Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MissB
    • May 2009
    • 502

    #91
    Bayonetta! Grymt kul

    Kommentar

    • Linda_A
      • March 2005
      • 1479

      #92
      Klarade just Resident Evil 5! Efter lite om och men så gick det nu! Vi har haft det ett tag men har inte haft lust att spela på ett bra tag.

      Nu ska jag ge mig på Resident Evil code Veronica, har klarat det innan men det är en favorit här hemma och det var länge sen jag spelade det.
      //Linda

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #93
        Ursprungligen postat av Linda_A
        Klarade just Resident Evil 5! Efter lite om och men så gick det nu! Vi har haft det ett tag men har inte haft lust att spela på ett bra tag.



        Nu ska jag ge mig på Resident Evil code Veronica, har klarat det innan men det är en favorit här hemma och det var länge sen jag spelade det.
        Jag har också perioder då jag inte känner för att spela. RE5 är bra, även om det inte är nå´n revolution i förhållande till de tidigare. Code Veronica är också bra. Men just nu är det Mass Effect 2 som gäller. Annars går man väl och hoppas på ett nytt Tomb Raider snart.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Andrém
          • October 2009
          • 1247

          #94
          RE5 har väl co-op eller har jag fel? Har tänkt att skaffa det och lira lite med tjejen, co-op lir är alltid uppskattat t.ex så var Resistance: Fall of man riktigt roligt i co-op

          Är det någon som ska ta sig an och lira Bioshock 2 som släpptes igår? Själv blir det ett köp när a) priset sjunker b) jag har 549kr över

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #95
            Andrém: Upptäckte igår att man faktiskt är kapten på Normandy även i Mass Effect 2, men inte Normandy SR1, utan Normandy SR2, som inte tillhör Alliance Navy, vilka får du se själv. Man har även begränsad ammo till skillnad från ettan, och man verkar inte byta armour, utan man uppgraderar den, man kan t.o.m ge den olika färger och mönster. Men hur bra är det att vara knallgul i en stridssituation? Men det spelar säkerligen ingen roll i det avseendet om man väljer en ljus eller mörk färg, det är nog mest för syns skull.

            Apropå Bioware, har du (eller nå´n annan) kört Dragon Age: Origins, och har tips på hur man slår Flemeth, när hon har förvandlat sig till en drake?

            Ja, RE5 har co-op, jag körde det aldrig online (föredrar det gamla hederliga sättet att spela), men även offlineläget funkar bra, där ens partner Sheva styrs av en ganska hyfsad AI, hon gör det hon ska och är inte i vägen.

            Ja, Bioshock 2 lär det bli se´n när jag har klarat ettan, köpte det till PS3 för inte så länge se´n.
            Senast redigerad av Shepard; 10 February 2010, 17:25.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Andrém
              • October 2009
              • 1247

              #96
              Ursprungligen postat av Micke_A
              Andrém: Upptäckte igår att man faktiskt är kapten på Normandy även i Mass Effect 2, men inte Normandy SR1, som ju "gick till botten" i slutet av ettan, utan Normandy SR2, som inte tillhör Alliance Navy, utan tro det eller ej, Cerberus. Man har även begränsad ammo till skillnad från ettan, och man verkar inte byta armour, utan man uppgraderar den, man kan t.o.m ge den olika färger och mönster. Men hur bra är det att vara knallgul i en stridssituation? Men det spelar säkerligen ingen roll i det avseendet om man väljer en ljus eller mörk färg, det är nog mest för syns skull.

              Ja, RE5 har co-op, jag körde det aldrig online (föredrar det gamla hederliga sättet att spela), men även offlineläget funkar bra, där ens kvinnliga partner Sheva styrs av en ganska hyfsad AI, hon gör det hon ska och är inte i vägen.

              Ja, Bioshock 2 lär det bli se´n när jag har klarat ettan, köpte det till PS3 för inte så länge se´n.
              V-v-vaaaa?! Shit! det där med att Normandy SR2 tillhör Cerberus gör så att jag vill skaffa Mass Effect 2 just nu! Har ju inga bra lir till xboxen då den bara står och samlar dam Men annars verkar det ju bra att dom har gett lite customization till spelet, det tyckte jag Mass Effect 1 saknade, visserligen så spelar det ingen roll men det är alltid mysigt med lite extra ögongodis

              Vet ju inte i och för sig vad för spel du gillar med Bioshock var riktigt kul i min bok, men vissa tyckte det var tråkigt etc. Men oavsett så lär 2an vara riktigt spännande, verkar vara en riktigt bra uppföljare till 1an.

              Själv så blev mina 3-4 dagars spelning på fallout 3 helt förgäves pga en bugg i spelet som gör att man inte kan använda en teleporter under ett mission. Kort sagt så är jag fast på ett ställe och kan inte komma där ifrån. Mysigt att behöva spela om allt igen! *mummlar*

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #97
                Ursprungligen postat av Andrém
                V-v-vaaaa?! Shit! det där med att Normandy SR2 tillhör Cerberus gör så att jag vill skaffa Mass Effect 2 just nu! Har ju inga bra lir till xboxen då den bara står och samlar dam Men annars verkar det ju bra att dom har gett lite customization till spelet, det tyckte jag Mass Effect 1 saknade, visserligen så spelar det ingen roll men det är alltid mysigt med lite extra ögongodis

                Vet ju inte i och för sig vad för spel du gillar med Bioshock var riktigt kul i min bok, men vissa tyckte det var tråkigt etc. Men oavsett så lär 2an vara riktigt spännande, verkar vara en riktigt bra uppföljare till 1an.

                Själv så blev mina 3-4 dagars spelning på fallout 3 helt förgäves pga en bugg i spelet som gör att man inte kan använda en teleporter under ett mission. Kort sagt så är jag fast på ett ställe och kan inte komma där ifrån. Mysigt att behöva spela om allt igen! *mummlar*
                Hmm, jag hann visst inte ändra i texten innan du läste, tänkte att jag kanske inte skulle avslöjat så mycket Dessutom är det ju i början av tvåan Normandy SR1 går i bitar, inte i slutet av ettan som jag fick för mig.

                Hur som helst är ju Shepard såklart inte så glad över det i början, och man ska inte vara för trevlig mot Cerberus överhuvud vid första kontakten, då får man Renegadepoäng istället för Paragon, eftersom ju Cerberus har ett rätt skamfilat rykte. En kul grej är så kallade quick time events (heter det va?) där man vid rätt tidpunkt ska utföra en handling, vid vissa tillfällen en paragon för t.ex rädda nå´n, och ibland en renegade för att t.ex oskadliggöra nå´n. Vad jag har förstått så får man väl inga paragon eller renegade av det direkt, utan snarare så får man större möjlighet att använda charm och hot i konversationerna. Om jag fattat rätt alltså. Ja, det är kul när man customisera lite, men lite fler klädval ombord på Normandy, och möjlighet att ändra frisyr och så hade varit kul, men det kanske kommer senare.

                Tips på hur man klarar Flemeth i Dragon Age: Origins?

                Ja, det är riktigt irriterande med buggar, särskilt fatala sådana, som gör att man inte kommer vidare.
                Senast redigerad av Shepard; 10 February 2010, 17:49.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Andrém
                  • October 2009
                  • 1247

                  #98
                  Ursprungligen postat av Micke_A
                  Hmm, jag hann visst inte ändra i texten innan du läste, tänkte att jag kanske inte skulle avslöjat så mycket Dessutom är det ju i början av tvåan Normandy SR1 går i bitar, inte i slutet av ettan som jag fick för mig.

                  Hur som helst är ju Shepard såklart inte så glad över det i början, och man ska inte vara för trevlig mot Cerberus överhuvud vid första kontakten, då får man Renegadepoäng istället för Paragon, eftersom ju Cerberus har ett rätt skamfilat rykte. En kul grej är så kallade quick time events (heter det va?) där man vid rätt tidpunkt ska utföra en handling, vid vissa tillfällen en paragon för t.ex rädda nå´n, och ibland en renegade för att t.ex oskadliggöra nå´n. Vad jag har förstått så får man väl inga paragon eller renegade av det direkt, utan snarare så får man större möjlighet att använda charm och hot i konversationerna. Om jag fattat rätt alltså. Ja, det är kul när man customisera lite, men lite fler klädval ombord på Normandy, och möjlighet att ändra frisyr och så hade varit kul, men det kanske kommer senare.

                  Tips på hur man klarar Flemeth i Dragon Age: Origins?

                  Ja, det är riktigt irriterande med buggar, särskilt fatala sådana, som gör att man inte kommer vidare.
                  Haha, tänkte inte ens på att Normandy SR1 inte förstördes, tänkte på det där stora skeppet (kommer inte ihåg namnet) där The Council är. Jag tycker förvisso att Cerberus är riktigt badass, så jag skulle nog plocka en hel del renegade poäng redan i början verkar det som I övrigt verkar det finnas en del nya grejer som verkar göra det roligare med speler i övrigt, små ändringar som t.ex att man kan måla om sin rustning är ju guldvärt som jag sa innan.

                  Har faktiskt inte lirat Dragon Age: Origins, valde Demon's Soul över det faktiskt, båda ska tydligen vara riktigt svåra. Dragon Age ska tydligen vara väldigt strategiskt medans Demon's Soul ska bara vara en mardröm att klara

                  Japp, det var nära att skivan kastades in i väggen, men sådant har man inte råd med

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #99
                    Ursprungligen postat av Andrém
                    Haha, tänkte inte ens på att Normandy SR1 inte förstördes, tänkte på det där stora skeppet (kommer inte ihåg namnet) där The Council är. Jag tycker förvisso att Cerberus är riktigt badass, så jag skulle nog plocka en hel del renegade poäng redan i början verkar det som I övrigt verkar det finnas en del nya grejer som verkar göra det roligare med speler i övrigt, små ändringar som t.ex att man kan måla om sin rustning är ju guldvärt som jag sa innan.

                    Har faktiskt inte lirat Dragon Age: Origins, valde Demon's Soul över det faktiskt, båda ska tydligen vara riktigt svåra. Dragon Age ska tydligen vara väldigt strategiskt medans Demon's Soul ska bara vara en mardröm att klara

                    Japp, det var nära att skivan kastades in i väggen, men sådant har man inte råd med
                    The Councils skepp (som jag vet namnet på men inte kommer på nu, var nå´t dubbelnamn, Ascension eller nå´t) förstördes inte när jag spelade, eftersom jag valde att rädda dem, och i tvåan så nämner de det precis i början, om man gjorde det (om man importerar sin karaktär från ettan). Ja, de är ju badass, så man ska vara väldigt skeptisk till honom i början för att inte få renegadepoäng (Alliance Navy och Shepard hade ju sin åsikt klar om Cerberus i ettan). Däremot ska man vara trevlig mot de andra. Och vissa bekanta ansikten har jag redan sett. I tvåan kan man öka sin popularitet genom att förse de olika besättningsmedlemmarna med olika saker de behöver. Man kan inte måla om rustningen i egentlig mening, utan det finns vissa förutbestämda mönster och färger, som man kan kombinera. Men det räcker bra, det finns en del olika varianter.

                    Dragon Age: Origins har varit hyfsat lätt hittills (kör på en lätt nivå i och för sig, klarar hellre spel än sliter mitt hår över omöjliga fiender), men just bossfighten mot Flemeth är svår, får ner hennes energi till hälften, se´n dör jag. Tror de mer moderna striderna i Mass Effect (medeltid kontra sci-fi) passar mig bättre, man behöver inte ge sig in i så mycket närkamp med moderna vapen.

                    Tja, har väl "slitit ut" några kontroller i mina dagar
                    Senast redigerad av Shepard; 10 February 2010, 20:53.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Guppy_ciklid
                      • January 2009
                      • 293

                      new super mario bros wii

                      nu har jag kämpat i 3 månader
                      Även fast jag är jätte o aktiv, så är jag zoopets topp 50 mest igänkända

                      Kommentar

                      • Marnat
                        • November 2009
                        • 2012

                        Ursprungligen postat av Micke_A
                        Andrém: Upptäckte igår att man faktiskt är kapten på Normandy även i Mass Effect 2, men inte Normandy SR1, utan Normandy SR2, som inte tillhör Alliance Navy, vilka får du se själv. Man har även begränsad ammo till skillnad från ettan, och man verkar inte byta armour, utan man uppgraderar den, man kan t.o.m ge den olika färger och mönster. Men hur bra är det att vara knallgul i en stridssituation? Men det spelar säkerligen ingen roll i det avseendet om man väljer en ljus eller mörk färg, det är nog mest för syns skull.

                        Apropå Bioware, har du (eller nå´n annan) kört Dragon Age: Origins, och har tips på hur man slår Flemeth, när hon har förvandlat sig till en drake?

                        Ja, RE5 har co-op, jag körde det aldrig online (föredrar det gamla hederliga sättet att spela), men även offlineläget funkar bra, där ens partner Sheva styrs av en ganska hyfsad AI, hon gör det hon ska och är inte i vägen.

                        Ja, Bioshock 2 lär det bli se´n när jag har klarat ettan, köpte det till PS3 för inte så länge se´n.
                        flemeth är relativt enkel under två scenarion, antingen kör du bara ranged+healer eller så skaffar du det fulla setet armor från werewolf skogen, där du måste döda ex antal revenants man finner under tombstones. Hon kan inte röra sig från sin lilla kulle och det måste du använda till din fördel
                        \\54L Apistos//
                        \\234L SA//
                        MVH Marcus

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Marnat
                          flemeth är relativt enkel under två scenarion, antingen kör du bara ranged+healer eller så skaffar du det fulla setet armor från werewolf skogen, där du måste döda ex antal revenants man finner under tombstones. Hon kan inte röra sig från sin lilla kulle och det måste du använda till din fördel
                          Ok, tack Får väl testa det senare, just nu är jag helt uppe i Mass Effect 2.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • travianplayer
                            • October 2009
                            • 1201

                            hmm har klarat 3 spel sen senast först lego starwars the complete saga och lego indiandajones 2 och call of duty mordern warfare 2 till pc
                            Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

                            Kommentar

                            • Andrém
                              • October 2009
                              • 1247

                              För er som har en ps3: Heavy Rain demo finns tillgängligt på playstation network. Spelade igenom det och det kommer nog bli ett köp för min del, blev helt kär i Fahrenheit när det släpptes x antal år sedan.

                              Kommentar

                              • august1996
                                • October 2009
                                • 333

                                Farcry 2 på pc ett av dom bästa spelen tycker jag

                                Kommentar

                                Arbetssätt...