Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Hmm, nå'n som vet nå'n sida (gärna svensk) där man kan köpa spelrelaterade saker, som t-shirts t.ex? Vill bl.a ha tag i en N7 (Mass Effect) t-shirt.

    Kan inte Uncharted 4 och Mass Effect Andromeda komma ut nu...
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Axman
      • January 2013
      • 188

      coolstuff och webhallen har väl en del. annars så googlade jag på n7 och tröja och då dök en sida som heter roliga prylar upp. men ingen aning om vad det är för sida.

      Själv plöjer jag igenom Shadowrun: Hong Kong nu.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Jag är inne på ännu genomspelning av Mass Effect 3 (rädda mig nå'n, det spelet har snärjt mig helt, trots det usla slutet)...
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Yadina
          • December 2014
          • 367

          Har spelat, spelar och kommer alltid att spela Football Manager. Fast sedan mitten av nittiotalet.
          I tvspelsväg blir det FIFA och COD på PS4

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Jag spelar Warcraft 3 igen. Fyfan vilket bra spel.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Rebah
              • January 2012
              • 410

              Precis reloadat mig igenom Pillars of Eternity, så många val ju så måste änna testa sig fram lite Riktigt bra faktiskt, men så gillar jag ju såna spel med (baldur's gate 2 är fortfarande uppe i top 3 listan ) Snyggt är det, rätt cool story, och roliga/intressanta npcs och sidequests med. Gillar char creation biten med, med background och många classes/races att välja mellan.
              "The trees move... do you not see it?"

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Jag funderar på att köra StarCraft (ettan alltså) igen, eftersom jag aldrig körde klart det, tror jag gav upp på sista uppdraget, och så har jag aldrig spelat expansionen, trots att jag har den. Men har även en del spel till PS3 och Xbox360 liggande, som jag aldrig har orkat ta tag i. En anledning till att jag har svårt att lämna ME är nog att jag vet att jag klarar dem, de är inte för svåra, kanske beroende på att de har fokuserat mer på storyn och karaktärerna istället för übersvåra bossar, och fiender som dyker upp överallt, och inte hör till storyn, eller ett visst uppdrag, som t.ex Dragon Age, som är gjort av samma utvecklare som ME, men ändå inte riktigt går att jämföra med det, till DA:s nackdel.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  A rockin' musical parody of First & Third Person Shooter cliches & tropes! Ramirez would approve.Click to subscribe! http://www.youtube.com/subscription_cent...
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Så har man kört igenom Uncharted: Nathan Drake Collection till PS4 (har klarat dem två gånger innan till PS3) för att friska upp minnet om storyn innan jag sätter igång med Uncharted 4. Älskar de spelen, även om särskilt trean har några strider som är mer än lovligt frustrerande, och riskabla för handkontrollen.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Så var "Uncharted 4: A Thief's End" avklarat. En story, och karatärer, som faktiskt gjorde att man ville spela vidare bara för att komma till nästa cut scene, för att se vad som skulle hända härnäst. Och grafiken... att kalla den vacker vore en underdrift. Och titeln som bästa sidekicks nå'nsin i ett spel (hela Unchartedserien) måste nog gå till Elena Fisher och Victor Sullivan. Har sett en del playthroughs från Uncharted 4, och tjejerna som spelar verkar ha en stor soft spot för Sully, och jag förstår dem, hans karaktär är välskriven och älskvärd, samtidigt som han ser ut som en riktig mysfarbror med sin mustasch. Själv är jag nog lite kär i Elena Har alltid gillat hennes karaktär, tuff och kapabel, men samtidigt en mjuk och känslig själ, som verkligen älskar sin Nate. Men i det här spelet togs det till en ny nivå, med grafiken, som verkligen fick alla karaktärerna (men särskilt Elena) att se mycket mänskliga och levande ut. Trodde nog att grafiken skulle vara snyggare än de tidigare, som var till PS3 (men släppta som en samling till PS4), men att särskilt karaktärerna skulle vara så här snygga, det trodde jag inte.

                      Nå't negativt då? Tja, Naughty Dog verkar ha en förkärlek för att slänga in partier med onödigt frustrerande strider, och även i Uncharted 4 har de "lyckats" med det. Nate blir ju inte starkare, eller får mer skydd ju längre in i spelet man kommer, och det är ingen fara förrän man kommer ungefär 4/5 in i det, då det börjar dyka upp lite väl jobbiga strider, som man, om man som jag är en casual gamer och inte en hardcore gamer, dör ett antal gånger på. Men med det sagt, striderna i Uncharted 4 är betydligt mindre frustrerande än Naughty Dog's andra stortitel, The Last of Us, som fick mig att slita mitt hår många gånger, är förvånad att jag inte blev flintis

                      Så sammanfattningsvis är Uncharted 4 ett riktigt bra spel, 8/10 känns som ett rätt rimligt betyg.
                      Senast redigerad av Shepard; 27 June 2016, 22:41.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Nå'n mer än jag här som längtar efter Mass Effect Andromeda? Ingen alls? Nähä... Går väl och lägger mig då
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Axman
                          • January 2013
                          • 188

                          Pff, har återupplivat en amiga 500 nu och spelar sim city, monkey island 2 och popolous

                          Guybrush: How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
                          Carpenter: A woodchuck would chuck no amount of wood since a woodchuck can’t chuck wood.
                          Guybrush: But if a woodchuck could chuck and would chuck some amount of wood, what amount of wood would a woodchuck chuck?
                          Carpenter: Even if a woodchuck could chuck wood and even if a woodchuck would chuck wood, should a woodchuck chuck wood?
                          Guybrush: A woodchuck should chuck if a woodchuck could chuck wood, as long as a woodchuck would chuck wood.
                          Carpenter: Oh shut up.

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Axman
                            Pff, har återupplivat en amiga 500 nu och spelar sim city, monkey island 2 och popolous

                            Guybrush: How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?
                            Carpenter: A woodchuck would chuck no amount of wood since a woodchuck can’t chuck wood.
                            Guybrush: But if a woodchuck could chuck and would chuck some amount of wood, what amount of wood would a woodchuck chuck?
                            Carpenter: Even if a woodchuck could chuck wood and even if a woodchuck would chuck wood, should a woodchuck chuck wood?
                            Guybrush: A woodchuck should chuck if a woodchuck could chuck wood, as long as a woodchuck would chuck wood.
                            Carpenter: Oh shut up.
                            Amiga 500 ja (uppgraderad till en Amiga 1000 om jag inte minns fel)... Har en så'n liggande nå'nstans, fick igång den för några år se'n, och en del av de gamla spelen funkade faktiskt fortfarande. Jaguar XJ220, Chuck Rock, Leander, Gunship, Dune 2, det var inte igår man spelade dem för första gången. Hmm... Har ju de nygjorda versionerna av båda Monkey Islandspelen till Xbox360, har kört klart ettan, men tvåan började jag bara på, och har inte rört det på ett tag. Kanske dags snart? En referens till Monkey Island finns för övrigt i Uncharted 4.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              The Last of Us + Left Behind Remastered, till PS4... The Last of Us körde jag ju till PS3 för ett antal år se'n, men har inte kört Left Behind (DLC) förrän nu. The Last of Us har ju höjts till skyarna ett flertal gånger, och vad det gäller story, karaktärer, och grafik, så är Naughty Dog mästerliga. Men precis som förra gången jag körde det så störde jag ihjäl mig på en del av striderna. Spel som är story/karaktärsdrivna ska INTE ha strider enligt principen "trial and error" där man dör lika ofta som i valfritt onlinespel med obefintlig story. Storyn, och ens lust att bry sig om karaktärerna, blir något lidande av att man dör i tid och otid. Sekvenser med stämningsfulla miljöer, gripande story och karaktärsporträtt, där man sitter med fuktiga ögon och en klump i halsen, avlöses av stridssekvenser där man sliter sitt hår och svär hämningslöst. Skeptisk till om det var avsikten Naughty Dog hade. Visst, jag är inte världsbäst på strider i spel, men har sett en del playthroughs där även andra har haft liknande problem. En av de mer sevärda är Strange Rebel Gaming (Bri, check her out, she's awesome) som har gjort ett kul "dödscollage" i en sekvens, där hon blir mer och mer frustrerad för varje gång hon dör. Den här gången klarade jag det dock hyfsat smärtfritt.

                              Men de svåra striderna hindrar mig inte från att se fram emot The Last of Us part II, kolla in trailern.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                The Last Guardian... Fumito Ueda, du har gjort det igen (skaparen av de lika vackra Ico och Shadow of the Colossus). TLG var först tänkt att släppas till PS3 (tror att det först utannonserades 2007), men förmodligen upptäckte Ueda att hans vision av spelet var alldeles för avancerad för en stackars PS3, så det fick bli PS4 istället. Många började tro att det inte skulle släppas alls. Vissa farhågor att tiden sprungit ifrån spelet fanns, men det kan inte påstås att det ser dåligt ut på nå't sätt. Kontrollerna och kameran får en del kritik, och jag kan till viss del hålla med, pojken är lite väl klumpig ibland, men det störde mig faktiskt inte så mycket, eftersom det faktiskt kändes som om det var medvetet gjort, han var ju som sagt en liten pojke, inte Nathan Drake eller Lara Croft, som käkar plattformshopp till frukost.

                                Relationen mellan pojken och Trico är vad som verkligen får spelet att kännas speciellt... Jag utnämner härmed Trico till årets spelkaraktär. Och musiken...
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...