Vilken film...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    The Avengers... Tja, den var rätt cool Tony Stark är lika sarkastisk och smådryg som alltid, hehe... Och så är ju vår Stellan Skarsgård med.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
      och om american history X hade varit FÖR rasism? hade den också bara varit hård eller hade det fortfarande varit en fantastisk film?
      Då hade den ju över huvud taget inte varit AHX. Filmen är inte bra pga att den har en curb stomp (som inte ens visas i bild), utan för att den har bra skådespeleri, bra regi, och en bra historia.

      Irreversible däremot vill ingenting annat än vara hård, och är inte bra ens på det. Den försöker vara chockerande actionfilm, som en korsning mellan Human Centipede och Pitbull, men gör det dåligt.

      det var ju ingen som vågade ge fight club bra recensioner innan vemdetnuvar gjorde det först och det stående omdömet var en "adrenalin-film" som KANSKE skulle upp på bio istället för den kritik mot vårt samhälle och den frågeställning den faktiskt är..
      Jag avskydde Fight Club just på grund av den klumpiga "samhällskritiken". Fight Club är väl inte heller någon adrenalinfilm, det är ju bara prat prat prat.

      jag tycker också att irreverible är för mycket men på samma sätt som vissa tycker att göta kanal eller sommaren med göran är det bästa som finns kanske det finns folk som tycker att irreversible ger något..
      Fem miljoner flugor kan inte ha fel, Twilight är bästa filmen nånsin?
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Såg nyss två filmer (ja, rätt stor kontrast mellan dem, jag vet) :

        Resident Evil Damnation... Dataanimerad, och utspelar sig i Resident Eviluniversumet. Rätt bra, men också förmodligen ganska lättglömd. Ada Wong är lika svårplacerad som vanligt, är hon på rätt eller fel sida? Ond eller god? Hon tenderar till att hjälpa Leon på ett eller annat vis, men man får ändå känslan av att hon har en egen, något ljusskygg agenda. Fighten mellan Ada och Svetlana (presidenten i det påhittade östlandet filmen utspelar sig i) var rätt cool.

        The Muppets... Tja, mupparna är alltid mupparna... Men den började ta sig först när just mupparna började göra entré i stor skala. Den hade en del kul scener, och även några rörande. Men sångnumren var väl sådär, det enda som var lite kul var skurken Richmans rapande (nej, inte rapande som i "druckit för mycket läsk"), med tillhörande karaoke/singalongtext...
        Senast redigerad av Shepard; 29 September 2012, 01:47.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Prometheus... Hmm, ja... Ett omdöme är svårt att ge, eftersom filmen hade två sidor. Dels var den rätt cool, och skulle inte påstå att den är en av de sämre filmerna jag har sett. Å andra sidan så finns där en del saker som man undrar lite över... Hur har de tänkt här, har de där monstren nå´t med varelserna i Alienfilmerna att göra, och så vidare. Har för mig att jag läste att de ville göra filmen så att den kunde stå på egna ben ifall en uppföljare inte blir av, men jag tycker nog att de allt får vara snälla och göra i alla fall en uppföljare, så kanske man begriper lite mer.

          Och Noomi Rapace... Misstänker skarpt att Elizabeth Shaw ska föreställa typ mormor eller farmor till Ellen Ripley I alla fall jag tycker att en viss likhet finns mellan Shaw och Ripley.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Joakim Lundgren
            • August 2006
            • 631

            Ursprungligen postat av Animaniac
            Prometheus... Hmm, ja... Ett omdöme är svårt att ge, eftersom filmen hade två sidor. Dels var den rätt cool, och skulle inte påstå att den är en av de sämre filmerna jag har sett. Å andra sidan så finns där en del saker som man undrar lite över... Hur har de tänkt här, har de där monstren nå´t med varelserna i Alienfilmerna att göra, och så vidare. Har för mig att jag läste att de ville göra filmen så att den kunde stå på egna ben ifall en uppföljare inte blir av, men jag tycker nog att de allt får vara snälla och göra i alla fall en uppföljare, så kanske man begriper lite mer.

            Och Noomi Rapace... Misstänker skarpt att Elizabeth Shaw ska föreställa typ mormor eller farmor till Ellen Ripley I alla fall jag tycker att en viss likhet finns mellan Shaw och Ripley.
            Jag såg oxå prometheus igår. Vad jag förstod så kom alienmonstret fram ur en morph mellan shaw(människa) och den där vite jätten. Shaw hade ju haft den där bläckfisken i sig som sen "befruktade" jätten. I slutet kom ju nåt alienliknande monster ut ur jätten.

            Jag säger: hyfsad film, bra start på en serie filmer där uppföljarna förhoppningsvis väver samman storyn till nåt bra.
            Senast redigerad av Joakim Lundgren; 07 October 2012, 09:18.
            AKA: Lizardking

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Ursprungligen postat av Joakim Lundgren
              Jag såg oxå prometheus igår. Vad jag förstod så kom alienmonstret fram ur en morph mellan shaw(människa) och den där vite jätten. Shaw hade ju haft den där bläckfisken i sig som sen "befruktade" jätten. I slutet kom ju nåt alienliknande monster ut ur jätten.

              Jag säger: hyfsad film, bra start på en serie filmer där uppföljarna förhoppningsvis väver samman storyn till nåt bra.
              Men jag funderar lite ändå... "bläckfisken" verkar ju vara nå´n sorts tidig, gigantisk morph av facehuggers, eftersom den "befruktade" jätten, som en facehugger. Men vad gjorde den då inne i Shaw? Facehuggers utvecklas ju i ägg lagda av en drottning. Shaw blev "gravid" med "bläckfisken" efter att ha haft sex med Holloway, som hade blivit smittad med den där svarta sörjan, av David. Så vad var Davids agenda, och på vems order agerade han, när han smittade Holloway? Och chestbustern, som tar sig ur jätten, varför var den så stor? I Alienfilmerna är de väl kanske nå´n halvmeter eller så. Här var den ungefär lika stor som en fullvuxen warrior. Att den såg lite annorlunda ut kan ju förklaras med att warriors ser lite olika ut beroende på vilken art värden är, men det förklarar inte storleken, eftersom utgångshålet på jätten (piloten de hittar i början) i Alien är ganska litet, om jag minns rätt.

              Nej, jag tycker nog att det verkar som att de i sin strävan att få filmen att stå för sig själv, och inte "vara Alien" så har de råkat göra den lite ologisk. Hade väl varit bättre om de gjort den till det den faktiskt är, en del i Alienuniversumet, och gjort varelserna till de facehuggers och warriors vi känner från Alienfilmerna. Men samtidigt ville de väl göra nå´t nytt. Och den där "ormen" se´n... Hade den nå´t med saken att göra, eller var den bara en allmänt otrevlig sak som råkade leva där? Och hur osmart får man vara? En okänd ormliknande varelse på en okänd planet, reser framkroppen, och spänner ut två "vingar" vid huvudet, i nå´t som väl närmast kan liknas vid en kobras hotbeteende, och man försöker gå fram och gulla med den

              Vad jag förstår, är människan ättlingar till jättarna. Men de sa nå´t om i slutet, att de ville utrota människan, men ändrat sig. Det var mer än den där nyss uppväckta jätten visste, tydligen, eftersom han attackerade dem, och se´n gav sig iväg mot jorden. Och de hade väl en teori om att de inte var nöjda med sin "skapelse" och ville utrota människan, och börja om, men det kan ju också vara så, att de var rätt krigiska, och helt enkelt bara såg människan som ett hot.
              Senast redigerad av Shepard; 07 October 2012, 16:34.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Joakim Lundgren
                • August 2006
                • 631

                Ursprungligen postat av Animaniac
                Men jag funderar lite ändå... "bläckfisken" verkar ju vara nå´n sorts tidig, gigantisk morph av facehuggers, eftersom den "befruktade" jätten, som en facehugger. Men vad gjorde den då inne i Shaw? Facehuggers utvecklas ju i ägg lagda av en drottning. Shaw blev "gravid" med "bläckfisken" efter att ha haft sex med Holloway, som hade blivit smittad med den där svarta sörjan, av David. Så vad var Davids agenda, och på vems order agerade han, när han smittade Holloway? Och chestbustern, som tar sig ur jätten, varför var den så stor? I Alienfilmerna är de väl kanske nå´n halvmeter eller så. Här var den ungefär lika stor som en fullvuxen warrior. Att den såg lite annorlunda ut kan ju förklaras med att warriors ser lite olika ut beroende på vilken art värden är, men det förklarar inte storleken, eftersom utgångshålet på jätten (piloten de hittar i början) i Alien är ganska litet, om jag minns rätt.

                Nej, jag tycker nog att det verkar som att de i sin strävan att få filmen att stå för sig själv, och inte "vara Alien" så har de råkat göra den lite ologisk. Hade väl varit bättre om de gjort den till det den faktiskt är, en del i Alienuniversumet, och gjort varelserna till de facehuggers och warriors vi känner från Alienfilmerna. Men samtidigt ville de väl göra nå´t nytt. Och den där "ormen" se´n... Hade den nå´t med saken att göra, eller var den bara en allmänt otrevlig sak som råkade leva där? Och hur osmart får man vara? En okänd ormliknande varelse på en okänd planet, reser framkroppen, och spänner ut två "vingar" vid huvudet, i nå´t som väl närmast kan liknas vid en kobras hotbeteende, och man försöker gå fram och gulla med den

                Vad jag förstår, är människan ättlingar till jättarna. Men de sa nå´t om i slutet, att de ville utrota människan, men ändrat sig. Det var mer än den där nyss uppväckta jätten visste, tydligen, eftersom han attackerade dem, och se´n gav sig iväg mot jorden. Och de hade väl en teori om att de inte var nöjda med sin "skapelse" och ville utrota människan, och börja om, men det kan ju också vara så, att de var rätt krigiska, och helt enkelt bara såg människan som ett hot.
                Haha vilken grymt nördig analytisk debatt det här blir om en rätt träig film. (dock är serien och iden som helehet fantastisk). Jag uppfattade det hela som att mänskligheten skapades i början av filmen när jätten vid vattenfallet lät sig demonteras ner på cellnivå på en tydligen ren från mikrobakterier eller dylikt ( jorden) och att sen att allt liv kom att härstamma från den jätten.
                Ormen fick väl den där flummige forskaren att förvandlas till nån form av värd som den använde för att attackera de andra med. Varför då kan man fråga sig?

                Att David agerade på gamlingens agenda var ju rätt uppenbart i början men sen när det svamlades kring huruvida artificiell intelligens (david) har själ, kan känna besvikelse etc fick jag intrycket av att han på egen hand ville skapa en ny livsform i nån sorts filosofisk sensmoralisk andemening. FÖR mycket flum för min smak, skip the b.s and start the random killing spree var väl lite av känslan man fick ibland i filmen.
                AKA: Lizardking

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av Joakim Lundgren
                  Haha vilken grymt nördig analytisk debatt det här blir om en rätt träig film. (dock är serien och iden som helehet fantastisk). Jag uppfattade det hela som att mänskligheten skapades i början av filmen när jätten vid vattenfallet lät sig demonteras ner på cellnivå på en tydligen ren från mikrobakterier eller dylikt ( jorden) och att sen att allt liv kom att härstamma från den jätten.
                  Ormen fick väl den där flummige forskaren att förvandlas till nån form av värd som den använde för att attackera de andra med. Varför då kan man fråga sig?

                  Att David agerade på gamlingens agenda var ju rätt uppenbart i början men sen när det svamlades kring huruvida artificiell intelligens (david) har själ, kan känna besvikelse etc fick jag intrycket av att han på egen hand ville skapa en ny livsform i nån sorts filosofisk sensmoralisk andemening. FÖR mycket flum för min smak, skip the b.s and start the random killing spree var väl lite av känslan man fick ibland i filmen.
                  Hehe, tja, det blir väl lätt så med en film som bygger på ett kultförklarat filmuniversum, och som vill vara djup. Har för mig att Alienfilmerna också har en massa "nördiga" teorier runt sig. Och jag är inte den enda, läste på Discshop, och där grävde både recensenten och nå´n mer rätt djupt i Prometheus. Läste nå´n frågeställning om Vickers, om hon är android eller människa, men det är rätt självklart tycker jag, när kaptenen stöter på henne, och frågar om hon är människa eller android, och hon säger "min hytt, om 10 minuter" Hon hade alltså för avsikt att visa att hon minsann är människa.

                  Jag hoppas inte de krånglar till det för mycket i eventuella uppföljare. Alienfilmerna är ju föredömligt enkla, och logiska, i hur varelserna fungerar, och fortplantar sig.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Dead Space: Aftermath... Hmm... För det första, varför var en del sekvenser (tillbakablickarna) tecknade i en ganska välgjord och cool stil, och andra tämligen taffliga dataanimationer? Och filmen i övrigt... Nja, den var rätt rörig. Då var väl Resident Evil: Damnation, och även Dead Space: Downfall bättre...
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ice Age 4... Tja, Ice Age är ju alltid Ice Age... Småkul, men jag tycker nog att Pixar och DreamWorks börjar dra ifrån Blue Sky när det gäller kvaliteten på animationerna...
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Batman: The Dark Knight Rises... Mycket välgjord, och tät stämning... Men undrar lite över slutet...
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Majkie88
                          • August 2012
                          • 215

                          Såg precis Total Recall, riktigt bra film! Rekomenderas

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Brave... Tja, vad ska man säga, Pixar har gjort det igen
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Mass Effect: Paragon Lost... En liten bakgrundshistoria till James Vega, en av karaktärerna man har som bestättningsmedlem i spelet Mass Effect 3. Lite ovant att se krogans, vorcha, och asari som mangakaraktärer... Och så saknade jag turians. Att röstskådisarna inte var samma till de karaktärer som även förekommer i spelen, var lite trist... Men de var hyfsat lika.

                              Men igenkänningsfaktorn från spelen var rätt hög, och slutet var intensivt och känslofyllt.
                              Senast redigerad av Shepard; 27 March 2013, 13:42.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Har kollat igenom de tre Family Guy Star Warsparodierna... Hehe... Hehehe... Hehehehehe...

                                Måste säga att skeppen och effekterna var förvånansvärt välgjorda, med mjuka animationer. Det liknade celshading... Hade nästan köpt dem i en seriös tecknad/dataanimerad Star Wars.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...