Interzoo 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Interzoo 2008

    Jag har nu äntligen hämtat mig från diverse sjukdomar och kunnat börja ta itu med allt arbete som samlats på hög.
    Jag har t.ex. lagt in 105 foton i Zoopets stora fotoarkiv (enbart för goldisar) från den gigantiska zoofackmässan Interzoo. Någon av de närmaste dagarna räknar jag också med att lägga upp en artikel från mässan så att alla kan läsa och kolla på en del foton därifrån.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Väntar med spänning!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      Missade du katten Kjell. Shappe ville gärna ha med den hem till Vinsta zoo.
      Bifogade filer
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av kaj.p
        Missade du katten Kjell. Shappe ville gärna ha med den hem till Vinsta zoo.
        Det var nog mycket som jag tyvärr missade
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Den kisen kunde gärna fått jobb i affären här i stan med.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #6
            Snuskgubbar!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Vadå snuskgubbar, jag tycker hon ser snäll ut ju!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #8
                Jag tycker hon verkar dyr i driftmed tanke på storleken
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Så har jag då fått klart artikeln från Interzoo - den kan läsas här http://www.zoopet.com/index.php?opti...sk=view&id=484
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Mamma Mia
                    • December 2004
                    • 2504

                    #10
                    Tack än en gång för en trevlig "resa" med dig! Vill bara klaga på en sak: att man inte kan gå närmare inpå bilderna och att man måste "backa" med pilen för att komma tillbaka till artikeln efter varje bildtitt - och hamnar i början varje gång... annars var det kanon! Kul att corysarna hade så roligt och synd om dig som var så sjuk.
                    Always look at the bright side of life

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ursprungligen postat av Mamma Mia
                      Tack än en gång för en trevlig "resa" med dig! Vill bara klaga på en sak: att man inte kan gå närmare inpå bilderna och att man måste "backa" med pilen för att komma tillbaka till artikeln efter varje bildtitt - och hamnar i början varje gång... annars var det kanon!
                      Närmare inpå kan man väl gå - det är ju bara att klicka på fotot om man är goldis. Det andra håller jag med om kan vara lite segt eftersom alla fotona då måste laddas upp igen.
                      Så vill man mest kolla på fotona är det kanske smartast att gå direkt in på stora fotoarkivet och bläddra där - medan man kan ta denna lilla nackdel om det bara är några enstaka foton man skall kolla på.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Azur
                        • March 2003
                        • 12946

                        #12
                        Nano-kar kommer stort, det har väl ingen missat, men det är en trend jag personligen inte gillar. Bara för att man KAN hålla en clownfisk eller annan frökenfisk vid liv i alldeles för små akvarier är det inte en bra idé att göra det.
                        I praktiken är det guldfisk-skålar med bättre filtersystem.
                        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          #13
                          Ursprungligen postat av Azur
                          Nano-kar kommer stort, det har väl ingen missat, men det är en trend jag personligen inte gillar. Bara för att man KAN hålla en clownfisk eller annan frökenfisk vid liv i alldeles för små akvarier är det inte en bra idé att göra det.
                          I praktiken är det guldfisk-skålar med bättre filtersystem.
                          Ja tycker att det mest är positivt.
                          Anledningen till det att de flesta nanokar har utmärkta filtersystem.
                          En annan fördel är att folk nu lär sig hur viktigt det är att ha både ett bra filtersystem samt vilka fiskar/räkor som man kan ha i små akvarier.

                          Tidigare gällde ju snarare "regeln".
                          Guldfiskskålar förkastligt.
                          Rektangulära akvarier bra.

                          Denna inskränkta inställning är bra mycket farligare. Så jag tycker som sagt att nano-akvarier har höjt den akvaristiska nivån vilket också innebär bättre djurvård.
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • petnym
                            • May 2002
                            • 5028

                            #14
                            Kul att läsa! ...Nästa gång kan ni ju byta älgen mot en sån där katt... Lockar säkert fler besökare.
                            Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                            Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                            Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                            Kommentar

                            • Mamma Mia
                              • December 2004
                              • 2504

                              #15
                              Nja, även det lilla extraklicket ger en - tycker jag - för liten bild. Jag vill kolla detaljerna

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Närmare inpå kan man väl gå - det är ju bara att klicka på fotot om man är goldis.
                              Always look at the bright side of life

                              Kommentar

                              Arbetssätt...