Vilken film...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • addo
    • January 2007
    • 609

    Kom på att regissören gjort ett par till filmer, ska nog samla mod kolla på någon av dom i helgen.

    Inte film, men senaste serien jag såg var Fargo (baserad på filmen), den var helt klart den bästa serien jag sett alla kategorier! 9,1 i betyg på IMDB säger en del.

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Ursprungligen postat av blaze1337
      ska ses under helgen inte känslig för filmer gillar såna filmer så får se hur den är
      Saw, ichi the killer, i spit on your grave, clockwork osv är verkligen INGENTING i jämförelse med den.. Det är en sån där film som människor blir upprörda på en för att man ens nämner på annat än cineast-forum för att "won't somebody please think of the children!!!!"..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        The amazing spider man 2

        vet inte riktigt hur jag ska börja med denna eftersom den är både bra och dålig.. Den är dålig om man väntar sig avengers eller thor eftersom det inte är samma typ av film.. Den känns inte lika tyskt/japanskt utvecklad och deffad för att passa "målgruppen" som andra marvel-produktioner.. Hjältarna är inte perfekta, effekterna är inte lika michael bay'ska, skurkarna är lite fåniga och världen är inte direkt hotad.. Om avengers är militären är spider man mer som en detektiv..

        Tillhör du däremot dem som läste spindelmannen från 60-90-tal kommer du att få se precis den spindelmannen som du känner, en ung grabb som kämpar för att hålla näsan ovanför vattenytan medan världen rasar runt honom, alltid desperat och alltid med känslan av att de lugna perioderna bara är korta pauser mellan katastroferna..

        Effekterna/actionscenerna är helt absurt välgjorda på så sätt att spindelmannen egentligen inte är särskilt kraftfull jämfört med många andra superhjältar men får allt att gå ihop tack vare snabbtänkthet och vilja..

        Emma stone förtjänar som alltid att nämnas och inte mindre i denna film.. En av de blivande stora!

        Båda filmerna i denna serien är till fansen och det är ovanligt så hatt av!
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Rebah
          • January 2012
          • 410

          Gone girl. Intressant film, obehaglig och snygg, nästan lite rolig ibland, fast ironisk lite halvmörk humor. Bra skådespeleri med, och Fincher kan ju vara rätt grym (Seven!). Skulle la inte ge den riktigt 5/5, men riktigt bra var den ändå.
          "The trees move... do you not see it?"

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Wing Commander... Jodå, den tog sig lite mot slutet. Var väl inte superbra, men inte usel heller. Har lite svårt för det där såpetjafset mellan vissa karaktärer som en del filmer inleds med, som t.ex denna.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              How To Train Your Dragon 2... Riktigt bra film, med en och annan oväntad händelse (kanske inte för dem som läst böckerna, som jag inte har, så har ingen aning om vilka scener som är med där). HTTYD-filmerna tillhör helt klart mina DreamWorksfavoriter, då de är fulla med humor och sköna karaktärer, som blandas snyggt med spänning, dramatik och bra musik.

              Barnfilm? Njaa... Nej...
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Big Hero 6... Cool är bara förnamnet. Snygg, bra karaktärer, och en helt ok story.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Penguins of Madagascar... Jodå, de är lika galna som vanligt.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Jurassic World... Joo, njaaa... Den var ok, men kändes ganska bagatellartad, och rätt full med klichéer, i stil med att det här är vad som händer om du är en girig typ som bara bryr sig om pengar. Faktiskt så kändes storyn ungefär lika tunn som i trean, där det kändes som att de olika scenerna mest var till för att klämma in ytterligare en cool dinosaurie. Och interaktionerna mellan dinosaurierna kändes lite konstiga, som mellan velociraptorn och T-rexen på slutet. Och på vilket sätt är det bra att släppa ut ännu en jättedinosaurie med tänder, för att bekämpa filmens stora (och då menar jag stor) nemesis? Två fel brukar sällan bli ett rätt, liksom. Jaja... Den var ok, som sagt.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Minions... Jag säger bara en sak: Banana!
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Star Wars: The Force Awakens... Mycket bra film. Kylo Ren var läskigt lik sin morfar Anakin. Att de bröt filmen strax efter det klassiska textintrot, för att några hade satt sig på fel plats, kan man ju tycka saker om. Det kunde de ju ha gjort innan, eller bara struntat i det.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Inside Out... Pixars senaste. Smart, knäpp, sorglig och kul på en gång.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Zootropolis/Zootopia... Om jag förstår rätt, så heter den tydligen både och... Kanske olika marknader (verkar som den heter Zootropolis i Europa, men Zootopia i USA). Känns som ett av de mer meningslösa namnbytena/översättningarna av en filmtitel jag har varit med om. En annan Disneyfilm, "Home on the Range", som på svenska har blivit "Kogänget" vinner å sin sida titeln värsta/sämsta titelöversättning. Men sak samma... Zootropolis, hmm, Zootopia, eeh whatever... är hur som helst Disneyklassiker nummer 54, dataanimerad (istället för tecknad), och, tro det eller ej, riktigt bra! Bara scenen med sengångarna, som visades i förra årets Kalle Ankas jul, är anledning nog att se den.
                            Senast redigerad av Shepard; 13 July 2016, 22:27.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Independence Day: resurgence... Jovars... Inte sämre än den förra, som hade ett ganska osannolikt och småfånigt slut.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Ice Age 5: Collision Course... Jodå, knäppt och galet som vanligt. Mannys lite truliga humör, Sids oförmåga att inse hur klumpig och tafatt han är, och Scrats något besatta jakt på sitt kära ekollon, allt fanns där, som vanligt. Slapstickhumor blir väl aldrig riktigt gammal, så det är väl lite därför, ihop med sköna karaktärer, som Blue Sky Studios kommer undan med fyra uppföljare till Ice Age.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...