Varför så få frågor om TETROR?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Ursprungligen postat av gullefjun
    Vad tror du om 1+7 - 240 liter å 120 cm långt. Antar, att det inte kommer att fungera speciellt...

    Jag tycker, att dom flesta tetror man har i karen "knycker" det mesta av maten...dom är ju snabbast liksom!

    //Inger
    Hmm, jag har läst dina planer om Kongotetror och funderat på att skriva en kommentar, men avstått.

    De fungerar även i ett 240 kar, men enligt mig kommer de inte till sin rätt och stressar övriga fiskar. Men det är vad jag tycker och det är ingen sanning, andra har säkert andra åsikter...

    En stor skillnad mellan Kongotetror och andra tetror är att de blir stora, upp mot åtta centimeter, super snabba matvrak som jagar varandra hela tiden.

    Men helt underbart vackra
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      Tack för svaret om Kongotetrorna!
      Har faktiskt lagt dem på hyllan redan, speciellt nu när jag läste ditt svar. Inte riktigt min typ av fisk, beteendemässigt Men i framtiden vore det kul för de är himla fina!
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • Jaxen
        • July 2012
        • 45

        Jag tycker det är kul med tetror, speciellt om man blandar dem. Nedan en film från kakaduakaret där jag har koppar- och rosentetror. Koppartetrorna är startfiskarna i detta kar. Det blev en del bråk när jag släppte i rosentetrorna men nu har de kommit överrens.


        Ursäkta kvaliteten, svårt med ljuset så fick köra stor bländare. Behöver fixa belysning.

        I mitt borelliikar fick mina gamla startfiskar neontetrorna sällskap av ett gäng glödbandstetror. Intressant färgblandning blev det och dessutom trivs de med varann. Kan inte ta bilder nu då det är grumligt efter stök med växterna.

        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        Senast redigerad av Jaxen; 30 September 2012, 17:27.

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          Kul med lite film! Koppartetror är riktigt fina firrar.
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • Christer5

            Jag har 25 st Vitfenade Rosentetror,mycket vackra och väldigt trevliga firrar.

            Hanarna spänner upp sig för varandra och dom har ett trevligt beteende.

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              En Neontetra-fråga!
              Jag har några stycken i mitt lilla kar och delar av dem har en tendes att "sova" (antar jag att de gör) lodräta med huvudet neråt. Hur normalt är det? Ingen av de andra tetrorna gör så, bara en eller flera av Neonerna. Gärna i en mörk hörna.
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • Ryskbompa
                • August 2012
                • 930

                Varför nämner ingen Rödmunstetran? Snygga och personliga

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av Ryskbompa
                  Varför nämner ingen Rödmunstetran? Snygga och personliga
                  Jag vet inte, men den kan vara svåra att fånga på bild och film, kanske därför?


                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Jag har tre olika tetraarter: vitfenad rosentetra, kolglödstetra (Hyphessobrycon amandae), och pirangatetra (Nannostomus beckfordi), och gillar dem alla tre. De är trevliga på olika sätt. Kolglödstetran verkar påfallande tålig för att vara en så liten sak. Se´n är t.ex briljanttetran en annan favorit.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Neptun
                      • March 2004
                      • 719

                      Ursprungligen postat av Ryskbompa
                      Varför nämner ingen Rödmunstetran? Snygga och personliga
                      Jag hade förut ett stim på 50 av dessa och tycker att de är mycket trevliga fiskar. Livliga och nog de som stimmar bäst av de tetror jag har haft. Numera har jag koppartetror, bara en liten grupp på 15 individer men jag tycker de är härliga i sina färger. Funderar på om jag skall utöka den till 50-talet, eller om jag skall testa på någon för mig ny variant.
                      "Failure does not require planning"

                      Kommentar

                      • Perlan
                        • July 2012
                        • 79

                        Jag köpte alla 25 rödmunstetrorna dom hade i akvarie affären igår till mitt 720 diskus kar. och funderade på en sak, om kan köper ett stim av någon annan tetra, låt säga rosen tetra. kommer dom simma i varsit stim eller dom blandar sig och kommer i en hel grupp?

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ursprungligen postat av Perlan
                          Jag köpte alla 25 rödmunstetrorna dom hade i akvarie affären igår till mitt 720 diskus kar. och funderade på en sak, om kan köper ett stim av någon annan tetra, låt säga rosen tetra. kommer dom simma i varsit stim eller dom blandar sig och kommer i en hel grupp?
                          Satsa på en högryggad tetra till det andra stimmet, då kommer de inte att blanda sig.
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Dessa colombiatetror har jag aldrig stiftat bekantskap med - dom går sen i onsdags i ett konvalesenskar.
                            Den ljusblåa färgen kommer säkerligen att komma till sin rätt, när dom kommer till sitt rätta kar band växter och rötter.

                            //Inger
                            Bifogade filer
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Några av mina vitfenade rosentetror, ena bilden visar en hane, den andra en hona.
                              Bifogade filer
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Bra bilder på fina fiskar!

                                Men jag undrar hur har du lyckat med att få dem att stå stilla
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...