Artikel från vår Planted Aquarium-resa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Artikel från vår Planted Aquarium-resa

    Ja någon artikel har jag visserligen ännu inte skrivet och det dröjer nog någon vecka till innan den är klar, men jag har i alla fall lagt in 202 foton från vår resa i Zoopets stora fotoarkiv (kan enbart ses av Goldmedlemmar) och ni hittar bl.a. foton på samtliga tävlande akvarier i såväl den stora klassen som i nanoklassen. Vilka akvarier tycker du var snyggast?

    Nedan visas de 2 klassvinnarna
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 09 February 2011, 17:11.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Jag väntar på att ni andra som var med på resan (ansjo, Pannecke, karrokaja, Göran.E, kaj.p etc.) skall lägga in lite foton från resan i Zoopets stora fotoarkiv så att jag även kan använda en del av dom när jag skriver artikeln.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      Skall se om jag kan fixar mina bilder i helgen Kjell har farit runt som en furie det sista över 400 mil på 8 dagar. Men nu är det tomt i almenackan iallfall lördag o söndag.
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av kaj.p
        Skall se om jag kan fixar mina bilder i helgen Kjell har farit runt som en furie det sista över 400 mil på 8 dagar. Men nu är det tomt i almenackan iallfall lördag o söndag.
        Låter bra - såg också att karrokaja hade lagt in några foton

        Ingen som tycker något om akvarierna i tävlingen?
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • kaj.p
          • June 2002
          • 2952

          #5
          Alla var iofs inte klarar när vi var där på fredagen vilket var synd men o andra sidan var det intressant o följa uppbyggnaden o tekniken. Sedan tycker jag att många var mycket snygga framför allt tycker jag att lägsta nivån har höjt sig enormt från tidigare år.
          Nordiska Diskus Sällskapet
          Hallandsakvaristerna
          BAK Gcg Maf NCS

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Och jag saknar fortfarande fisk i karen, det hade gjort intrycket mycket trrevligare. Nu vet jag att det inte blir så pga olika omständigheter, men ändå...
            Mina bilder kommer senast i helgen, tiden räcker inte riktigt till känner jag.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #7
              Ursprungligen postat av kaj.p
              Alla var iofs inte klarar när vi var där på fredagen vilket var synd men o andra sidan var det intressant o följa uppbyggnaden o tekniken. Sedan tycker jag att många var mycket snygga framför allt tycker jag att lägsta nivån har höjt sig enormt från tidigare år.
              Som du kan se på fotona var fortfarande inte riktigt alla akvarier klara ens på söndagen - totalt var väl ca. 2-3 av de 60 akvarierna då lite dimmiga.
              Annars håller jag med om att den lägsta nivån i år var något högre än tidigare, men de bästa tyckte jag inte var bättre i år än vad de har varit tidigare.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                #8
                håller på o laddar upp för fullt
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • fremar
                  • August 2003
                  • 1287

                  #9
                  Tyckte att karet med en stengång fram till en grotta var läckert och karet med svävande öar med växterna på. Kan ju inte se bilderna här dock

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Ursprungligen postat av fremar
                    Tyckte att karet med en stengång fram till en grotta var läckert och karet med svävande öar med växterna på. Kan ju inte se bilderna här dock
                    Men det är ju ännu bättre att se dom IRL

                    detta är i alla fall akvariet med stengång - kul idé
                    Bifogade filer
                    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 04 February 2011, 14:16.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • fremar
                      • August 2003
                      • 1287

                      #11
                      Jo de hade jag ju gärna gjort, men dottern fyllde 7 år den helgen så det gick inte, är mässan alltid samma datum? Eller sista helgen i januari eller något sånt?

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        #12
                        Ursprungligen postat av fremar
                        Jo de hade jag ju gärna gjort, men dottern fyllde 7 år den helgen så det gick inte, är mässan alltid samma datum? Eller sista helgen i januari eller något sånt?
                        Mässan brukar vara den första helgen i februari, men i år var det av någon anledning en helg tidigare
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          #13
                          Mina favoriter bland nanokaren var: 8, 13 och 14.

                          och Planted favoriterna var: 9, 17 och 29.
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            #14
                            I nanoklassen gillade jag i nämnd ordning dessa bäst 14, 5 och 7 - kul idé var 18
                            I plantedklassen valde jag dessa 22, 16 och 6 - kul idé var nr 11

                            Så helt klart så vi i alla fall inte samma smak karrokaja
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              #15
                              Så.. jag har lagt in mina bilder!! väntar frenetiskt på alla andras bilder!
                              Sesså!! tjupp, tjupp, sätt igång, ladda upp! häpp!
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              Arbetssätt...