Hur rengöra ytterfilter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Galadien
    • February 2004
    • 107

    Hur rengöra ytterfilter?

    Jag har ett fluval 304 vars flöde minskat på sista tiden och som nog skulle behöva rengöras lite. Jag har ingen instruktionsbok till det och han som jag fick det av är död så jag har ingen aning om hur jag rent praktiskt går till väga? Jag förstår hur själva filtermaterialet ska rengöras men hur gör man för att koppla loss ytterfiltret från akvariet utan att det slutar med en sjö på golvet? Jag antar att det ska stängas av först, men mer än så vet jag inte, har alltid haft innerfilter innan.
  • Faltsetas
    • June 2010
    • 96

    #2
    Här har du instruktions boken på nätet




    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      o rengör inte så att det blir helt rent. då tar du bort alla nyttiga bakterier. spola bara av det värsta gojset.

      Kommentar

      • Galadien
        • February 2004
        • 107

        #4
        Tack så mycket! Lyckades rengöra det med hjälp av manualen. Nu är det igångstartat och har ett helt annat flöde, dock så låter det konstigt och det kommer bubblor från utflödesmunstycket hela tiden, så det verkar som om det finns luft kvar i ytterfiltret? Hur gör jag för att få bort den?

        Kommentar

        • Lilla Damen
          • February 2008
          • 2649

          #5
          Ett nystartat filter låter nästan alltid mer än normalt, pga luft som finns kvar inuti... men det löser sig själv efter en stund .

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            kan ta nån dag innan det slutar låta

            Kommentar

            Arbetssätt...