Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    [ATTACH=CONFIG]53439[/ATTACH]

    Seriöst, lek 5 sedan 27:e mars. Rena jäkla blåciklid-varningen här..
    Fina Mina har ju också lekt ett antal gånger, men just nu är de lite kuvade av ett marmorpar. Har faktiskt haft ett diskuspar en gång, som det också var blåciklidvarning på.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av gonzo44
      gött gött Mathias dom kanske blir som dom umgås
      dom ser väldigt fina ut
      själv så väntar jag för tillfället ut "popeye" undrar om det någonsin kommer scalarer i mitt kar
      Klart det kommer i Scalarer, det är ju bara bra om karet är ordentligt inkört åt dem

      Hur går det med handen?
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Mathias Nilsson
        • July 2011
        • 6552

        Ursprungligen postat av Animaniac
        Fina Mina har ju också lekt ett antal gånger, men just nu är de lite kuvade av ett marmorpar. Har faktiskt haft ett diskuspar en gång, som det också var blåciklidvarning på.
        Jag skulle skaffa mig en odlingkub, det får bli nästa projekt till vintern

        Nu skall jag snart pilla med lite nanos till mina räkor, skaffar mig ett trycksatt co2-system nästa månad och sen kör vi
        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          Klart det kommer i Scalarer, det är ju bara bra om karet är ordentligt inkört åt dem

          Hur går det med handen?
          inte bra alls, det läker inte som läkaren vill, började bra men nu har det stannat av liksom så allt är ett stort öppet sår som jag åker och lägger om varannan dag samtidigt som dom passar på att misshandla mej med att tvättskrapa såret, hade jag fått som jag velat skulle jag vara dyng full varje gång jag ska dit, men det kommer bli bra med tiden... och scalarer kommer har just räknat ut att försäkrings beloppet på skadan kommer bli =)) =)) =)) asså asamycke fisk =))
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Ursprungligen postat av gonzo44
            inte bra alls, det läker inte som läkaren vill, började bra men nu har det stannat av liksom så allt är ett stort öppet sår som jag åker och lägger om varannan dag samtidigt som dom passar på att misshandla mej med att tvättskrapa såret, hade jag fått som jag velat skulle jag vara dyng full varje gång jag ska dit, men det kommer bli bra med tiden... och scalarer kommer har just räknat ut att försäkrings beloppet på skadan kommer bli =)) =)) =)) asså asamycke fisk =))

            Du är inte en envis och redig knegare som vägrar att ta det lugnt och läka då? Det är inte bra det där men det är ju positivt att de har koll på dig.

            Brännskador är det vidrigaste man kan råka ut för, jag lider verkligen med dig!

            Men något ljust kommer ju alltid ut av tråkiga saker, det är bara drygt att det tar tid..
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
              Du är inte en envis och redig knegare som vägrar att ta det lugnt och läka då? Det är inte bra det där men det är ju positivt att de har koll på dig.

              Brännskador är det vidrigaste man kan råka ut för, jag lider verkligen med dig!

              Men något ljust kommer ju alltid ut av tråkiga saker, det är bara drygt att det tar tid..
              hehe knegare är jag men inte dum, det är ju en arbetsskade så 100% på lönen och hemma
              tar det lugnt även hemma då det inte finns någon tjans att använda handen..
              hur går det med övrig fisk och dyligt??
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Det går bra med övrig fisk, lite Malawi som stökar runt rätt hårt men det är naturligt. Jag planterar om massa Crypto här hemma, det växer fantastiskt hos Blåcikliderna. Laddar upp en film på karet i detta nu faktiskt. Juwel-lysrören gör verkligen processen svår för mig då det är rätt gult men man ser utvecklingen i alla fall

                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0871.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,7 KB
ID: 2140729
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                  Det går bra med övrig fisk, lite Malawi som stökar runt rätt hårt men det är naturligt. Jag planterar om massa Crypto här hemma, det växer fantastiskt hos Blåcikliderna. Laddar upp en film på karet i detta nu faktiskt. Juwel-lysrören gör verkligen processen svår för mig då det är rätt gult men man ser utvecklingen i alla fall

                  [ATTACH=CONFIG]53462[/ATTACH]
                  Snygg hane Mina blåciklidyngel har vuxit en del, och börjar se mer ut som fiskar än som streck.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Ursprungligen postat av Animaniac
                    Snygg hane Mina blåciklidyngel har vuxit en del, och börjar se mer ut som fiskar än som streck.
                    Han är otroligt vacker!
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ja, det är faktiskt en väldigt vacker fisk Nu när mina har vuxit efter att jag köpte dem, så följde inte de blå prickarna med riktigt tycker jag De ser inte så stora ut längre i förhållande till fiskarnas storlek. Men paret är också väldigt mörka nu under yngelvården.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Tjusigt Hur är sorgmantlarna? Har sneglat lite på dem i "min" butik, men har förstått det som att de blir ganska klumpiga, och grå när de växer till sig? Och att de kan vara lite småbråkiga?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            De är lite bökiga, stökar gärna lite med varandra och det är därför jag väljer dem

                            De har inte för mycket färg heller så de snor inte uppmärksamhet från övrigt innehåll
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • gonzo44
                              • October 2007
                              • 2770

                              det börjar murra till sej vad sägs om lie äppel till de karet?? pma adressen så kan jag skicka några småttingar
                              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0884.jpg
Visningar: 1
Storlek: 55,0 KB
ID: 2140736Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0895.jpg
Visningar: 1
Storlek: 74,5 KB
ID: 2140737Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0892.jpg
Visningar: 2
Storlek: 78,5 KB
ID: 2140738Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0914.jpg
Visningar: 1
Storlek: 48,8 KB
ID: 2140739Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0922.jpg
Visningar: 3
Storlek: 55,7 KB
ID: 2140740Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0925.jpg
Visningar: 2
Storlek: 66,6 KB
ID: 2140741Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0930.jpg
Visningar: 1
Storlek: 61,9 KB
ID: 2140742Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0867.jpg
Visningar: 1
Storlek: 144,0 KB
ID: 2140743Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0838.jpg
Visningar: 1
Storlek: 110,9 KB
ID: 2140744Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0821.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,3 KB
ID: 2140745Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0802.jpg
Visningar: 2
Storlek: 50,6 KB
ID: 2140746Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0780.jpg
Visningar: 1
Storlek: 65,9 KB
ID: 2140747Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0790.jpg
Visningar: 1
Storlek: 61,1 KB
ID: 2140748Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0800.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,5 KB
ID: 2140749


                                Så, nu var det dags att bränna in lite liv i tråden, hoppas bilderna blir uppskattade
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...