Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Är det Ikea-skåp som du lekt med? Eller har jag missat nåt annat så att jag är ute och trampar...

    Det är Ikeas överskåp. Det ska reglas upp och göras färdigt på söndag. Jag ska köra en 12 (?) mm byggplyfa i ryggen på möbeln, 22 mm MDF på toppen och två tum 4 i bänken. Det blir lite speciellt då toppskivan inte ligger "på" utan den är skruvad mellan sidostyckena. Det kommer inte spela någon roll sedan ändå..
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Det är Ikeas överskåp. Det ska reglas upp och göras färdigt på söndag. Jag ska köra en 12 (?) mm byggplyfa i ryggen på möbeln, 22 mm MDF på toppen och två tum 4 i bänken. Det blir lite speciellt då toppskivan inte ligger "på" utan den är skruvad mellan sidostyckena. Det kommer inte spela någon roll sedan ändå..
      Bra, bra nu fick jag ytterligare lite idéer om jag skall ha ett kar "synlig" i typ vardagsrummet så vill jag ha en clean look på det hela
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Jag är också ute och trampar, men det ser ut som lite höjdmätning på rampen för lite skönt ljusspel i vattnet..?
        Vad skall det bli för magnifika grejer i det här karet då?

        Det blir mer blommor Ett Iwagumi är tanken, men det kan ju naturligtvis ändras. Jag fokuserar på att få bänken klar och bra nu, gissa om Anders tycker att jag är analog och tjatig
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          Det blir mer blommor Ett Iwagumi är tanken, men det kan ju naturligtvis ändras. Jag fokuserar på att få bänken klar och bra nu, gissa om Anders tycker att jag är analog och tjatig
          Ah, det är gôtt att du rappar lite rotvältska med mig! Men en liten vända på google löste språkförbistringen - ett sån't där Mowgli-tema låter fränt, skall bli spännande att se lite längre fram!

          Edit; blommor i all ära - men vilka växter blir det..?

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell

            Edit; blommor i all ära - men vilka växter blir det..?
            Övergår från rotvältska till alviska då

            Hemianthus callitrichoides, Staurogyne repens, Elocharis acicularis, Hygrophila pinattifida och Hygrophila polysperma under inkörningen.
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av mathias nilsson
              det blir mer blommor ett iwagumi är tanken, men det kan ju naturligtvis ändras. Jag fokuserar på att få bänken klar och bra nu, gissa om anders tycker att jag är analog och tjatig
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Övergår från rotvältska till alviska då

                Hemianthus callitrichoides, Staurogyne repens, Elocharis acicularis, Hygrophila pinattifida och Hygrophila polysperma under inkörningen.
                Haha! Det är bra, Mathias! Vill gärna lära mig lite mer om växter, så jag skall kolla! Det kommer att bli ett fint kar detta!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Som alltid!
                  Och det ser bra ut trots din avsaknad av tummar, men som jag sa så sitter de säkert mitt i nävarna iaf.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ok Mathias nu har du fångat min uppmärksamhet, så nu blir din tråd under hårdbevakning. Varför Iwagumi (Mowgli på Bryzzelska)? Vill du se om du får till det, lite som att du utmanar dig själv? Eller bara för att det är så himla snyggt?

                    Till dig Mats, om du läser detta, så tycker jag du har Iwagumi (Mowgli) i dig. Om du kunde släppa upplevelsen att det är stelt, så tror jag du rent naturligt skulle få det sketasnyggt. Det där med Co2 är faktiskt enkelt, man bara tror det är svårt och tekniskt.

                    Ursäkta Mathias, det är ju din tråd, men tycker Mats har ett så gott handlag med växter så jag skulle gärna vilja se honom löpa linan ut i växt-träsket. precis som du jagade mig med blåslampa tidigare Jag tror du Mathias underskattar din effekt på blivande växtnördar här i Zoopet. Jag blir taggad varje gång jag läser eller ser bilder i din tråd.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Till dig Mats, om du läser detta, så tycker jag du har Iwagumi (Mowgli) i dig. Om du kunde släppa upplevelsen att det är stelt, så tror jag du rent naturligt skulle få det sketasnyggt. Det där med Co2 är faktiskt enkelt, man bara tror det är svårt och tekniskt.
                      Jodå, jag är allt här och läser. Även jag facineras av dessa typer av inredningar - jag är ju en sucker för Bonzai-träd och liknande miniatyrgrejer. Jag vet också att jag spillde lite väl heta chillibönor i någon tråd om att jag inte diggade Amanos inredningsgrejer. Det där är dock en sanning med modifikation; jag vet att han har strikta "regler" eller vad man skall kalla det när han gör installationer i större lokaler och kar - och i vissa av de där installationerna tycker jag han blir en aning stel i sitt uttryck.

                      Jo, du har rätt, Johnny, jag har kanske lite "Mowgli" i mig - men en stor dos Baloo också! Jag kan nog tänka mig att testa Iwagumi och liknande teman i en framtid.
                      Det är kul att kolla trådar som denna!

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Projekt vintermörker (utökad)

                        Frisimmande Dorsigera-yngel..

                        Är det värt att filma?
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                          Frisimmande Dorsigera-yngel..

                          Är det värt att filma?
                          Ja, gör det Själv har jag frisimmande nanoluteusyngel.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Falconer
                            • November 2005
                            • 786

                            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                            Frisimmande Dorsigera-yngel..

                            Är det värt att filma?
                            Va? Redan???

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Jepp. Det finns en ajfånfilm på Akvarister-sidan redan. Gjorde precis en ordentlig men jag hinner inte klippa ihop den, ska på äventyr till morgonen så jag måste sova.

                              Jag har för övrigt fixat till toppskivan till nya bänken idag, till detta har jag även köpt allt material som behövs. På söndag ska allt sättas ihop, om vädert är OK.


                              Vi hörs folket!
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Projekt vintermörker (utökad)

                                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1376843825.669669.jpg
Visningar: 1
Storlek: 175,6 KB
ID: 2149002Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1376843835.909123.jpg
Visningar: 1
Storlek: 158,2 KB
ID: 2149003
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...