Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Ursprungligen postat av ansjo
    Saknar grönsakerna...men blir nog jäkligt bra(som vanligt).
    Grönsaker kommer, Hc som bottentäck, S.repens och B. Japonica. Under uppstarten så kommer R.rotundifolia och R. nanjenshan finnas med i bilden också. Det kickas igång någon gång i veckan tror jag..
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Projekt vintermörker (utökad)

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Jag har varit inne och tittat några gånger på det här karet och tycker det är snyggt men svalt liksom, lite som det mesta med Iwagumi. Har man som jag inte riktigt tränat blicken för Iwagumi så är det svårt att se karet framför mig med växter. Hade det med ditt förra växtkar också, som jag sedan tyckte blev riktigt snyggt. Du kan väl berätta mer, trots snor i hjärnan, vad du tänkt med det? Det ska bli spännande att se det utvecklas.
      Att inreda med sten är svårt, riktigt svårt. Det finns en rad variabler att ta hänsyn till när ett Iwagumi byggs upp. Det sket jag i, fullständigt

      Första stenen är placerad snett lurad till vänster, utifrån den har jag godtyckligt placerat övriga stenar. Det ser inte riktigt exakt ut som på bilderna idag, men det är i helhet samma placering, lite annan lutning bara.

      Tanken är ett välskött och livfullt akvarium som snor uppmärksamhet, det ska vara en wow-grej att kliva in i hallen hemma. Jag gillar växter mycket, fast, inte enbart. Det är här det blir intressant då jag kör både den här typen av akvarium och "vanliga" akvarier här hemma.

      Jag vill ju ha allt, fast inom rätt ramar. Jag tror att det här kan bli riktigt bra, den som hänger med får se
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Jag hänger med, Mathias! Det skall verkligen bli, och är, intressant att se hur det utvecklar sig. Jag kan ju inte den här skolan alls, och har således inte några egentliga kommenater kring det hela - men att det är vackert, och samtidigt är en sjusärdeles wow-faktor, är ju glasklart!

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          oj vad fint. Jag älskar ju sten. Ska bli kul att se det färdigt
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Falconer
            • November 2005
            • 786

            Falconer gjorde mig sugen på Hemigrammus rodwayi lite längre bak i tråden, plockade hem 20 st häromdan, gött i det tefärgade vattnet.[/QUOTE]

            Härligt! Visst passar dom in bra?

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av Falconer
              Falconer gjorde mig sugen på Hemigrammus rodwayi lite längre bak i tråden, plockade hem 20 st häromdan, gött i det tefärgade vattnet.
              Härligt! Visst passar dom in bra? [/QUOTE]

              Ja, de funkar bra. Relativt billig tetra också, vilket var skönt. Har du fått en ny och fin arbetsplats nu? Tänkte gå förbi någon dag, farsan jobbar ju på Sannerud.
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Ursprungligen postat av HWH
                oj vad fint. Jag älskar ju sten. Ska bli kul att se det färdigt
                Det blir nog Gôrbra, ska fylla upp det så fort som möjligt, senast nästa vecka. Det är en del bitar som skall gå i lås, nytt wirekit till rampen, controller och lampor saknas alltjämt.

                7 krukor Hc väntar hos en kompis i alla fall, alltid något
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Falconer
                  • November 2005
                  • 786

                  Jag jobbar i köket. Bra arbetstider iaf....
                  Vad har du för löv i Dorsigerus-baljan? Hade du i nån torv? I så fall hur har du gjort och var köpte du det? (funderar på torv till mitt)

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Projekt vintermörker (utökad)

                    Ursprungligen postat av Falconer
                    Jag jobbar i köket. Bra arbetstider iaf....
                    Vad har du för löv i Dorsigerus-baljan? Hade du i nån torv? I så fall hur har du gjort och var köpte du det? (funderar på torv till mitt)
                    Har en hel säck på balkongen. Ordentligt nedbruten och finfördelad. Vet inte om den färgar jättemycket men karet är rätt gött

                    Det är bara att dyka förbi någon dag.
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Projekt vintermörker (utökad)

                      Imorgon sätter jag igång karet.

                      HC och Bubbelräknare är det enda jag saknar, det hämtas imorgon bitti. Controllern kom idag, jag hade klarat mig utan men nu sitter den i bänken. 600 spänn, det är välinvesterade pengar det!

                      Jag kommer att plantera karet i omgångar men ni kan lita på att det kommer upp dokumentation under morgondagen
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Nu har jag kanske missat detta men jag frågar iallafall... skall du ha fisk i karet?
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mathias Nilsson
                          • July 2011
                          • 6552

                          Projekt vintermörker (utökad)

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Nu har jag kanske missat detta men jag frågar iallafall... skall du ha fisk i karet?
                          Ja. Pennfisk Sen så är väl tanken röd Sakura..

                          Vi får se, allt kan ändras
                          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Spännande, jag är ute efter pennfisk till mitt ena kar jag med

                            Vilken sort tänker du ha?
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Projekt vintermörker (utökad)

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Spännande, jag är ute efter pennfisk till mitt ena kar jag med

                              Vilken sort tänker du ha?
                              N. Beckfordi, det finns riktigt röda inne på Pets som väntar på mig
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                ahh, dessa är fina har ett gäng med sådana här hemma

                                Min dröm är att få tag på N.Espei men har inte kolla upp om de ens finns att få tag på eller pris, men de är riktit fina ( har bara sett dem på bild)
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...