mina nya guldkorn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #46
    Ursprungligen postat av gullefjun
    Några bilder till på Mr. Borellii och en av tjejerna. Synd att mina bedrövliga växter är med på bild också.
    Så fina de är , riktigt fina
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #47
      Ursprungligen postat av PiaJo
      Så fina de är , riktigt fina
      Pia, tror du man kan önska sig både en ny kamera....och en co2-anläggning när man fyller år?
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #48
        Ursprungligen postat av gullefjun
        Pia, tror du man kan önska sig både en ny kamera....och en co2-anläggning när man fyller år?
        Yes!
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #49
          Uppdaterar mest för egen del, kan vara kul att hitta igen
          Jag har tömt hela karet, bytt från sand till ganska fin eng. sjösten, samt köpt massor av växter (dyrt), vilket jag inte hade förrut.
          Före, fanns bara anubias uppbunden på rötter. Har bara planterat lite crypto, fortsättning följer i morgon p.g.a. det åskar för jäkligt= ogilla!
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            #50
            Jag planterade växter fred-lördag...dom allra vanligaste, få se om dom växer till sig. Vet inte om jag ska köra igång med PMDD på en gång, eller om jag ska vänta tills dom förhoppningsvis kommer igång?
            Igår hade vattnet klarnat o diskusarna fick hoppa i. Dom verkade uppskatta att simma runt bland växterna, alla käkar förrutom "lektanten" som vanligt. Så här blev det.
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #51
              Jaha, då sitter man här med dessa manicker, kan ju säga, att lika rörigt som det är på bilden är det i min skalle. Sambon säger, att han måste nog ringa en "livlina".
              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #52
                Det ser bra ut, grattis till ett vuxenlego....
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • isolapojken
                  • November 2004
                  • 143

                  #53
                  Ursprungligen postat av gullefjun
                  Jaha, då sitter man här med dessa manicker...
                  Får man fråga om du alla dessa manicker köpts separat, eller om det var ett färdigt paket? Går själv i tankar att införskaffa motsvarande nämligen...

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    #54
                    Ursprungligen postat av isolapojken
                    Får man fråga om du alla dessa manicker köpts separat, eller om det var ett färdigt paket? Går själv i tankar att införskaffa motsvarande nämligen...
                    Manickerna är från Sera och JBL, köpt i Sverige, så det är inget färdigt paket. Jag har köpt på blocket, så jag vet inte så mycket mer.
                    Jag/vi går bara och blänger än så länge på alla delar, som ligger på golvet. Kommer nog att bli tvungen, att terrorisera ansjo med massor av frågor framöver.

                    /Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      #55
                      Jag uppdaterar lite igen då, mest för min egen del...jag menar, när man läser andras trådar/projekt är ju dom så utförliga och intressanta.
                      Har ju nyss införskaffat en CO2-anläggning, så jag har ju kunnat beskriva hur jag/vi monterar den. Kunskapen saknas tyvärr, så först måste jag o sambon plugga på lite mer.

                      I alla fall så har detta par lekt igen, säkert för tionde gången på tre månader. När man ser på henne, kan man inte tro, att hon inte ätit något på tre månader. Hon beter sig som vilken pigg diskushona som helst. Önskar bara jag kunde göra något för att få henne att käka. Dom är så himla fina tillsammans!
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #56
                        Jäklar... bebbelycka i apistokaret. Mr. Borellii å hans fruga har fått bebbisar -skitkul, att det lyckades! Trodde aldrig det skulle gå med det höga PH som vi har. Hoppas nu bara, att hon lyckas hålla dom tre corysarna borta från dom små grynen - för dom är ju pyttesmå. Fast jag har misstänkt, att hon hade nåt under några cryptosblad.
                        Försvinner dom åker corysarna i diskuskaret, tillsammans med sina släktingar som går där.
                        Bifogade filer
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #57
                          Kul, och en riktigt snygg pojke du har där....!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            #58
                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Kul, och en riktigt snygg pojke du har där....!
                            Ja, visst är han grann...tror han vet om det också.
                            Men det är ganska kul, för den här tjejen gillar han skarpt, han visar upp hela sin prakt för henne - den andra honan är inte fullt så attraktiv tycker han, gör inte mycket för att göra sig manlig för henne inte.

                            /Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              #59
                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Jäklar... bebbelycka i apistokaret. Mr. Borellii å hans fruga har fått bebbisar -skitkul, att det lyckades! Trodde aldrig det skulle gå med det höga PH som vi har. Hoppas nu bara, att hon lyckas hålla dom tre corysarna borta från dom små grynen - för dom är ju pyttesmå. Fast jag har misstänkt, att hon hade nåt under några cryptosblad.
                              Försvinner dom åker corysarna i diskuskaret, tillsammans med sina släktingar som går där.
                              Så kul! Han är riktigt fin
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                #60
                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Så kul! Han är riktigt fin
                                Ja, det känns varmt i hjärtat, att någonting lyckas till slut. Jag har haft olika apor under åren (jag gillar verkligen dom här små cikliderna) - dom har lekt, men har aldrig kommit så långt som till bebbar. Såg i din tråd, att du haft lite trubbel.

                                /Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...