Ny Zoopetartikel från Aquarama-mässan i Singapore

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ny Zoopetartikel från Aquarama-mässan i Singapore

    Tor Kreutzman har varit vänlig nog att skriva en artikel från denna trevliga mässa. Stort tack för det Tor.

    Och jag hoppas att fler än jag gillar denna intressanta artikel
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Trevligt med en artikel från mässan i Singapore, någon gång så....gott jobbat Tor!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      Jag besökte denna mässa för första gången och hade nog förväntat mig mer eller så har mässan minskat drastiskt. ( var också någon som sa det. ) Fördelen med detta var o andra sidan att man sprang på "alla" hela tiden så det tog sin tid ändå.
      Nanokaren tycket jag inte var i Hannover klass, samtliga hade dock någon fisk i. Annars tycker jag artikeln belyser arrangemanget bra. Skall se om jag kan lägga upp lite foton jag med.
      När det sedan gäller bettor så ser man så klart en massa som inte finns här hemma. I Indonesien besökte jag en av de främsta Hermanus J Haryanto han höll och odlade över 40 VF varianter Många har man aldrig varket sett eller hört talas om.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av kaj.p
        Jag besökte denna mässa för första gången och hade nog förväntat mig mer eller så har mässan minskat drastiskt. ( var också någon som sa det. ) Fördelen med detta var o andra sidan att man sprang på "alla" hela tiden så det tog sin tid ändå.
        Nanokaren tycket jag inte var i Hannover klass, samtliga hade dock någon fisk i. Annars tycker jag artikeln belyser arrangemanget bra. Skall se om jag kan lägga upp lite foton jag med.
        När det sedan gäller bettor så ser man så klart en massa som inte finns här hemma. I Indonesien besökte jag en av de främsta Hermanus J Haryanto han höll och odlade över 40 VF varianter Många har man aldrig varket sett eller hört talas om.
        Nu var jag ju inte på denna mässa i år men jag har varit på de 6-7 tidigare så jag vet ju lite om utvecklingen. Förra mässan hade minskat en hel del från hur det var gången innan (pga lågkonjunkturen i Asien) och det var främst kineserna som uteblev då.
        Jag TROR inte att mässan var mindre i år än förra gången (men som sagt då, betydligt mindre än för 2 gånger sedan) men som Tor nämner i sin artikel så har ju denna mässa den stora fördelen att här finns bara akvaristik och den är på sås ätt inte så jobbig som Interzoo och som du skriver Kaj - här träffar man hela tiden på gamla bekanta så det tar ändå väldigt lång tid att gå igenom hela mässan

        Ser fram emot lite foton från dig Kaj
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • kaj.p
          • June 2002
          • 2952

          #5
          HAr långt ifrån redigerat klart alla bilder fyllde 8 GB men några finns nu uppe http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...username=kaj-p
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Kul att kolla på dina foton Kaj
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #7
              kaj.p; vilken ciklid är detta? http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...sabeth&cat=694

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Ursprungligen postat av freddi36
                kaj har faktiskt skrivit "namnet" - dvs Apistogramma elisabethae
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  #9
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  kaj har faktiskt skrivit "namnet" - dvs Apistogramma elisabethae
                  aha snygg var den iallfall

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    #10
                    Ursprungligen postat av freddi36
                    aha snygg var den iallfall
                    Absolut, men fotot var inte från Aquarama
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...