Vilken film...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    True Grit http://www.movieweb.com/movie/true-grit, en riktigt bra western.
    Varför görs det så få bra westernfilmer numera...?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Ursprungligen postat av ansjo
      True Grit http://www.movieweb.com/movie/true-grit, en riktigt bra western.
      Varför görs det så få bra westernfilmer numera...?
      slut på hårda män..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av karrokaja
        Laputa - Castle in the Sky

        Det är en sån här film som gör att man vill dö, bara för möjligehten att leva i en sagovärld... fyfan vilken mäktig film!
        Den är så snyggt gjord att man börjar gråta! asså bara hur den är tecknad... storyn är bra, men hur filmen ser ut... åhhh, det finns inte ord.
        Hoppas du har rätt, beställde den nyss Har Tales From Earthsea, och Spirited Away.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          D-War, på bluray... Den var väl ok, lite tunn kanske, kunde kanske varit nå´n halvtimme längre, för att fördjupa karaktärerna. De bästa scenerna var när Imoogiormen och draken slogs, och när en tant såg en av skurkarna gå rakt igenom ett metallnät, och försökte följa efter, men gick rakt in i det istället
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Battlestar Galactica - The Movie, från 1978 Nu får jag väl börja kolla på den nya serien jag skaffade för ett tag se´n.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              Ursprungligen postat av ansjo
              True Grit http://www.movieweb.com/movie/true-grit, en riktigt bra western.
              Varför görs det så få bra westernfilmer numera...?
              Svårt att komma med nån ny vinkel kanske - True Grit är ju en remake av en John Wayne film.

              Du har väl antagligen sett dem, och de är inte västern, men om du gillade True Grit kan det nog tänkas att du gillar No Country For Old Men och Fargo också. Jag tycker de har samma kärva ton och bildspråk.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                Kung Fu Panda 2.
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Rango... Hmm, tja, den var rätt kul, bör väl ses några gånger kanske. Undrar om George Lucas har sett den, i så fall fick han nog hicka när han såg ödletjejen Beans, min första tanke när jag såg henne var i alla fall Jar-Jar Binks

                  Och priset för dummaste översättning går tiiiill (trumvirvel)... Textaren som i extramaterialet om djuren i filmen översatte "horny lizard" med... Ja gissa ("horny" syftar i det här fallet på att den har "horn").
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Merza
                    • March 2009
                    • 57

                    Balls of Fury.. gammal film.. Men ping pong blir aldrig gammalt

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Event Horizon... Den var helt ok, Laurence Fishburne är en bra skådis.
                      Senast redigerad av Shepard; 07 August 2011, 17:08.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • eriahl
                        • April 2004
                        • 5681

                        The Transporter
                        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Yogi Bear... Blev lite besviken när jag såg att de blandat dataanimationer med riktiga skådespelare (barnfilmsvarning), men den hade faktiskt en viss charm, även om den var lite småtöntig.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            The Host, helt ok koreansk monsterskräckis.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              The Cove. en sann skräckhistora om delfinslakten i japan
                              sevärd för man får se vad som värkligen händer..

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                mm, fuck a duck midflight.. har slutat se naturfilmer i princip.. alla ska ha ett samvete.. "ah, nu när ni sett allt detta vackra vill vi också att ni ska veta att det med den nuvarande avverkningstakten kommer att finnas i ungefär 2 veckor till"..



                                Cowboys vs Aliens

                                8/10 för mig.. riktigt underhållande..
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...