring i forumet också. Kul!

        Jag skäms nästan lite när jag skriver det men jag har inte haft ett akvarium igång sedan i juni 2016. Jag har mycket saker kvar men huslivet kräver en massa energi. Nu har jag ändå tänkt att köra igång igen så jag kommer nog hänga här lite mer frekvent. Jag ska renovera ett rum där akvarierna ska stå och sedan blir det tre akvarier igen. Det är ändå ganska konstigt att en så viktig del av mitt liv har fått stå på sparlåga så länge.

        Vi ses mer framöver fina Zoopet!
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Hej. Ja, jag skall ju inte ta mig friheten och önska dig välkommen tillbaka, eftersom jag är en av de nya medlemmarna....dock ej en som hjälpt till med föryngringen ..... men att önska dig mycket glädje när du igen tar upp din hoppa tänker jag göra....
          jag hittade detta forum först för några månader sedan, och det ger ju en helt ny dimension av hobbyn, ett mycket trevligt ställe att hänga på och bli sporrad att utvecklas. Kul att du är tillbaka.

          Kommentar

          • Rufus
            • January 2005
            • 866

            Ja dina vackra burkar kommer jag ihåg! Ibland kan det vara skönt att växla ner ett tag man har ju bara en viss mängd ork och kraft att disponera. Men jag är övertygad om att när det är dags att sätta upp ett nytt kar hos dig blir det värt att titta på även om det blir ett ”enklare” stuk över det.
            // Annicka

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              [QUOTE=Mathias Nilsson;n2357343]Hej Zoopet. Hur är läget här inne? Jag noterar att det är mer än ett halvår sedan jag skrev här inne, förr var jag väldigt aktiv men sedan tog Facebook över.

              Livet snurrar på, jag har haft problem med akvariestress ett tag och det har satt sig på hjärnan, det finns ingen lust längre. Jag håller sakta men säkert på att hamna rätt igen men jag kommer ta en paus från akvaristiken under en period. (Jag ska försöka i alla fall) Vi har precis köpt ett hus som behöver fixas till och jag jobbar väldigt mycket. Akvaristiken var som bäst när jag var student, det fanns tid så att det räckte då.

              Så fort huset är i fas kommer jag starta upp igen men jag behöver komma undan aquascaping-delen tror jag. Ett akvarium med sköna ciklider står högst på listan.


              Nu ska jag läsa igenom alla andra trådar och ta igen det jag missat. Vi hörs!

              [/QU
              Så himla kul att du "nästan" är tebax Mathias . Förstår nästan ditt problem med akvariestress - aquascaping, låter bra att du kanske skippar den biten - störst, bäst och att försöka fixa till det allra snyggaste karet måste vara stressigt värre.
              Du kommer såklart fortfarande att inreda snygga kar, men då kanske tillsammans med några snygga ciklider
              Ja, jag finns fortfarande kvar, men har inte mycket att tillföra för tillfället.
              Fint hus

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                [QUOTE=Inger H;n2379885]
                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Hej Zoopet. Hur är läget här inne? Jag noterar att det är mer än ett halvår sedan jag skrev här inne, förr var jag väldigt aktiv men sedan tog Facebook över.

                Livet snurrar på, jag har haft problem med akvariestress ett tag och det har satt sig på hjärnan, det finns ingen lust längre. Jag håller sakta men säkert på att hamna rätt igen men jag kommer ta en paus från akvaristiken under en period. (Jag ska försöka i alla fall) Vi har precis köpt ett hus som behöver fixas till och jag jobbar väldigt mycket. Akvaristiken var som bäst när jag var student, det fanns tid så att det räckte då.

                Så fort huset är i fas kommer jag starta upp igen men jag behöver komma undan aquascaping-delen tror jag. Ett akvarium med sköna ciklider står högst på listan.


                Nu ska jag läsa igenom alla andra trådar och ta igen det jag missat. Vi hörs!

                [/QU
                Så himla kul att du "nästan" är tebax Mathias . Förstår nästan ditt problem med akvariestress - aquascaping, låter bra att du kanske skippar den biten - störst, bäst och att försöka fixa till det allra snyggaste karet måste vara stressigt värre.
                Du kommer såklart fortfarande att inreda snygga kar, men då kanske tillsammans med några snygga ciklider
                Ja, jag finns fortfarande kvar, men har inte mycket att tillföra för tillfället.
                Fint hus

                //Inger
                Det blir nog ganska mycket växter i fortsättningen också men det ska vara en lite skönare akvaristik. Huset var lite eftersatt när vi köpte det men oj vad vi har målat, byggt och donat. Kul att du är kvar Inger. Jag tänkte bläddra hos dig, Pia, Johnny och de två Matsarna ikväll.

                Vi hörs
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

                  Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                  Surfade in en sväng på Zoopet idag för att få lite feeling. Kul att se så många bekanta "ansikten" i trådarna. Det har även skett en viss akvaristisk föryngring i forumet också. Kul!

                  Jag skäms nästan lite när jag skriver det men jag har inte haft ett akvarium igång sedan i juni 2016. Jag har mycket saker kvar men huslivet kräver en massa energi. Nu har jag ändå tänkt att köra igång igen så jag kommer nog hänga här lite mer frekvent. Jag ska renovera ett rum där akvarierna ska stå och sedan blir det tre akvarier igen. Det är ändå ganska konstigt att en så viktig del av mitt liv har fått stå på sparlåga så länge.

                  Vi ses mer framöver fina Zoopet!
                  Det var riktigt kul läsning
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie

                    Det var riktigt kul läsning
                    <3

                    Har tackat Chrille för posten och passar på att tacka dig också. Min MBP har er logga på sig nu och till sommaren kommer jag nog i tishan.

                    Jag har sett ditt nya för övrigt. Jösses!

                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Tommy Vestlie
                      • August 2014
                      • 2097

                      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson

                      <3

                      Har tackat Chrille för posten och passar på att tacka dig också. Min MBP har er logga på sig nu och till sommaren kommer jag nog i tishan.

                      Jag har sett ditt nya för övrigt. Jösses!
                      Kul att du gillade tröjan, vi har saknat dig <3
                      Proud member of Aquascapers of Sweden

                      Kommentar

                      Arbetssätt...